Zmieniają się zasady wnoszenia skarg na interpretacje indywidualne. Jest to związane z nowelizacją Kodeksu postępowania administracyjnego. Przepisy nowego Kpa weszły w życie 1 czerwca 2017 r.
Minister Finansów wydał interpretację ogólną, która określa termin, od którego jednostki sektora finansów publicznych powinny stosować nowe obowiązki, wynikające z wprowadzenia Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK). Zgodnie z interpretacją do podmiotów, które nie posiadają statusu przedsiębiorcy prowadzącego księgi rachunkowe przy użyciu programów komputerowych, należy odpowiednio zastosować okres przejściowy, jaki został przewidziany dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców.
Sąd administracyjny nie może wydać orzeczenia na niekorzyść skarżącego, chyba że stwierdzi naruszenie prawa skutkujące stwierdzeniem nieważności zaskarżonego aktu lub czynności. Czy indywidualna interpretacja podatkowa podlega zasadzie refromationis in peius?
Maksymalny termin na wydanie interpretacji wynosi 3 miesiące od dnia otrzymania wniosku, chociaż powinna ona zostać wydana bez zbędnej
zwłoki. W przypadku, gdy organ nie dochowa 3-miesięcznego terminu, mamy do czynienia z tzw. „milczącą interpretacją”, oznaczającą akceptację stanowiska wnioskodawcy. 
Przed złożeniem wniosku o wydanie interpretacji warto pamiętać o kilku
warunkach, które muszą być spełnione, aby organ upoważniony mógł dokonać
wykładni prawa podatkowego.
Rozporządzeniem z dnia 1 marca 2011 r.
Minister Finansów upoważnił Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi do
wydawania indywidualnych interpretacji prawa podatkowego. Zmiana ta
obejmuje wnioskodawców mających miejsce zamieszkania lub siedzibę w
województwie lubelskim, łódzkim, opolskim oraz świętokrzyskim. W związku
z powyższą zmianą warto przypomnieć zasady ustalania właściwości organów w zakresie
wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego.