REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

„Aktywna tablica”: 70 mln zł dla szkół. [Wnioski do 15 i 31 maja 2022 r.]

Subskrybuj nas na Youtube
„Aktywna tablica”: 70 mln zł dla szkół. [Wnioski do 15 i 31 maja 2022 r.]
„Aktywna tablica”: 70 mln zł dla szkół. [Wnioski do 15 i 31 maja 2022 r.]
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Szkoły podstawowe, ponadpodstawowe oraz placówki kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami mogą wnioskować o dofinansowanie na zakup pomocy dydaktycznych w ramach programu „Aktywna tablica”.

Do rozdysponowania jest 70 mln zł.

REKLAMA

Co to jest program „Aktywna tablica”?

Program „Aktywna tablica” realizowany jest od 2017 roku. Planowany, łączny koszt realizacji programu na lata 2020 – 2024 wynosi 361 mln 455 tys. zł, z czego 290 mln zł będzie pochodzić z budżetu państwa, a pozostałe środki to wkład własny uczestników programu.

Kto może otrzymać dofinansowanie w programie „Aktywna tablica”?

Trwa nabór w rządowym programie „Aktywna tablica”, w ramach którego o dofinansowanie mogą ubiegać się szkoły podstawowe i ponadpodstawowe oraz placówki kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i ośrodki szkolno-wychowawcze.

Na co można przeznaczyć środki z programu „Aktywna tablica”?

Środki można przeznaczyć na rozwijanie szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.

REKLAMA

Katalog sprzętu wykorzystywanego do zajęć dydaktycznych, zakupionego w ramach wkładu własnego nie jest ograniczony zakresowo. Koszty montażu pomocy dydaktycznych oraz szkoleń technicznych dla nauczycieli nie mogą być rozliczane w ramach przyznanej dotacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli wsparcie finansowe będzie przeznaczone na dofinansowanie zadań inwestycyjnych, wkład własny organu prowadzącego będącego jednostką samorządu terytorialnego musi wynieść co najmniej 50 proc. kosztów realizacji zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa.

Do kiedy można składać wnioski w programie „Aktywna tablica”?

W ramach programu szkoły mogą składać wnioski do 15 maja, a organy prowadzące do 30 maja. Kwalifikacja wniosków nastąpi do 30 czerwca. Przekazanie środków finansowych na zakup pomocy dydaktycznych zaplanowane jest do 31 sierpnia.

Jakie poziom dofinansowania w programie „Aktywna tablica”?

Wsparciem będą objęte placówki, które w poprzednich latach nie korzystały z tego projektu. Program zakłada dofinansowanie do 80 proc. kosztów zadania. W sumie w 2022 roku od rozdysponowania jest 70 mln zł.

Program „Aktywna tablica”: Dofinansowanie 14 000 zł dla szkoły

Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe mogą wnioskować o dotacje w wysokości do 14 tys. zł. Szkoły podstawowe kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami oraz szkoły dla uczniów niewidomych mogą ubiegać się o udzielenie wsparcia finansowego w wysokości nie wyższej niż 35 tys. zł. Specjalne ośrodki szkolno-wychowawczy mogą wnioskować dofinansowanie zakupu specjalistycznej drukarki w wysokości nie wyższej niż 100 tys. zł.

Czy jest wkład własny w programie „Aktywna tablica”?

Placówki wnioskujące o wsparcie finansowe muszą zapewnić wkład własny finansowy lub rzeczowy. Wkładem rzeczowym może być sprzęt komputerowy lub inne urządzenia wykorzystujące technologie informacyjno-komunikacyjne stosowane jako pomoce dydaktyczne i zakupione w roku złożenia wniosku, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w programie. Wkład finansowy i rzeczowy można łączyć.

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Edukacji i Nauki

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przeciętne wynagrodzenie w II kwartale 2025 r. wyniosło 8 748,63 zł [GUS]

Główny Urząd Statystycznym ogłosił wysokość przeciętnego wynagrodzenia w II kwartale 2025 r. Z komunikatu wynika, że przeciętne wynagrodzenie w drugim kwartale 2025 r. wynosiło 8748,63 zł.

Pożyczki z ZFŚS – czy można je umorzyć? Wyjaśnienia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia, że umorzenie pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych może nastąpić wyłącznie w ramach regulaminu funduszu, a nie na podstawie uchwały rady gminy.

PPK i dodatki motywacyjne: gminy muszą płacić ze swojego budżetu – wyjaśnia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia: wydatki na PPK od dodatków motywacyjnych wypłacanych pracownikom pomocy społecznej nie są objęte rządowym dofinansowaniem i muszą być finansowane z budżetu gminy. Wyjaśnienia pojawiły się po interwencji Brzeszcz – mówi prezes RIO Jolanta Nowakowska.

Co z podatkiem od nieruchomości, gdy brakuje dachu?

Trwałe i całkowite usunięcie dachu z budynku powoduje, że przestaje on być uznawany za budynek w rozumieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Tym samym przestaje podlegać opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości. Nie powstaje również nowy przedmiot opodatkowania, jakim jest budowla – ponieważ nie są spełnione przesłanki ustawowe.

REKLAMA

Klasyfikacja i ewidencja wydatku na opłatę za kontrolę sanitarną

Jednostka budżetowa otrzymała decyzję w celu uiszczenia opłaty za przeprowadzoną kontrolę sanitarną, w wyniku której stwierdzono naruszenia wymagań higienicznych i zdrowotnych (art. 36 ust 1 i 2 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej). Opłata obejmuje wynagrodzenie pracownika, koszty bezpośrednie i pośrednie. W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej oraz na jakich kontach należy ująć ten wydatek?

PIP z nowymi kompetencjami. Reformę zaplanowano na 2026 rok

Możliwość pozyskiwania danych z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i prowadzenia zdalnych kontroli - to najważniejsze uprawnienia, jakie uzyska Państwowa Inspekcja Pracy. Czy deregulacja wpłynie na ograniczenie liczby kontroli?

Brak podpisu na dokumencie. Czy to dowód winy głównego księgowego?

W przypadku stwierdzenia braku podpisu głównego księgowego na dokumencie trzeba ustalić, czy jest to brak zawiniony, czy też nie, i przez kogo.

Zmiana wymiaru czasu pracy. Jaki wymiar urlopu? [Przykłady]

Jak ustalić wymiar urlopu dla pracownika, któremu w trakcie roku kalendarzowego zmieniła się wielkość etatu? Czy przepisy Kodeksu pracy regulują te kwestie?

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą mieli obowiązku archiwizacji zgłoszeń do ubezpieczeń [Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy]

15 lipca 2025 roku, Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, znany jako UDER42. Nowe przepisy znoszą obowiązek przechowywania papierowych zgłoszeń do ZUS, co ma odciążyć ponad 2,3 mln płatników składek.

IOD w wykazie stanowisk urzędniczych służby cywilnej?

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych po raz kolejny zaapelował o wyodrębnienie stanowiska Inspektora Ochrony Danych w wykazie stanowisk urzędniczych w służbie cywilnej. PUODO podkreśla, iż jest to kluczowe dla należytego wykonywania tej funkcji.

REKLAMA