REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klasyfikacja budżetowa wydatku na zakup programu e-Świadectwa

Klasyfikacja budżetowa wydatku na zakup programu e-Świadectwa
Klasyfikacja budżetowa wydatku na zakup programu e-Świadectwa
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W zależności od wartości wydatek na zakup licencji do programu e-Świadectwa należy ująć w § 421 „Zakup materiałów i wyposażenia” lub w § 606 „Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych”.

Szkoła zakupiła program e-Świadectwa, otrzymała login i hasło dostępu do tego programu. Umowa podpisana jest na okres jednego roku od daty jej zawarcia, tj. od 13 marca 2014 r., w zakresie zobowiązań finansowych kupującego na czas określony do 31 grudnia 2014 r. W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej oraz na jakich kontach księgowych należy ująć zakup licencji do programu e-Świadectwa oraz opłatę za korzystanie z serwera e-Świadectwa?

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Przewodnik po zmianach przepisów 2014/2015

W zależności od wartości wydatek na zakup licencji do programu e-Świadectwa należy ująć w § 421 „Zakup materiałów i wyposażenia” lub w § 606 „Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych”.

E-Świadectwa to aplikacja internetowa służąca pomocą nauczycielom oraz dyrekcji szkół w zakresie sporządzania i wydruku świadectw szkolnych oraz arkuszy ocen uczniów. Aplikacja ta łączy się i może być użytkowana wraz z programami: e-Dziennik i e-Sekretariat. Dzięki temu możliwy jest eksport i import danych uczniów do lub z innych programów. Aplikacja pozwala również na generowanie druków świadectw do pliku w formacie PDF oraz ich drukowanie na wzorach Ministerstwa Edukacji Narodowej, generowanie druków arkuszy ocen, sporządzanie i drukowanie statystyk, zestawień ocen i danych uczniów. Do poprawnego działania wymagany jest dostęp do internetu przez dowolną przeglądarkę internetową oraz zainstalowany program Adobe – Acrobat Reader. Opłata za korzystanie z takiego programu to tzw. opłata licencyjna.

REKLAMA

Wartości niematerialne i prawne stanowią nabyte przez jednostkę, zaliczane do aktywów trwałych, prawa majątkowe, nadające się do gospodarczego wykorzystania, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, przeznaczone do używania na potrzeby jednostki, a w szczególności m.in. licencje (art. 3 ust. 1 pkt 14 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości). Na dzień przyjęcia wartości niematerialnej i prawnej do używania należy ustalić okres lub stawkę i metodę amortyzacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej przeczytasz artykule: W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej ująć wydatek na zakup programu e-Świadectwa

W artykule przeczytasz m.in.:

• Czy zaliczać zakupioną licencję do wartości niematerialnych i prawnych?

• Jak zewidencjonować zakup licencji na e-Świadectwa?

• Jak zaewidencjonować opłatę licencyjną?

Zobacz również: Ulepszenie licencji na użytkowanie programów komputerowych

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Nowy obowiązkowy składnik wynagrodzenia - dodatek motywacyjny 1000 zł dla pracowników, którzy go jeszcze nie otrzymali

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji staje w obronie pracowników, którzy zostali pominięci przy przyznawaniu dodatków motywacyjnych. W oficjalnym dezyderacie skierowanym do Premiera, Komisja domaga się analizy propozycji przyznania dodatku w wysokości 1000 zł brutto grupie pracowników, którzy mimo wykonywania kluczowych zadań, nie zostali objęci rządowymi programami wsparcia.

Działania Ochotniczych Straży Pożarnych poza granicami gmin [MSWiA wyjaśnia]
RIO wyjaśnia: Jak gmina ma zorganizować zbiórkę za pośrednictwem portali internetowych

Pozyskiwanie środków pieniężnych z darowizn przekazywanych za pośrednictwem portalu internetowego powinno uwzględniać regulacje zawarte w ustawie o usługach płatniczych – wskazała Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku. Wpływy ze zbiórki muszą też zostać prawidłowo ujęte w budżecie gminy.

Udzielanie tzw. zamówień podprogowych w samorządach - przepisy i procedury

Zamówienia „podprogowe” to zamówienia o wartości szacunkowej poniżej progów wskazanych w Prawie zamówień publicznych. Udzielanie takich zamówień jest co do zasady mniej sformalizowane. Nie oznacza to jednak pełnej dowolności – zwłaszcza kiedy dana inwestycja jest współfinansowana ze środków zewnętrznych.

REKLAMA

Zmiany w bonie ciepłowniczym. Gminy z ułatwieniami w obsłudze wniosków

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta będzie mógł pozostawiać bez rozpatrzenia wnioski o przyznanie bonu ciepłowniczego – wynika z projektu nowelizacji przepisów zaproponowanego przez Ministerstwo Energii. O braku przesłanek do przyznania bonu gminy poinformują mieszkańców np. na stronie internetowej urzędu.

Czy paczkomat podlega podatkowi od nieruchomości?

Na to pytanie od stycznia 2025 r. szukają odpowiedzi zarówno gminy, jak i podatnicy. To dlatego w tej sprawie złożono interpelację poselską. Odpowiedzi na nią udzielił Minister Finansów. Przedstawił w niej stanowisko resortu i wskazał, że w sprawie nie ma zagrożenia.

Dochody samorządów w 2026 r. Sejm uchwalił ważną nowelizację

Przy wyliczaniu dochodów samorządów w roku 2026 używane będą zaktualizowane dane podatkowe. Uchwalona przez Sejm ustawa trafi teraz do Senatu.

Świadczenie mieszkaniowe w 2025 r. Terminy i wzór wniosku

W październiku 2025 r. weszły w życie przepisy ustawy nowelizującej zasady zakwaterowania m.in. funkcjonariuszy Policji. Z kolei nowe rozporządzenie MSWiA określa wzory wniosków świadczeń mieszkaniowych. Kiedy najlepiej złożyć wniosek?

REKLAMA

Rząd policzył. W 2026 r. samorządy potrzebują ponad 154,7 mld zł [subwencja ogólna, potrzeby finansowe, dochody z PIT i CIT, korekta z tytułu zamożności]

W 2026 r. samorządy otrzymają łącznie z tytułu udziału w podatku PIT ponad 193,1 mld zł, a z tytułu udziału w CIT blisko 27,5 mld zł. Z kolei kwota potrzeb finansowych wszystkich samorządów wyniesie ponad 154,7 mld – wynika z wyliczeń resortu finansów. Za ministerstwem publikujemy wyliczenia dla poszczególnych JST.

Podatek od środków transportowych w 2026 r. Ile będzie wynosił?

W przyszłym roku minimalne stawki podatku od środków transportowych będą takie same jak obecnie. Nowe obwieszczenie zostało opublikowane w Monitorze Polskim. Warto pamiętać, iż stawki podatku na dany rok ustala rada gminy. Jakie będą maksymalne kwoty? Kto płaci podatek od środków transportowych?

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA