REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przygotowywać okresowe sprawozdania z pomocy publicznej

RL

REKLAMA

Jak należy sporządzać i przekazywać sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie, w tym okresowe sprawozdania o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie?


Organy jednostek samorządu terytorialnego udzielające pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie powinny zwrócić szczególną uwagę na wymaganą formę elektroniczną przekazywania sprawozdań i informacji. Regionalne izby obrachunkowe nie są upoważnione do gromadzenia informacji o udzielonej pomocy publicznej.

 

Zasady postępowania w sprawach dotyczących pomocy państwa spełniającej przesłanki określone w art. 87 ust. 1 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską określa ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2007 r. nr 59, poz. 404). Nowelizacja, dokonana ustawą z dnia 7 grudnia 2006 r. o zmianie ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej i niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 245, poz. 1775), wprowadziła obowiązek monitorowania pomocy publicznej udzielanej w rolnictwie lub rybołówstwie i nałożyła na podmioty udzielające tej pomocy m.in. obowiązek sporządzania i przekazywania sprawozdań do organu monitorującego. Zgodnie z art. 31 ust. 2 ustawy organem monitorującym pomoc publiczną w rolnictwie lub rybołówstwie jest minister właściwy do spraw rolnictwa. W związku z tym zakres uregulowań dotyczących przekazywania sprawozdań przez teletransmisje danych w formie elektronicznej poszerzono o formularz zamieszczony w powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej przez ministra właściwego do spraw rolnictwa (art. 32 ust. 8). Istotną zmianę w zakresie dopełnienia obowiązków sprawozdawczych stanowi nałożony na podmioty udzielające pomocy publicznej obowiązek przedstawiania organom monitorującym informacji o nieudzieleniu pomocy w danym okresie sprawozdawczym (art. 32a ust. 1).

Zakres sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie, okresy sprawozdawcze i terminy ich składania oraz wzory formularzy sprawozdań i wzór formularza informacji regulują przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 kwietnia 2007 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu pomocy (Dz.U. nr 71, poz. 475), które obowiązują od 5 maja 2007 r. Jak wynika z par. 5 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia - podmioty udzielające pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - przekazują okresowe sprawozdania o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie, a w związku z par. 5 ust. 2 - przekazują informację o nieudzieleniu pomocy - za każdy miesiąc roku kalendarzowego w terminie 20 dni od dnia zakończenia danego miesiąca.

Szczególną uwagę należy zwrócić na wymaganą formę elektroniczną przekazywania sprawozdań i informacji. Izby nie są upoważnione do gromadzenia informacji o udzielonej pomocy publicznej, w związku z tym sprawozdania przekazane w formie dokumentu w wersji papierowej obowiązane są zwrócić podmiotom przekazującym bądź organom monitorującym.


Na podstawie pisma KRRIO z 6 czerwca 2007 r. KR RIO.004-20/07

RL

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
NFZ brakuje 23 mld zł na leczenie w 2026 roku. Rząd rozważa limity świadczeń, cięcia i zmiany w wynagrodzeniach medyków

Szczyty medyczne, organizowane przez minister zdrowia Jolantę Sobierańską-Grendę w czwartek i prezydenta Karola Nawrockiego w piątek, skupią się na problemach finansowania ochrony zdrowia. Deficyt NFZ w przyszłym roku szacowany jest na około 23 mld zł.

Nowa zasada naliczania dochodów samorządów w 2026 r. Prezydent Nawrocki podpisał ustawę

Będzie nowa zasada naliczania dochodów samorządów w 2026 r. Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę nowelizującą ustawę o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Przy wyliczaniu dochodów samorządów w roku 2026 używane będą zaktualizowane dane podatkowe.

Historyczne wyniki: budżety JST po III kwartałach 2025 r. Podaje Ministerstwo Finansów

Jakie są budżety jednostek samorządu terytorialnego po III kwartałach 2025 r.? Ministerstwo Finansów podaje historyczne wyniki: jest nadwyżka w kwocie 42 681 mln zł.

Rady kobiet w gminach, powiatach i województwach. Idą zmiany: jest projekt ustawy

Czy rady kobiet będą w samorządach na wszystkich szczeblach: gminach, powiatach i województwach? Projekt ustawy o zmianie ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym oraz ustawy o samorządzie województwa powinien zostać zaopiniowany do końca grudnia 2025 r. Aktualnie rady funkcjonują w ponad 70 gminach.

REKLAMA

Renta wdowia 2025: terminy wypłat, kiedy decyzja o przyznaniu lub odmowie. Kluczowa data to 1 lipca 2025 r.

Już 1 lipca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpocznie wysyłkę decyzji w sprawie przyznania lub odmowy renty wdowiej. Jest to kluczowa data, gdyż część uprawnionych otrzyma wtedy świadczenie. Jak poinformował na swojej stronie internetowej ZUS pozostałe terminy wypłaty renty wdowiej to: 6-go, 10-go, 15-go, 20-go i 25-go dnia miesiąca.

Ustalenie liczby ubezpieczonych a wypłata zasiłków w 2026 roku

30 listopada to dzień, na który zatrudniający powinni ustalić liczbę osób zgłoszonych do ubezpieczenia chorobowego. Jest to istotne, bowiem od stanu zatrudnienia uzależnione jest to, czy w roku kolejnym zasiłki dla ubezpieczonych będzie wypłacał płatnik składek, czy też Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Certyfikat wykonawcy w zamówieniach publicznych. Nowe rozwiązania w 2026 roku

11 września 2025 r. została opublikowana ustawa z 5 sierpnia 2025 r. o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych Ustawa wejdzie w życie 12 lipca 2026 r., z pewnymi wyjątkami. Jakie nowości przewiduje?

Kontrola zarządcza 2026 – planowane zmiany

Ministerstwo Finansów dostrzega potrzebę budowania świadomości i zrozumienia kontroli zarządczej wśród kierowników jednostek. Planowana zmiana przepisów ma objąć m.in. zmianę definicji kontroli zarządczej.

REKLAMA

Sejm: Niski limit 500 zł w CRU (Centralny Rejestr Umów). Rząd proponował 10 000 zł [JST]

W centralnym rejestrze umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych. Wprowadzony limit wartości umów podlegających temu obowiązkowi wyniesie 500 zł.

Czajniki elektryczne znowu powędrują do szafek? Trzeba będzie raportować zużycie energii. Cel: spadek zużycia o 1,9 proc.

Trzeba obniżyć zużycie energii elektrycznej. W tym celu określone podmioty będą zobowiązane do jego raportowania. Kto i od kiedy? Zanosi się na to, że czajniki elektryczne znowu wylądują w zamkniętych szafkach. Od kiedy?

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA