| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Sprawozdawczość finansowa

Różnice kursowe w sprawozdaniu finansowym

Aktualizacja: 03.06.2014

Od generalnej zasady wynikowego rozliczania różnic kursowych ustawodawca wprowadził odstępstwo co do bilansowego rozliczania różnic kursowych zarówno w ujęciu bieżącym, jak i okresowym. Podstawową reperkusją takiego stanu rzeczy jest zmiana wartości aktywów, co do których różnice kursowe się odnoszą. »

Błąd w sprawozdaniu finansowym

Aktualizacja: 03.06.2014

Błąd w sprawozdaniu finansowym zdarza się nawet w sytuacji sporządzenia sprawozdania w dobrej wierze i z należytą starannością. Algorytm postępowania w takiej sytuacji zdeterminowany jest czasem wykrycia błędu czy spływem informacji. »

Procedura wyceny należności

Aktualizacja: 16.06.2014

W bilansie prezentujemy należności łącznie z należnymi odsetkami, karami umownymi, kosztami sądowymi, w przeciwieństwie do należności wykazywanych w sprawozdaniach z operacji finansowych, gdzie należności ujmuje się w wartości nominalnej, a więc bez należności ubocznych. »

Operacje wyrażone w walutach obcych w sprawozdaniu finansowym

Aktualizacja: 16.06.2014

Każda pozycja aktywów i pasywów bądź przychodów i kosztów wyrażona w walucie obcej musi zostać ujęta w księgach rachunkowych i sprawozdaniu finansowym w walucie polskiej. Ten ustawowy wymóg oznacza konieczność przeliczania każdej operacji gospodarczej wyrażonej w walucie obcej na jej równowartość w walucie polskiej przy zastosowaniu kursu waluty. »

Należności przedawnione

Aktualizacja: 16.06.2014

Ujęcie w bilansie za 2013 rok należności przedawnionych jest niezwykle istotne. Instytucja przedawnienia należności skutkuje wyłączeniem przedawnionych należności z aktywów jednostki. »

Sprawozdanie z wykonania budżetu jednostek samorządu terytorialnego

Aktualizacja: 30.05.2014

Sprawozdanie z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego jest jednym z dokumentów stanowiących podstawę podjęcia przez radę uchwały w sprawie udzielenia bądź nieudzielenia absolutorium dla zarządu. Należy pamiętać, że termin złożenia przez zarząd sprawozdania z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego do organu stanowiącego tej jednostki i regionalnej izby obrachunkowej upływa 31 marca 2013 r. »

Wyłączenia transakcyjne na potrzeby sprawozdań finansowych

Aktualizacja: 16.06.2014

Informacje generowane kontem 976 są najlepszym wskaźnikiem operacji gospodarczych jednostki w przedmiocie wzajemnych wyłączeń. Zapisów na koncie pozabilansowym 976 dokonujemy równolegle do zapisów kont bilansowych i wynikowych. »

Sprawozdania finansowe - jednostkowe, łączne, skonsolidowane

Aktualizacja: 16.06.2014

Sprawozdania finansowe sporządza się na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych. Jeżeli jednostka sporządza sprawozdanie finansowe w oparciu jedynie o własne księgi rachunkowe, to jest to sprawozdanie jednostkowe. »

Dokumentacja konsolidacyjna - różnica między należnościami i zobowiązaniami

Aktualizacja: 18.06.2014

Podstawową implikacją właściwie i rzetelnie przygotowanej dokumentacji konsolidacyjnej jest wiarygodność sprawozdania, dokonanego w oparciu o nią. Przedstawiamy przykład takiej dokumentacji, zawierający wyłączenia konsolidacyjne. »

Dokumentacja konsolidacyjna - przykład wyłączeń

Aktualizacja: 18.06.2014

Dokumentacja konsolidacyjna na etapie przygotowania skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego to potrzeba, konieczność i wygoda. Proces prac nad sprawozdaniem finansowym można posegregować fazami. »

Wyłączenia konsolidacyjne w bilansie

Aktualizacja: 18.06.2014

Celem dokonywanych wyłączeń transakcyjnych przy sporządzaniu skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego jest przedstawienie grupy kapitałowej jako jednego podmiotu gospodarczego. Oznacza to, iż w skonsolidowanym bilansie jednostki powinny zostać ujęte tylko te wartości, które zostały osiągnięte i poniesione w wyniku transakcji z jednostkami nienależącymi do grupy kapitałowej. »

Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego

Aktualizacja: 18.06.2014

Sporządzenie skonsolidowanego bilansu wiąże się z wieloma trudnościami, co wynika ze złożonej organizacyjnie struktury jednostek samorządu terytorialnego. Rozwiązaniem tego problemu mogą być odpowiednie zapisy polityki rachunkowości. »

Praktyczne wskazówki do tworzenia budżetów obywatelskich

Aktualizacja: 05.12.2013

Problematyka konsultacji społecznych, czyli większego zaangażowania obywateli w działania władz, jest obecna coraz częściej w debacie publicznej. Natomiast od kilkunastu miesięcy szczególnie jest to widoczne na poziomie władz lokalnych, gdzie wiele gmin decyduje się na wprowadzenie budżetu partycypacyjnego. »

Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego za 2008 r.

Aktualizacja: 13.01.2010

Zbliża się czas składania skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego. Jednostki mają ciągle wątpliwości co do metody konsolidacji, a także terminu jego sporządzania. Zamieszczamy wyjaśnienia, które ułatwią jego właściwe i terminowe sporządzenie. »

Bilans skonsolidowany jednostki samorządowej

Aktualizacja: 13.01.2010

W terminie trzech miesięcy od dnia otrzymania ostatniego sprawozdania podlegającego konsolidacji, jednostki samorządu terytorialnego sporządzają i przekazują do Regionalnej Izby Obrachunkowej bilans skonsolidowany. »

POLECANE

WYNAGRODZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Marek Krysztofiuk

Prawnik, ekspert w dziedzinie prawa karnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »