| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Wiadomości > Mniej formularzy przy pracach nad budżetem na 2016 rok

Mniej formularzy przy pracach nad budżetem na 2016 rok

W odniesieniu do ubiegłorocznego rozporządzenia (nota budżetowa jest przygotowywana wiosną każdego roku) ograniczono liczbę formularzy związanych z przygotowywaniem materiałów budżetowych. Stanie się to dzięki rezygnacji z niektórych formularzy (np. RZ-13 - środki na zasilenie Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich), połączenie części z nich (np. połączenie formularzy dotyczących wykazu jednostek, dla których zaplanowano dotacje podmiotowe DPO i celowe DCE w jeden formularz DPC).

Resort finansów skierował notę budżetową do uzgodnień

Ministerstwo Finansów skierowało do uzgodnień tzw. notę budżetową. Chodzi o projekt rozporządzenia regulującego zasady opracowywania materiałów do budżetu państwa na przyszły rok. Ograniczono liczbę formularzy, które muszą odesłać do MF dysponenci poszczególnych części budżetu.

Projekt rozporządzenia dotyczy szczegółowego sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej na rok 2016.

"Materiały do projektu budżetu państwa zostaną opracowane przez dysponentów części budżetowych na podstawie przyjętych przez Radę Ministrów założeń do projektu budżetu państwa i wstępnych kwot wydatków dla poszczególnych części budżetowych oraz zadań realizowanych w ramach programów i projektów dofinansowywanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, Mechanizmów Finansowych oraz Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy" - napisano w uzasadnieniu do rozporządzenia.

Zobacz również: Wynagrodzenie nauczycieli - stawki minimalne od 1 września 2015 r.

MF wyjaśniło, że w odniesieniu do ubiegłorocznego rozporządzenia (nota budżetowa jest przygotowywana wiosną każdego roku) ograniczono liczbę formularzy związanych z przygotowywaniem materiałów budżetowych. Stanie się to dzięki rezygnacji z niektórych formularzy (np. RZ-13 - środki na zasilenie Funduszu Pożyczek i Kredytów Studenckich), połączenie części z nich (np. połączenie formularzy dotyczących wykazu jednostek, dla których zaplanowano dotacje podmiotowe DPO i celowe DCE w jeden formularz DPC).

Zgodnie z projektem niektóre formularze zostaną zmodyfikowane. Stanie się tak na przykład w przypadku formularza PFC-FUS, który jest planem finansowym Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Z pozycji "pozostałe przychody" zostanie wyodrębniona pozycja "wpłaty z OFE", co jest uwarunkowane znaczną wielkością tych wpłat.

Według resortu finansów zmiany dotyczące liczby formularzy są wynikiem m.in. postulatów uczestników procesu budżetowego w zakresie ograniczenia informacji, które powielają się w tych formularzach lub w innych informacjach przekazywanych do Ministerstwa Finansów.

MF wyjaśniło ponadto w uzasadnieniu do projektu, że dokument przewiduje także rozwiązanie mające na celu uproszczenie procesu planowania i wykonywania budżetu. Chodzi o przepisy dotyczące zagregowanego planowania niektórych wydatków bieżących jednostek budżetowych.

"W rozporządzeniu został również wprowadzony przepis dotyczący określenia wysokości środków przeznaczonych na zadanie polegające na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej" - napisano. (PAP)

Polecamy serwis: Rachunkowość budżetowa

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYNAGRODZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Regulski

analityk DM TMS Brokers

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc-budzetowa.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK