| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Kadry i płace > Podnoszenie kwalifikacji > Studia podyplomowe pracowników samorządowych to szansa na szybszy rozwój gmin

Studia podyplomowe pracowników samorządowych to szansa na szybszy rozwój gmin

Pracownicy samorządów powinni stale podnosić swoje kwalifikacje, bowiem od jakości ich wiedzy zależy nie tylko pozyskiwanie unijnych funduszy, lecz także sprawne zarządzanie gminą i jej rozwój z korzyścią dla mieszkańców. Najlepszym sposobem na poszerzenie wiedzy jest udział w studiach podyplomowych, które oferują nie tylko zdobycie teoretycznej wiedzy, ale też praktycznych umiejętności.

Wielu samorządowców korzysta ze studiów podyplomowych z zakresu finansów oraz tematyki zamówień publicznych. Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji (WSEI) w Lublinie oferuje pracownikom samorządów podyplomowe studia na kierunku Rachunkowość budżetowa, a także – cieszące się bardzo dużym zainteresowaniem przedstawicieli gmin – Zamówienia publiczne oraz Nadzór, kontrola, audyt. – Dobrze prowadzona rachunkowość to podstawa dobrego funkcjonowania każdego samorządu, a znajomość zagadnień prawnych stanowi jej doskonałe uzupełnienie – tłumaczy Anna Nowacka z WSEI.

Studia z zakresu rachunkowości budżetowej przeznaczone są nie tylko dla pracowników odpowiedzialnych za finanse, lecz także kadry kierowniczej, która podejmuje kluczowe decyzje w zakresie m.in. pozyskiwania funduszy zewnętrznych. – W programie studiów poruszane są m.in. zagadnienia dotyczące gospodarowania mieniem samorządowym, dyscypliny finansów publicznych, sprawozdawczości jednostek samorządu terytorialnego, a także budżetowania zadaniowego i kontrolingu – informuje Anna Nowacka.

Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku Rachunkowość budżetowa wiąże się z uzyskaniem przez absolwentów uprawnień do pełnienia funkcji głównego księgowego w jednostkach sektora finansów publicznych. – Nasi słuchacze mogą liczyć nie tylko na kompleksową wiedzę teoretyczną i praktyczną, przekazywaną przez najlepszych ekspertów, ale – po ukończeniu studiów – na dyplom menedżerski Fundacji OIC Poland i świadectwo ukończenia studiów podyplomowych – zapewnia Anna Nowacka.

Informatyka i ekologia to ważne tematy

Oprócz znajomości finansów istotne miejsce w zarządzaniu gminą ma także znajomość procesów informacyjnych oraz systemów informatycznych. Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna (WSE-I) w Warszawie proponuje pracownikom samorządów – mającym wykształcenie wyższe – studia podyplomowe z zakresu zarządzania procesami informacyjnymi oraz obsługującymi je systemami informatycznymi w gminie. Absolwenci studiów zdobywają umiejętności dotyczące teoretycznych aspektów informacji oraz praktycznego posługiwania się systemami informatycznymi, wspomagającymi procesy decyzyjne w samorządach. Dzięki wprowadzeniu systemów informacyjnych w jednostkach samorządu terytorialnego następuje zwiększenie efektywności ich funkcjonowania, co najlepiej widać na poziomie gminy lub dzielnicy. Systemy informatyczne porządkują przepływ informacji w gminie i usprawniają pracę urzędów, co pozwala zmniejszyć koszty związane z tradycyjnym obiegiem dokumentacji.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYNAGRODZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Hanna Bartkowiak

Konsultant/Zespół Doradców Unijnych SmartConsulting S.K.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc-budzetowa.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK