| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Kadry i płace > Zatrudnianie i zwalnianie > Dyrektor izby i naczelnik urzędu skarbowego wybierani w trzyetapowym konkursie

Dyrektor izby i naczelnik urzędu skarbowego wybierani w trzyetapowym konkursie

Kandydat na dyrektora izby lub naczelnika urzędu skarbowego zostanie wybrany w trzyetapowym konkursie. Część pisemna składa się z dwóch faz: sprawdzianu wiedzy zawodowej oraz oceny umiejętności kierowniczych. Ostatni etap to rozmowa kwalifikacyjna. Jej celem jest ocena predyspozycji i zdolności ogólnych kandydata.

Ogłoszenie wyników

Konkurs uważa się za rozstrzygnięty, jeżeli przynajmniej jeden z kandydatów otrzymał wynik pozytywny ze wszystkich etapów konkursu. O kolejności zajętego miejsca decyduje suma punktów uzyskanych przez kandydata ze sprawdzianu wiedzy zawodowej i rozmowy kwalifikacyjnej. Przewodniczący komisji zawiadamia uczestników rekrutacji o wynikach konkursu w terminie siedmiu dni od dnia jego zakończenia. W ciągu trzech miesięcy od dnia otrzymania tego zawiadomienia kandydat ma prawo wglądu do dokumentacji konkursowej dotyczącej jego osoby. Listę zawierającą imiona i nazwiska kandydatów z uwzględnieniem kolejności miejsca zajętego w konkursie lub informację o nierozstrzygnięciu konkursu komisja przedstawia niezwłocznie ministrowi finansów.

Informację o osobie powołanej na stanowisko w wyniku przeprowadzonego konkursu zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie na stronie Ministerstwa Finansów oraz jednostki, w której ma być obsadzone stanowisko. ©?

Niezbędne dokumenty

Kandydat przystępujący do konkursu na stanowisko dyrektora izby skarbowej albo naczelnika urzędu musi złożyć:

  • zgłoszenie do konkursu,
  • zaświadczenie o aktualnej pracy w urzędzie lub organie podległym ministrowi finansów, które zawiera datę zatrudnienia,
  • oświadczenie o posiadaniu wyłącznie obywatelstwa polskiego,
  • odpisy dokumentów określających poziom i kierunek wykształcenia lub ich kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną w zatrudniającym urzędzie lub organie,
  • odpisy świadectw pracy lub ich kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną w zatrudniającym urzędzie lub organie.

Co się zmieniło

Tak było

Tak jest

Rozporządzenie ministra finansów z 14 lipca 2008 r. w sprawie trybu powołania komisji i przeprowadzania konkursu na stanowisko dyrektora izby skarbowej i naczelnika urzędu skarbowego (Dz.U. z 2008 r. nr 133, poz. 844).

Rozporządzenie ministra finansów z 30 marca 2015 r. w sprawie konkursu na stanowisko dyrektora izby skarbowej i naczelnika urzędu skarbowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 523).

Członkiem komisji konkursowej mógł być wyłącznie dyrektor lub wicedyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów.

Brak jest zastrzeżenia, że przedstawicielem komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów w komisji konkursowej mogą być tylko osoby nią kierujące.

Nie przewidziano.

Kandydat przesyła dokumenty (lub ich kopie) oraz koresponduje z komisją za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP.

Kandydat musiał złożyć oświadczenie o niekaraniu zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi oraz pisemną zgodę na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego na podstawie przepisów o ochronie informacji niejawnych.

Brak takiego wymogu.

Gdy do zgłoszenia nie zostały dołączone wszystkie dokumenty, komisja wzywała do uzupełnienia braków w terminie siedmiu dni od doręczenia wezwania, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków we wskazanym terminie spowoduje odmowę dopuszczenia do udziału w konkursie.

Do konkursu jest dopuszczany kandydat, który złożył komplet dokumentów lub ich kopii w terminie określonym i w sposób określony w ogłoszeniu o konkursie. Komisja nie ma obowiązku wysyłania wezwania.

Komisja, na podstawie złożonych przez uczestnika konkursu dokumentów, podejmowała uchwałę o dopuszczeniu albo odmowie dopuszczenia do udziału w konkursie.

Przewodniczący komisji niezwłocznie zawiadamia kandydata o dopuszczeniu do udziału w konkursie albo o odmowie dopuszczenia do udziału w konkursie, podając przyczynę odmowy.

Ocena umiejętności kierowniczych dokonywana była na podstawie wypowiedzi ustnych uczestnika konkursu w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej z członkami komisji.

Umiejętności kierownicze są badane za pomocą pisemnego testu kompetencyjnego.

Predyspozycje i zdolności ogólne oraz umiejętności kierownicze były oceniane w skali od 0 do 30 punktów.

Wynik testu kompetencyjnego stanowi informacja o posiadaniu lub nieposiadaniu przez kandydata umiejętności kierowniczych.

Brak szczegółowej regulacji.

Rozmowa kwalifikacyjna obejmuje ustne odpowiedzi na 5 indywidualnych pytań.

Konkurs był rozstrzygnięty, jeżeli przynajmniej jeden z uczestników uzyskał łącznie z obu części konkursu co najmniej 68 punktów.

Konkurs uważa się za rozstrzygnięty, jeżeli przynajmniej jeden z kandydatów otrzymał wynik pozytywny na wszystkich etapach konkursu.

Jeżeli konkurs nie wyłonił przynajmniej jednego kandydata na stanowisko, na które przeprowadzany był konkurs, minister finansów ponownie ogłaszał konkurs w terminie 30 dni od zakończenia poprzedniego konkursu.

Jeżeli konkurs nie zostanie rozstrzygnięty lub zostanie unieważniony, minister finansów

ogłasza kolejny konkurs, niezwłocznie po otrzymaniu informacji o wynikach rekrutacji albo unieważnieniu konkursu.

Nie przewidziano takiego uprawnienia.

Kandydat ma prawo wglądu do dokumentacji konkursowej dotyczącej jego osoby w terminie trzech miesięcy od otrzymania zawiadomienia.

Leszek Jaworski

dgp@infor.pl

Polecamy serwis: Kadry i płace

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYNAGRODZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »