| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Gorące pytania > W jakiej formie należy składać wnioski urlopowe

W jakiej formie należy składać wnioski urlopowe

W mojej firmie nie ma elektronicznego obiegu dokumentów. Czy prezes może żądać ode mnie abym wniosek urlopowy składała mejlowo?

Tak. Pracodawca może przewidzieć możliwość składania wniosków urlopowych w formie elektronicznej, nie regulując tej problematyki w przepisach zakładowych. Obowiązujące przepisy prawa pracy - Kodeks pracy, ani rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 8 stycznia 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop nie regulują kwestii w jakiej formie ma być złożony wniosek urlopowy. O tym decydują przepisy wewnątrzzakładowe a także praktyka stosowana u danego pracodawcy. Wniosek urlopowy musi być złożony na piśmie, nie oznacza to jednak, że w wersji papierowej. Należy pamiętać, ze pracodawca musi wyrazić zgodę na udzielenie pracownikowi urlopu wypoczynkowego, co może również nastąpić w formie e-mailowej. Tak więc, to pracodawca decyduje o formie składania wniosków urlopowych a pracownik powinien się dostosować. Nie ma więc, przeszkód prawnych aby pracodawca wprowadził elektroniczny system obiegu wniosków urlopowych.

Nie można jednak zapominać, o konieczności zamieszczenia informacji o dniach, w których pracownik korzystał z urlopu wypoczynkowego w ewidencji czasu pracy, która należy prowadzić w formie imiennej karty, odrębnie dla każdego pracownika.

Zobacz również: Ekwiwalent za niewykorzystany urlop kierowników urzędów

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 8 stycznia 1997 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop Dz. U. Nr 2, poz. 14 ze zm.),

§ 8 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika, Dz. U. Nr 62, poz. 286 ze zm.).

Joanna Skrobisz, prawnik, specjalista prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

Polecamy serwis: Kadry i płace

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR LEX Sektor Publiczny

Zdjęcia

odpoczynek, podróż, leżak, turystyka, relaks, wakacje, urlop, plaża, woda, może, piasek, słońce, opalanie / fot. Fotolia
odpoczynek, podróż, leżak, turystyka, relaks, wakacje, urlop, plaża, woda, może, piasek, słońce, opalanie / fot. Fotolia

KPA. Komentarz do zmian99.00 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYNAGRODZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Narkiewicz-Tarłowska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »