| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Czytaj także

Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Gorące pytania > W jakiej formie należy składać wnioski urlopowe

W jakiej formie należy składać wnioski urlopowe

W mojej firmie nie ma elektronicznego obiegu dokumentów. Czy prezes może żądać ode mnie abym wniosek urlopowy składała mejlowo?

Tak. Pracodawca może przewidzieć możliwość składania wniosków urlopowych w formie elektronicznej, nie regulując tej problematyki w przepisach zakładowych. Obowiązujące przepisy prawa pracy - Kodeks pracy, ani rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 8 stycznia 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop nie regulują kwestii w jakiej formie ma być złożony wniosek urlopowy. O tym decydują przepisy wewnątrzzakładowe a także praktyka stosowana u danego pracodawcy. Wniosek urlopowy musi być złożony na piśmie, nie oznacza to jednak, że w wersji papierowej. Należy pamiętać, ze pracodawca musi wyrazić zgodę na udzielenie pracownikowi urlopu wypoczynkowego, co może również nastąpić w formie e-mailowej. Tak więc, to pracodawca decyduje o formie składania wniosków urlopowych a pracownik powinien się dostosować. Nie ma więc, przeszkód prawnych aby pracodawca wprowadził elektroniczny system obiegu wniosków urlopowych.

Nie można jednak zapominać, o konieczności zamieszczenia informacji o dniach, w których pracownik korzystał z urlopu wypoczynkowego w ewidencji czasu pracy, która należy prowadzić w formie imiennej karty, odrębnie dla każdego pracownika.

Zobacz również: Ekwiwalent za niewykorzystany urlop kierowników urzędów

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 8 stycznia 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop Dz. U. Nr 2, poz. 14 ze zm.),

§ 8 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika, Dz. U. Nr 62, poz. 286 ze zm.).

Joanna Skrobisz, prawnik, specjalista prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

Polecamy serwis: Kadry i płace

Czytaj także

Źródło:

INFOR LEX Sektor Publiczny

Zdjęcia

odpoczynek, podróż, leżak, turystyka, relaks, wakacje, urlop, plaża, woda, może, piasek, słońce, opalanie / fot. Fotolia
odpoczynek, podróż, leżak, turystyka, relaks, wakacje, urlop, plaża, woda, może, piasek, słońce, opalanie / fot. Fotolia

Rachunkowość Budżetowa764.15 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

Pracownicy służby zdrowia

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Clever Investment

Księgowość Bliska Tobie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc-budzetowa.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK