| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Bilans

Bilans jako zestawienie aktywów i pasywów charakteryzuje sytuację majątkową i finansową jednostki na określony dzień bilansowy, to jest na 31 grudnia.

Aktywa wykazuje się z podziałem na aktywa:

● trwałe,

● obrotowe,

według stopnia ich płynności (od składników mniej do najbardziej płynnych). W pasywach wykazuje się na pierwszym miejscu fundusze oraz rozliczenie wyniku finansowego, w drugiej kolejności wykazywane są zobowiązania długoterminowe, następnie zobowiązania krótkoterminowe (ujęte według kryterium wymagalności).

Polecamy serwis: Sprawozdawczość finansowa

Dane uzupełniające do bilansu zawierają informacje dotyczące umorzenia środków trwałych, a także odpisów aktualizujących wartości należności.

Bilans jednostki podpisuje kierownik jednostki i główny księgowy. Jak już wcześniej wspomniano kierownicy jednostek budżetowych składają bilans odpowiednio dysponentom środków budżetu wyższego stopnia lub zarządom jednostek samorządu terytorialnego.

W bilansie wykazuje się stany aktywów i pasywów na dzień kończący bieżący i poprzedni rok obrotowy. Samorządowe jednostki budżetowe, jakimi są szkoły i placówki oświatowe, sporządzają sprawozdanie finansowe według wzoru wskazanego w załączniku nr 5 rozporządzenia w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont.

Polecamy w INFORRB

Czy sprawozdanie finansowe można zastąpić oświadczeniem

Jakie dane powinien wykazać związek gmin w sprawozdaniach Rb-NDS oraz Rb-Z

Jakie należności powinny być wykazywane w sprawozdaniu Rb-N

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

Pracownicy służby zdrowia

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Oworuszko

Dyrektor Finansowy LeasePlan

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc-budzetowa.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK