REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budżet Kancelarii Sejmu: w 2016 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Sejm fot. Fotolia
Sejm fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W 2016 r. świadczenia na rzecz osób fizycznych mają zostać zmniejszone w porównaniu do bieżącego roku o 2,4 mln złotych, co związane jest ze zmianą kadencji Sejmu. Wzrosną natomiast o 5 proc. wynagrodzenia pracowników Kancelarii Sejmu i uposażenia poselskie.

Projekt budżetu Kancelarii Sejmu: dochody - 1,3 mln zł; wydatki 453 mln zł

Dochody Kancelarii Sejmu w 2016 roku mają wynieść 1,3 mln złotych, a wydatki 453 mln złotych - poinformował szef Kancelarii Sejmu Lech Czapla podczas wtorkowego posiedzenia komisji regulaminowej i spraw poselskich.

REKLAMA

We wtorek komisja regulaminowa pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu Kancelarii Sejmu.

Zgodnie z projektem budżetu - jak mówił Czapla - dochody mają sięgnąć 1 mln 325 tys. złotych, a wydatki 453 mln 401 tys. złotych. "Dochody na 2016 rok oszacowano na poziomie roku bieżącego" - podkreślił szef sejmowej kancelarii.

Zobacz również: Podwyżki dla żołnierzy i funkcjonariuszy w 2016 r.

W projekcie budżetu przewidziano 84 mln 683 tys. złotych na świadczenia na rzecz osób fizycznych. Wydatki bieżące mają wynieść 319 mln 280 tys. złotych, a wydatki majątkowe 49 mln 438 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jak zaznaczył Czapla, w 2016 r. świadczenia na rzecz osób fizycznych mają zostać zmniejszone w porównaniu do bieżącego roku o 2,4 mln złotych, co związane jest ze zmianą kadencji Sejmu. Wzrosną natomiast o 5 proc. wynagrodzenia pracowników Kancelarii Sejmu i uposażenia poselskie. "Mimo, że planujemy wzrost funduszu wynagrodzeń, wydatki na wynagrodzenia osobowe w 2016 roku maleją w stosunku do 2015 roku" - zapewnił Czapla.

Wysokość uposażenia poselskiego odpowiada wysokości wynagrodzenia podsekretarza stanu, ustalonego na podstawie rozporządzenia prezydenta przepisów o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, z wyłączeniem dodatku z tytułu wysługi lat i wynosi obecnie 9892,30 zł brutto.

Wśród najważniejszych inwestycji na przyszły rok Czapla wymienił budynek dla komisji sejmowych z garażem i łącznikiem podziemnym z budynkiem K. Inwestycja ta ma kosztować 22,5 mln zł.

Wiceszef Kancelarii Sejmu Jan Węgrzyn poinformował, że budowa nowego budynku będzie realizowana w latach 2015-2018, tak by został on oddany do użytku w pierwszym kwartale 2018 roku. Obecnie - mówił Węgrzyn - przeprowadzany jest drugi etap przetargu.

W 2016 roku planowana jest również budowa trzeciego piętra budynku biurowego przy ul. Maszyńskiego, gdzie m.in. ma być sala dla sejmowej komisji ds. służb specjalnych. Koszt to 4 mln zł. Wykonana ma być ponadto wentylacja i klimatyzacja budynku G za ponad 2 mln złotych i przebudowa budynku przy ul. Ludnej, gdzie przeniesione mają być biura Kancelarii Sejmu - za 1,7 mln złotych. Przewidziano także pieniądze na monitoring otoczenia Sejmu - 1,2 mln zł i wyposażenie pomieszczeń dla Straży Marszałkowskiej - 500 tys. zł.

Węgrzyn zapowiedział ponadto, że w obecnej sali Wszechnicy Sejmowej rozważana jest budowa studia telewizyjnego do obsługi posiedzeń i prowadzenie nagrań. W budżecie KS na przyszły rok przewidziano środki na przygotowanie dokumentacji studia telewizyjnego. (PAP)

Polecamy codzienne aktualności prawne INFORRB

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak specjaliści od finansów i rachunkowości w skali europejskiej oceniają warunki pracy w swojej branży? Jakie są i jakie będą trendy w tym zakresie?

Świat przyśpieszył, a wraz z nim przyśpieszyły zmiany na rynku pracy. Pandemia gwałtownie wprowadziła zdalny i hybrydowy model pracy do firm, turbulencje geopolityczne i ekonomiczne zachwiały poczuciem bezpieczeństwa i przewidywalności, a zmiany klimatyczne oraz rozwój technologii wpływają na rynek pracy w tempie wykładniczym.

Skrócony czas pracy – pilotaż również w samorządach

Jednostka samorządu terytorialnego może złożyć jako realizator tylko jeden wniosek dla wybranej jednostki podległej, w której będzie testowany model skróconego czasu pracy. Tak wynika z wyjaśnień Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Ograniczenia budżetowe powodem odmowy przyznania dofinansowania z PFRON

Samorządy odmawiają przyznania dofinansowania z PFRON do turnusów rehabilitacyjnych pomimo spełniania wymaganych kryteriów. Powodem jest brak środków. Czy powiat może uzyskać dodatkowe środki w przypadku wyczerpania przyznanego limitu? Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odpowiada na ważną interpelację.

Kiedy nie przysługuje odprawa emerytalna?

Komu pracodawca wypłaca odprawę emerytalną? Czy ma do niej prawo osoba zatrudniona w jednostce na pół etatu? Kiedy odprawa nie przysługuje?

REKLAMA

Przeciętne wynagrodzenie w II kwartale 2025 r. wyniosło 8 748,63 zł [GUS]

Główny Urząd Statystycznym ogłosił wysokość przeciętnego wynagrodzenia w II kwartale 2025 r. Z komunikatu wynika, że przeciętne wynagrodzenie w drugim kwartale 2025 r. wynosiło 8748,63 zł.

Pożyczki z ZFŚS – czy można je umorzyć? Wyjaśnienia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia, że umorzenie pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych może nastąpić wyłącznie w ramach regulaminu funduszu, a nie na podstawie uchwały rady gminy.

PPK i dodatki motywacyjne: gminy muszą płacić ze swojego budżetu – wyjaśnia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia: wydatki na PPK od dodatków motywacyjnych wypłacanych pracownikom pomocy społecznej nie są objęte rządowym dofinansowaniem i muszą być finansowane z budżetu gminy. Wyjaśnienia pojawiły się po interwencji Brzeszcz – mówi prezes RIO Jolanta Nowakowska.

Co z podatkiem od nieruchomości, gdy brakuje dachu?

Trwałe i całkowite usunięcie dachu z budynku powoduje, że przestaje on być uznawany za budynek w rozumieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Tym samym przestaje podlegać opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości. Nie powstaje również nowy przedmiot opodatkowania, jakim jest budowla – ponieważ nie są spełnione przesłanki ustawowe.

REKLAMA

Klasyfikacja i ewidencja wydatku na opłatę za kontrolę sanitarną

Jednostka budżetowa otrzymała decyzję w celu uiszczenia opłaty za przeprowadzoną kontrolę sanitarną, w wyniku której stwierdzono naruszenia wymagań higienicznych i zdrowotnych (art. 36 ust 1 i 2 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej). Opłata obejmuje wynagrodzenie pracownika, koszty bezpośrednie i pośrednie. W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej oraz na jakich kontach należy ująć ten wydatek?

PIP z nowymi kompetencjami. Reformę zaplanowano na 2026 rok

Możliwość pozyskiwania danych z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i prowadzenia zdalnych kontroli - to najważniejsze uprawnienia, jakie uzyska Państwowa Inspekcja Pracy. Czy deregulacja wpłynie na ograniczenie liczby kontroli?

REKLAMA