| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Podatki > Podatki i opłaty lokalne > Wysokość opłaty reklamowej w 2018 r.

Wysokość opłaty reklamowej w 2018 r.

Ministerstwo Finansów ustaliło maksymalną stawkę opłaty reklamowej na 2018 r. Należy pamiętać, że opłata składa się z części stałej oraz zmiennej. Część stała ma zryczałtowaną wysokość niezależną od pola powierzchni tablicy reklamowej albo urządzenia reklamowego służącego ekspozycji reklamy. Natomiast część zmienna uzależniona jest od wielkości pola powierzchni tablicy albo urządzenia reklamowego.

Opłata reklamowa została uregulowana w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych. Podobnie jak w przypadku innych opłat lokalnych może wprowadzić ją rada gminy. Maksymalną stawkę opłaty reklamowej ustala Ministerstwo Finansów. Część stała opłaty w roku 2018 wyniesie 2,50 zł. Część zmienna z kolei nie więcej niż 0,21 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy lub urządzenia reklamowego.

Opłatę reklamową zapłacą:

  • właściciele nieruchomości albo obiektów budowlanych, z wyłączeniem nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste,
  • użytkownicy wieczyści nieruchomości gruntowych,
  • posiadacze samoistni nieruchomości albo obiektów budowlanych,
  • posiadacze nieruchomości lub ich części lub obiektów budowlanych albo ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie:

a) wynika z umowy zawartej z właścicielem, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa lub z innego tytułu prawnego,

b) jest bez tytułu prawnego

– jeżeli na tych nieruchomościach lub obiektach budowlanych znajdują się tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe, niezależnie od tego czy na tablicy reklamowej lub urządzeniu reklamowym eksponowana jest reklama.

Opłaty reklamowej nie płaci się od tablic oraz urządzeń, które nie są widoczne z miejsc publicznych, czy też takich które służą wyłącznie upowszechnianiu informacji. Tablicami upowszechniającymi informacje są na przykład tablice o charakterze religijnym, upamiętniające wydarzenia oraz osoby.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYNAGRODZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Zając

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc-budzetowa.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK