| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Gorące pytania > Jak wyliczyć dodatek z tytułu wysługi lat

Jak wyliczyć dodatek z tytułu wysługi lat

Mając na uwadze treść art. 38 ust. 5 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202) oraz § 7 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1786) proszę o wyjaśnienie w jakiej wysokości naliczyć pracownikowi dodatek z tytułu wysługi przy podejmowaniu dodatkowego zatrudnienia?

Sytuacja wygląda następująco: pracownik, który legitymuje się 10-letnim stażem pracy (zakończone okresy zatrudnienia, w tym 8 lat tylko zatrudnienia podstawowego i 2 ostatnie lata również zatrudnienie dodatkowe). Został następnie zatrudniony w gminie, w której pracuje od 15 lat (trwające zatrudnienie), przy czym przez okres 10 lat praca ta stanowiła jedyne zatrudnienie, natomiast w okresie ostatnich 5 lat, oprócz zatrudnienia podstawowego w gminie, podjął zatrudnienie dodatkowe w powiecie (starostwo powiatowe). W takim przypadku dodatek za wieloletnią pracę obliczany z tytułu zatrudnienia podstawowego powinien uwzględnić 25-letni okres zatrudnienia, natomiast z tytułu zatrudnienia dodatkowego 7-letni okres zatrudnienia (2 lata + 5 lat)?

Do dodatkowego zatrudnienia ostatni pracodawca zalicza 2 i 5 letni zakończony dodatkowy okres zatrudnienia. 8 letni okres zatrudnienia obecny pracodawca może zaliczyć do stażu pracy pod warunkiem, że nie był świadczony równolegle w okresie 2 zakończonych dodatkowych lat pracy. Trwającego równolegle okresu podstawowego nie zaliczamy do zatrudnienia dodatkowego.

Zobacz również: Dodatek za wysługę lat w jednostkach sektora finansów publicznych

Zgodnie z art. 38 ust. 5 ustaw o pracownikach samorządowych do okresów pracy uprawniających do dodatku za wieloletnia pracę wlicza się wszystkie poprzednio zakończone okresy zatrudnienia. Zasadą jest, że przy ustalaniu okresu zatrudnienia, ustalającego prawo do dodatku za wieloletnia pracę, uwzględnia się wszystkie poprzednio zakończone okresy zatrudnienia i nie wyłącza żadnego zakończonego okresu zatrudnienia.

Zgodnie z § 7 ust. 2 rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych w sytuacji gdy praca w urzędzie lub jednostce samorządowej stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.

Podstawa prawna:

Art. 38 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202)

§ 7 ust. 2 rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1786)

Joanna Skrobisz, prawnik, specjalista prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

Polecamy serwis: Kadry i płace

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYNAGRODZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc-budzetowa.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK