reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Promocja szkoły

Szkoła podstawowa corocznie organizuje w ramach promocji szkoły „Dni otwarte szkoły”. Zakupiono materiały biurowe (papier, markery), które posłużyły m.in. do przygotowania dyplomów. Wydatki te zakwalifikowano do kodu 60. Czy jednostka postąpiła prawidłowo?

Nie, wydatki poniesione na zakup materiałów biurowych (papier, markery) w ramach promocji szkoły „Dni otwarte szkoły” nie stanowią wydatków strukturalnych i nie należy ujmować ich w kodzie 60. Inne wsparcie dla poprawy usług w zakresie kultury. Co do zasady przyjmuje się, że wydatków związanych z promocją szkoły nie traktuje się jako wydatki strukturalne.

Wyjątek stanowi sytuacja, gdy wydatki ponoszone są w ramach oddolnych inicjatyw edukacyjnych na obszarach wiejskich, w ramach działania informacyjno-promocyjnego, podnoszącego świadomość mieszkańców obszarów wiejskich w zakresie korzyści płynących z kształcenia i szkolenia – takie wydatki należy ująć w obszarze XII. Poprawa jakości kapitału ludzkiego, w kodzie 73. Działania na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie, w szczególności poprzez przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnej rezygnacji z dalszej nauki w szkole, minimalizowania dyskryminacji ze względu na płeć oraz poprawy jakości i dostępu do kształcenia na poziomie podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym oraz kształcenia i szkoleń na poziomie wyższym.

PODSTAWY PRAWNE

● Rozporządzenie Ministra Finansów z 10 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz.U. Nr 44, poz. 255)

Polecamy serwis INFORRB: Wydatki strukturalne

reklama

Czytaj także

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Kadry i płace 2020

reklama

Ostatnio na forum

reklama

URLOPY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

LingoLab.pl

Internetowa Szkoła Językowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama