Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja „Współczesne wyzwania dla audytu wewnętrznego” - Poznań 2019

Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska
Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska
Zachęcamy do udziału w Konferencji naukowej pt. „Współczesne wyzwania dla audytu wewnętrznego”, która odbędzie się 23 października 2019 r. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Serdecznie zapraszamy do udziału w Konferencji naukowej pt. „Współczesne wyzwania dla audytu wewnętrznego” organizowanej przez Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska, Katedrę Finansów Publicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Konferencja odbędzie się w dniu 23 października 2019 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu,  Al. Niepodległości 10, Gmach Główny, sala 111A, w godzinach od 9.00 do 15.30.

IIA Polska Konferencja Współczesne wyzwania dla audytu wewnętrznego 2019

IIA Polska Konferencja Współczesne wyzwania dla audytu wewnętrznego 2019

Media

Konferencję dedykujemy do:

  • przedstawicieli instytucji zajmujących się audytem, kontrolą i nadzorem korporacyjnym, członków i sympatyków IIA,
  •  pracowników, studentów i słuchaczy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Podczas konferencji zaprezentowane zostaną wystąpienia dotyczące współcześnie pojawiających się problemów, z jakimi musi mierzyć się audyt wewnętrzny.

Celem Konferencji jest także promocja zawodu audytora wewnętrznego oraz studiów podyplomowych pt. „Audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych”, organizowanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, nad którymi patronat merytoryczny sprawuje od tego roku IIA Polska. 

Podczas konferencji obchodzić będziemy także jubileusz 10-lecia Wielkopolskiego Koła Regionalnego IIA Polska oraz realizacji 10-ciu edycji studiów podyplomowych "Audyt wewnętrznych w jednostkach sektora finansów publicznych".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Uczestnictwo w Konferencji jest bezpłatne.

Dla Członków IIA Polska udział w Konferencji będzie dodatkowo premiowany 5 punktami CPE, w tym 2 punktami za etykę.

Zgłoszenia prosimy wysyłać na adres biura IIA Polska: office@iia.org.pl 

Program konferencji.

09.00–10.00  Rejestracja uczestników
10.00–10.20

Otwarcie Konferencji

–  dr hab. Kamilla Marchewka-Bartkowiak, prof. nadzw., Dyrektor Instytutu Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

–  dr hab. Maciej Cieślukowski, prof. nadzw., Kierownik Katedry Finansów Publicznych, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

–  mgr Iwona Bogucka, Wiceprezes Instytutu Audytorów Wewnętrznych IIA Polska

10.20–11.30

SESJA I – Informacja i komunikacja w audycie wewnętrznym w dobie cyfryzacji

Moderator : dr Joanna Przybylska, UEP

Komunikacja w dobie cyfryzacji

–  dr hab. Jacek Trębecki, prof. nadzw. UEP

–  dr hab. Waldemar Rydziak, prof. nadzw. UEP

Rola audytu w zapewnieniu bezpieczeństwa informacji

–  Wiesław Kasprzak, Ekspert, Blue Energy Sp. z o.o.

11.3 –12.00 Przerwa kawowa
12.00–13.40

SESJA II – Propagowanie postaw etycznych w nowoczesnym audycie

Moderator : dr Joanna Przybylska, UEP

Nadużycia w e-gospodarce

–  Adam Grys, Risk Manager, PayU

Rola sygnalisty w zgłaszaniu nadużyć

–   Iwona Bogucka, Wiceprezes IIA Polska

Znaczenie wartości etycznych w nowoczesnym audycie

–  dr Anna Waligóra, UEP,

13.40–14.00 Przerwa kawowa
14.00–15.15

SESJA III – Wyzwania dla audytu wewnętrznego 

Moderator : Iwona Bogucka, Wiceprezes IIA Polska

Szanse i zagrożenia dla współczesnego audytu

–  Joanna Mrowicka, MBA, Audytor Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA

Audyt wewnętrzny w sektorze prywatnym i publicznym – dwa światy czy wzajemne źródła inspiracji? Panel ekspercki z udziałem przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego

–  Joanna Mrowicka, MBA, Audytor Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie

–  Marzena Kujawa, CGAP, Kierownik Audytu Wewnętrznego, Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu, Audytor Wewnętrzny

–  Anna Koźmińska, Kierownik Biura Audytu i Kontroli Starostwa Powiatowego w Krotoszynie, Audytor Wewnętrzny

–  Krzysztof Dworczak, Współwłaściciel Business Watch Sp. z o.o., Audytor Wewnętrzny,

–  Krzysztof Siedlecki, CIA, Biegły Rewident, PMP®, AgilePM® HiProMine S.A.

15.15–15.30 Podsumowanie konferencji

Polecamy serwis: Audyt

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Księgowość budżetowa
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    MI: wartość wniosków o dofinansowanie przewozów autobusowych to 773 mln zł

    Samorządy złożyły wnioski o uruchomienie w tym roku, w całym kraju 6347 nowych linii autobusowych z dofinansowaniem z rządowego Funduszu rozwoju przewozów autobusowych (FRPA); wartość wniosków to 773 mln zł - przekazał wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

    Darmowe laptopy dla czwartoklasistów będą miały zabezpieczenie przed odsprzedażą w postaci .... wygrawerowanego orła w koronie

    Jesienią 370 tys. uczniów czwartych klas szkół podstawowych otrzyma na własność komputery. W przestrzeni medialnej podnoszono, że niektórzy rodzice mogą próbować je nielegalnie odsprzedać.

    Zapisy w umowie o łącznej wysokości kar umownych

    W trakcie kontroli regionalna izba obrachunkowa zarzuciła jednostce, że w kilku umowach zawartych z wykonawcami nie ujęto łącznej maksymalnej wysokości kar umownych, których może dochodzić powiat lub wykonawca. Umowy te zostały już wykonane i nie było problemów z umowami czy też terminowością. Czy taki zarzut jest słuszny?

    Korekta dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2022 r. w jednostkach pomocy społecznej

    Dnia 31 marca 2023 r. mija termin wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego za poprzedni rok kalendarzowy. Obowiązkiem pracodawcy jest nie tylko ustalenie, kto powinien otrzymać to świadczenie, ale także prawidłowe obliczenie jego wysokości, a w przypadku błędnego naliczenia - dokonanie poprawnej korekty.

    Przepracowanie części dnia a zwolnienie lekarskie

    Zdarza się, że w trakcie swojej dniówki pracownik zwalnia się z pracy z powodu złego samopoczucia i udaje się do lekarza. Następnie wpływa do pracodawcy zwolnienie lekarskie na okres, którego pierwszym dniem jest ten w części przepracowany. 

    Mieszkańcy małych gmin i dużych miast powinni mieć te same możliwości

    Mamy aspiracje, aby mieszkańcy zarówno mniejszych miejscowości, jak i dużych miast mieli te same możliwości, aby mogli korzystać w równym stopniu z środków rządowych, samorządowych i europejskich – powiedział w piątek minister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda.

    RIO o klasyfikacji dochodów gmin za zakwaterowanie uchodźców z Ukrainy

    Dochody uzyskiwane przez gminy z tytułu opłat za zakwaterowanie, które od niedawna dokonują uchodźcy z Ukrainy należy klasyfikować w dziale 853 - wskazała w stanowisku RIO w Szczecinie. Izba zwróciła uwagę, że w rozporządzeniu MF brakuje dedykowanej klasyfikacji budżetowej

    Od 21 marca 2023 r. nowe zasady prowadzenia akt pracowniczych

    W Dzienniku Ustaw opublikowano nowelizację rozporządzenia w sprawie dokumentacji pracowniczej. Dotyczy dokumentów na temat przeprowadzania kontroli trzeźwości pracowników oraz wprowadzenia informacji o pracy zdalnej.

    Czy klauzula waloryzacyjna ma zastosowanie do umów o zamówienia publiczne poniżej 130 000 zł zawieranych na dłużej niż 6 miesięcy?

    Czy waloryzacja w umowach z terminem przekraczającym 6 miesięcy wprowadzona od 10 listopada 2022 r. ustawą z 7 października 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców dotyczy również postępowań poniżej 130 000 zł, jeżeli umowy zawierane są na okres przekraczający 6 miesięcy?

    Jaki wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianie pracodawcy?

    Od 01.03.2023 r. będziemy zatrudniać osobę na stanowisku woźnego w wymiarze 3/4 etatu ze stażem 23 lat pracy. Osoba ta dotychczas pracowała w Służbie Więziennej (do dnia 20.01.2023 r.).

    Czy należy się dodatek stażowy w dodatkowym miejscu zatrudnieniu nauczyciela

    Jesteśmy szkołą podstawową państwową (organ prowadzący Urząd Miasta). Zatrudniliśmy nauczyciela z dwudziestoletnim stażem pracy na 1/2 etatu. Ten sam nauczyciel jest zatrudniony w innej szkole podstawowej w naszym mieście na pełny etat. Nauczyciel przedstawił nam świadectwa pracy. Na podstawie tych samych świadectw pracy otrzymuje dodatek w szkole podstawowej, w której jest zatrudniony na cały etat. Czy należy mu się dodatek za staż pracy?

    Kiedy płatnika nie wiążą wnioski złożone przez podatnika

    Proszę o informację dot. interpretacji z art. 31a pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: "Po ustaniu stosunku prawnego stanowiącego podstawę dokonywania przez płatnika świadczeń podatnikowi, płatnik przy obliczaniu zaliczki pomija oświadczenia i wnioski złożone uprzednio przez podatnika, z wyjątkiem wniosków, o których mowa w art. 32 ust. 6 i 8 oraz art. 41 ust. 11.

    Czy w przypadku sprzedaży węgla przez gminę trzeba prowadzić ewidencję z wykorzystaniem konta 330

    Gmina zleciła na podstawie umów sprzedaż "preferencyjnego" węgla przedsiębiorstwom i spółkom działającym na terenie Gminy. Czy w ww. przypadku gmina powinna prowadzić ewidencję magazynową (konto 330 "Towary") i ewidencję sprzedaży węgla?

    Poszerzenie przez wójta katalogu przesłanek przyznania dodatku specjalnego do wynagrodzeń pracowników

    Wójt gminy w drodze zarządzenia wewnętrznego postanowił, że pracownikom urzędu gminy, zatrudnionym na podstawie umowy o pracę, mogą być przyznawane dodatki specjalne do wynagrodzeń "w innych uzasadnionych sytuacjach, niż wskazane w ustawie o pracownikach samorządowych". Na podstawie tego zarządzenia dodatki specjalne były przyznawane pracownikom m.in. z tytułu "pracy w uciążliwych warunkach, w tym z narażeniem na ciągły stres", "szczególne osiągnięcia w pracy" lub bez żadnego dodatkowego uzasadnienia.

    Świadczenia pomocy zdrowotnej dla nauczycieli. Jak ustalić?

    Rada gminy nie określiła rodzaju świadczeń przyznawanych w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz warunków i trybu ich przyznawania. Przy braku tej uchwały nie zaplanowała w budżecie gminy wydatków na ten cel.

    Jak rozliczyć godziny ponadwymiarowe nauczyciela, który przebywa na zwolnieniu lekarskim?

    Jak rozliczyć godziny ponadwymiarowe nauczyciela, który przebywa na zwolnieniu lekarskim? Jakie przepisy mają zastosowanie w przypadku, w którym nauczyciel zatrudniony jest w szkole prowadzonej przez gminę?

    Nieruchomości szkolne a podatek od nieruchomości

    Ustawodawca podatkowy przyznaje placówkom oświatowym preferencje w podatku od nieruchomości. 

    Odliczenie VAT od wydatków gminy na zakup autobusów

    Czy gmina ma prawo do odliczenia pełnej wysokości podatku naliczonego z tytułu nabycia autobusów niskoemisyjnych w przypadku, gdy te na podstawie umowy najmu będą później wykorzystywane przez spółkę gminną powołaną do realizacji zadań z zakresu transportu publicznego?

    Zmiany: urlopy, szkolenia, elastyczny czas pracy [Ostateczna wersja nowelizacji kodeksu pracy]

    Nowelizacja wdraża dwie unijne dyrektywy. Nowe przepisy regulują m.in. urlopy i czas pracy, w tym urlop rodzicielski, do którego pracownicy będą mieli indywidualne prawo.

    Program "Ochrona Zabytków". Dofinansowanie 200 mln zł

    Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosiło drugi nabór w programie Ochrona Zabytków.

    PUE ZUS: Kalkulator do wyliczenia wysokości emerytury w 2023 r.

    Na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS można samodzielnie wykonać symulację wysokości przyszłego świadczenia emerytalnego, przyznawanego na nowych zasadach. Symulacja pozwala na wykonanie obliczeń tym osobą, które chcą sprawdzić jakie świadczenie by otrzymały, gdyby przechodziły na emeryturę w bieżącym roku.

    ZUS: Co się dzieje ze środkami zapisanymi na subkoncie w ZUS w razie śmierci ubezpieczonego

    Środki zapisane na subkoncie w ZUS podlegają podziałowi i wypłacie w razie m. in. śmierci ubezpieczonego. Tak, jak to ma miejsce w przypadku środków zgromadzonych na rachunku w OFE - poinformował PAP rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.

    Podwyżki pensji w RIO o 300 zł - 1130 zł [wyrównanie od 1 stycznia 2023 r.]

    Od 300 zł do ponad 1,1 tys. zł wzrosną stawki wynagrodzenia zasadniczego pracowników regionalnych izb obrachunkowych nieobjętych tzw. systemem mnożnikowym – przewiduje projekt nowego rozporządzenia. Podwyżki mają nastąpić z wyrównaniem od 1 stycznia 2023 r.

    MF: Zasady wykorzystania i zwrotu przez samorządy odsetek z Funduszu Pomocy

    Ministerstwo finansów wyjaśniło, że jednostki samorządu terytorialnego mają obowiązek zwrócić niewykorzystane odsetki ze środków Funduszu Pomocy na rachunek właściwego wojewody. Zasada ta nie dotyczy odsetek od środków przeznaczonych na zadania oświatowe.

    Nagrody specjalne dla pracowników pomocy społecznej [Nowelizacja, zmiany]

    Nagrody za wybitne, nowatorskie rozwiązania w zakresie pomocy społecznej dla np. pracowników socjalnych minister będzie mógł przyznać sam z własnej inicjatywy, bez wniosku ze strony np. organów administracji samorządowej - zakłada projekt nowelizacji rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie przyznawania nagród specjalnych w zakresie pomocy społecznej.