| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Kadry i płace > Wynagrodzenia > Prawo do trzynastki sekretarza gminy

Prawo do trzynastki sekretarza gminy

Sekretarz został odwołany uchwałą rady gminy 14 grudnia 2006 r. W okresie od 28 listopada 2006 r. do 4 kwietnia 2007 r. przebywał na zwolnieniu lekarskim. Od 5 kwietnia do 9 maja 2007 r. był na urlopie wypoczynkowym. Okres wypowiedzenia kończył się 31 lipca 2007 r. Czy w takim przypadku sekretarzowi należało naliczyć dodatkowe wynagrodzenie roczne za 2007 r.?

4) rozwiązania stosunku pracy w związku z:

• przejściem na emeryturę, rentę szkoleniową albo rentę z tytułu niezdolności do pracy lub świadczenie rehabilitacyjne,

• przeniesieniem służbowym, powołaniem lub wyborem,

• likwidacją pracodawcy albo zmniejszeniem zatrudnienia z przyczyn dotyczących pracodawcy,

• likwidacją jednostki organizacyjnej pracodawcy lub jej reorganizacją,

5) podjęcia zatrudnienia:

• w wyniku przeniesienia służbowego,

• na podstawie powołania lub wyboru,

• w związku z likwidacją poprzedniego pracodawcy albo ze zmniejszeniem zatrudnienia z przyczyn dotyczących tego pracodawcy,

• w związku z likwidacją jednostki organizacyjnej poprzedniego pracodawcy lub jej reorganizacją,

• po zwolnieniu z czynnej służby wojskowej albo po odbyciu służby zastępczej,

6) korzystania:

• z urlopu wychowawczego,

• z urlopu dla poratowania zdrowia,

• przez nauczyciela lub nauczyciela akademickiego z urlopu do celów naukowych, artystycznych lub kształcenia zawodowego,

7) wygaśnięcia stosunku pracy w związku ze śmiercią pracownika (art. 2 ust. 3 ustawy).

Należy podkreślić, iż jedynie wymienione sytuacje uzasadniają przyznanie pracownikowi dodatkowego wynagrodzenia rocznego, w przypadku gdy z ww. powodów nie przepracował on wymaganych 6 miesięcy.

W przypadku gdy nieobecność pracownika w pracy wynika z innych przyczyn i nie mieści się w powyższym katalogu, o prawie pracownika do tzw. trzynastki decyduje zatem przepracowany przez tego pracownika okres.

Pracownik, o którym mowa w pytaniu, nie przepracował w 2007 r. efektywnie (czyli nie wykonywał pracy) wymaganego okresu (6 miesięcy). Dlatego też nie nabywa prawa do dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

Okresy usprawiedliwionej nieobecności w pracy, które zostały wymienione w powyższym katalogu, są bowiem traktowane jako okresy de facto przepracowane i tym samym zaliczane do okresów pracy uprawniających pracownika do dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

Natomiast okresy wszystkich innych usprawiedliwionych nieobecności w pracy, w tym np. okresy choroby, są okresami nieprzepracowanymi w rozumieniu przepisów omawianej ustawy. Tym samym nie uprawniają pracowników do otrzymania nagrody rocznej.

Podstawa prawna

• Ustawa z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz.U. Nr 160, poz. 1080; ost.zm. Dz.U. z 2006 r. Nr 104, poz. 711)

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Samorzad.infor.pl

Zdjęcia


KPA. Komentarz do zmian99.00 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYNAGRODZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

TomTom

Założona w 1991 firma TomTom (AEX:TOM2) jest wiodącym na świecie dostawcą produktów i usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych ukierunkowanym na dostarczenie wszystkim kierowcom najlepszych na świecie rozwiązań nawigacyjnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc-budzetowa.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK