REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Do skarbówki umówisz się przez mObywatela. Już teraz część spraw możesz załatwić zdalnie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Do skarbówki umówisz się przez mObywatela. Już teraz część spraw możesz załatwić zdalnie
Do skarbówki umówisz się przez mObywatela. Już teraz część spraw możesz załatwić zdalnie
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Wizyty w urzędzie skarbowym będą jeszcze prostsze. Szef KAS Marcin Łoboda zapowiedział, że w przyszłym roku będzie można zapisać się na wizytę przez aplikację mObywatel. Na ten moment wiele spraw można już załatwić zdalnie. 

Zdalne załatwianie sprawy w urzędzie skarbowym 

Wiceminister finansów i szef Krajowej Administracji Skarbowej Marcin Łoboda powiedział PAP: - Rozbudowujemy kanały kontaktu i możliwości załatwiania spraw podatkowych dla naszych klientów. Dążymy do tego, aby mogli oni załatwić większość spraw bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym, również telefonicznie. 1 października br. uruchomiliśmy scentralizowaną infolinię Krajowej Administracji Skarbowej. Dla naszych klientów oznacza to większe możliwości załatwienia swoich spraw zdalnie.

REKLAMA

Ogólnopolska infolinia umożliwiła szybszy i łatwiejszy kontakt z pracownikami urzędów skarbowych. Jest to możliwe, bo eksperci są dostępni pod numerem jednej infolinii.

REKLAMA

- Wdrożony przez nas system zapewnia jednoczesną obsługę nawet 5 tys. połączeń, co bardzo usprawniło możliwość uzyskania informacji telefonicznie. Konsultanci naszej infolinii obsłużyli już ponad 391 tys. połączeń. Co ważne, pracownicy urzędów skarbowych udzielają przez telefon również informacji objętych tajemnicą skarbową. Ochronę danych umożliwia uwierzytelnianie specjalnym kodem telePIN. Dostęp do spersonalizowanej informacji i wdrożenie mechanizmów identyfikacji i uwierzytelnienia osób dzwoniących na infolinię znacznie rozszerzyło katalog danych, które można uzyskać telefonicznie. Konsultanci podpowiadają również jak załatwić daną sprawę w e-Urzędzie Skarbowym – powiedział szef KAS.

Szef KAS uważa, że infolinia dopełnia możliwości zdalnej obsługi klientów KAS. Ocenił, że zainteresowani mogą obecnie przy wykorzystaniu telePIN kontaktować się z urzędem skarbowym równie bezpiecznie jak wtedy, gdy logują się do e-Urzędu Skarbowego z wykorzystaniem platformy login.gov.pl.

- Ogólnopolska infolinia KAS jest częścią Multikanałowego Centrum Komunikacji – nowoczesnej platformy do zdalnej obsługi klientów w różnych kanałach kontaktu. Wykorzystujemy tu rozwiązania zaawansowane technologicznie, wdrożyliśmy Wirtualnego Asystenta Klienta, który wspiera procesy obsługi w kanałach zdalnych. Zapewniamy podatnikom wsparcie naszego chatbota KASpro w sprawach, które najczęściej załatwiają, czyli sprawach związanych z podatkami majątkowymi – powiedział wiceminister Łoboda.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozliczenie PIT z chatem

Dodał, że w okresie składania zeznań podatkowych chatbot KASpro wspiera podatników w zakresie rozliczeń PIT. Ale to nie wszystko. - W naszym systemie wykorzystujemy również voicebot KASja – inteligentny routing, który polega na przekierowaniu klienta na odpowiednią kolejkę tematyczną. Voicebot wykorzystujemy też podczas identyfikacji i uwierzytelnienia klienta czy przeprowadzenia badania satysfakcji – stwierdził Łoboda.

Szef KAS podkreślił, że mimo rozwoju e-usług, administracja skarbowa nie zapomina o osobach, które przychodzą do urzędów skarbowych. Dodał, że z myślą o nich została stworzona usługa, umożliwiająca umówienie wizyty.

- W ramach usługi "Umów wizytę w urzędzie skarbowym" nasi klienci mogą m.in. elektronicznie zarezerwować wizytę w wybranym urzędzie, planując ją nawet na 21 dni wcześniej w konkretnym dniu i o wybranej godzinie. Wprowadziliśmy tę usługę już w 2020 r. i jej popularność stale rośnie. Mamy już w systemie ponad 20 mln umówionych wizyt. W trzech pierwszych kwartałach tego roku podatnicy zarezerwowali ponad 3,1 mln wizyt – powiedział wiceminister Łoboda,.

Wizyty można umawiać na trzy wygodne sposoby: 

  • na stronie wizyta.podatki.gov.pl, 
  • przez kontakt z infolinią KAS 
  • bezpośrednio na sali obsługi podatnika.

Łatwiej o rezerwację terminu wizyty

Dodał, że w planach jest rozszerzenie palety możliwości zapisywania się na wizytę w urzędzie skarbowym. KAS już rozpoczął proces integracji usługi rezerwacji terminu wizyty na koncie podatnika w e-Urzędzie Skarbowym.

- Znacznie ułatwi to rezerwację terminu wizyt. Dla podatnika zalogowanego do usług e-Urzędu Skarbowego automatycznie uzupełnimy dane o właściwym urzędzie skarbowym do załatwienia sprawy oraz informacje o numerze PESEL, numerze telefonu czy adresie e-mail. To zdecydowanie przyspieszy proces umawiania wizyty. W 2025 roku planujemy zintegrować usługę z serwisem mObywatel, aby była dostępna dla jeszcze szerszego grona klientów. W przyszłym roku planujemy też wprowadzić kilka nowych funkcji i udogodnień. Jednym z najważniejszych będzie uruchomienie wideorozmowy dla osób posługujących się językiem migowym – powiedział szef KAS. 

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak specjaliści od finansów i rachunkowości w skali europejskiej oceniają warunki pracy w swojej branży? Jakie są i jakie będą trendy w tym zakresie?

Świat przyśpieszył, a wraz z nim przyśpieszyły zmiany na rynku pracy. Pandemia gwałtownie wprowadziła zdalny i hybrydowy model pracy do firm, turbulencje geopolityczne i ekonomiczne zachwiały poczuciem bezpieczeństwa i przewidywalności, a zmiany klimatyczne oraz rozwój technologii wpływają na rynek pracy w tempie wykładniczym.

Skrócony czas pracy – pilotaż również w samorządach

Jednostka samorządu terytorialnego może złożyć jako realizator tylko jeden wniosek dla wybranej jednostki podległej, w której będzie testowany model skróconego czasu pracy. Tak wynika z wyjaśnień Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Ograniczenia budżetowe powodem odmowy przyznania dofinansowania z PFRON

Samorządy odmawiają przyznania dofinansowania z PFRON do turnusów rehabilitacyjnych pomimo spełniania wymaganych kryteriów. Powodem jest brak środków. Czy powiat może uzyskać dodatkowe środki w przypadku wyczerpania przyznanego limitu? Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odpowiada na ważną interpelację.

Kiedy nie przysługuje odprawa emerytalna?

Komu pracodawca wypłaca odprawę emerytalną? Czy ma do niej prawo osoba zatrudniona w jednostce na pół etatu? Kiedy odprawa nie przysługuje?

REKLAMA

Przeciętne wynagrodzenie w II kwartale 2025 r. wyniosło 8 748,63 zł [GUS]

Główny Urząd Statystycznym ogłosił wysokość przeciętnego wynagrodzenia w II kwartale 2025 r. Z komunikatu wynika, że przeciętne wynagrodzenie w drugim kwartale 2025 r. wynosiło 8748,63 zł.

Pożyczki z ZFŚS – czy można je umorzyć? Wyjaśnienia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia, że umorzenie pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych może nastąpić wyłącznie w ramach regulaminu funduszu, a nie na podstawie uchwały rady gminy.

PPK i dodatki motywacyjne: gminy muszą płacić ze swojego budżetu – wyjaśnia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia: wydatki na PPK od dodatków motywacyjnych wypłacanych pracownikom pomocy społecznej nie są objęte rządowym dofinansowaniem i muszą być finansowane z budżetu gminy. Wyjaśnienia pojawiły się po interwencji Brzeszcz – mówi prezes RIO Jolanta Nowakowska.

Co z podatkiem od nieruchomości, gdy brakuje dachu?

Trwałe i całkowite usunięcie dachu z budynku powoduje, że przestaje on być uznawany za budynek w rozumieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Tym samym przestaje podlegać opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości. Nie powstaje również nowy przedmiot opodatkowania, jakim jest budowla – ponieważ nie są spełnione przesłanki ustawowe.

REKLAMA

Klasyfikacja i ewidencja wydatku na opłatę za kontrolę sanitarną

Jednostka budżetowa otrzymała decyzję w celu uiszczenia opłaty za przeprowadzoną kontrolę sanitarną, w wyniku której stwierdzono naruszenia wymagań higienicznych i zdrowotnych (art. 36 ust 1 i 2 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej). Opłata obejmuje wynagrodzenie pracownika, koszty bezpośrednie i pośrednie. W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej oraz na jakich kontach należy ująć ten wydatek?

PIP z nowymi kompetencjami. Reformę zaplanowano na 2026 rok

Możliwość pozyskiwania danych z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i prowadzenia zdalnych kontroli - to najważniejsze uprawnienia, jakie uzyska Państwowa Inspekcja Pracy. Czy deregulacja wpłynie na ograniczenie liczby kontroli?

REKLAMA