| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Kadry i płace > Wynagrodzenia > Prawo do trzynastki sekretarza gminy

Prawo do trzynastki sekretarza gminy

Sekretarz został odwołany uchwałą rady gminy 14 grudnia 2006 r. W okresie od 28 listopada 2006 r. do 4 kwietnia 2007 r. przebywał na zwolnieniu lekarskim. Od 5 kwietnia do 9 maja 2007 r. był na urlopie wypoczynkowym. Okres wypowiedzenia kończył się 31 lipca 2007 r. Czy w takim przypadku sekretarzowi należało naliczyć dodatkowe wynagrodzenie roczne za 2007 r.?

4) rozwiązania stosunku pracy w związku z:

• przejściem na emeryturę, rentę szkoleniową albo rentę z tytułu niezdolności do pracy lub świadczenie rehabilitacyjne,

• przeniesieniem służbowym, powołaniem lub wyborem,

• likwidacją pracodawcy albo zmniejszeniem zatrudnienia z przyczyn dotyczących pracodawcy,

• likwidacją jednostki organizacyjnej pracodawcy lub jej reorganizacją,

5) podjęcia zatrudnienia:

• w wyniku przeniesienia służbowego,

• na podstawie powołania lub wyboru,

• w związku z likwidacją poprzedniego pracodawcy albo ze zmniejszeniem zatrudnienia z przyczyn dotyczących tego pracodawcy,

• w związku z likwidacją jednostki organizacyjnej poprzedniego pracodawcy lub jej reorganizacją,

• po zwolnieniu z czynnej służby wojskowej albo po odbyciu służby zastępczej,

6) korzystania:

• z urlopu wychowawczego,

• z urlopu dla poratowania zdrowia,

• przez nauczyciela lub nauczyciela akademickiego z urlopu do celów naukowych, artystycznych lub kształcenia zawodowego,

7) wygaśnięcia stosunku pracy w związku ze śmiercią pracownika (art. 2 ust. 3 ustawy).

Należy podkreślić, iż jedynie wymienione sytuacje uzasadniają przyznanie pracownikowi dodatkowego wynagrodzenia rocznego, w przypadku gdy z ww. powodów nie przepracował on wymaganych 6 miesięcy.

W przypadku gdy nieobecność pracownika w pracy wynika z innych przyczyn i nie mieści się w powyższym katalogu, o prawie pracownika do tzw. trzynastki decyduje zatem przepracowany przez tego pracownika okres.

Pracownik, o którym mowa w pytaniu, nie przepracował w 2007 r. efektywnie (czyli nie wykonywał pracy) wymaganego okresu (6 miesięcy). Dlatego też nie nabywa prawa do dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

Okresy usprawiedliwionej nieobecności w pracy, które zostały wymienione w powyższym katalogu, są bowiem traktowane jako okresy de facto przepracowane i tym samym zaliczane do okresów pracy uprawniających pracownika do dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

Natomiast okresy wszystkich innych usprawiedliwionych nieobecności w pracy, w tym np. okresy choroby, są okresami nieprzepracowanymi w rozumieniu przepisów omawianej ustawy. Tym samym nie uprawniają pracowników do otrzymania nagrody rocznej.

Podstawa prawna

• Ustawa z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz.U. Nr 160, poz. 1080; ost.zm. Dz.U. z 2006 r. Nr 104, poz. 711)

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Samorzad.infor.pl

Zdjęcia


KPA. Komentarz do zmian99.00 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYNAGRODZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Wróbel

analityk rynków finansowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »