Postępowanie przetargowe w sprawie nieruchomości
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Od 21 kwietnia 2009 r. obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 marca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz.U. nr 55, poz. 450). Przepisy tego aktu określają sposób i tryb przeprowadzania przetargów oraz przeprowadzania rokowań po drugim przetargu zakończonym wynikiem negatywnym, na zbycie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub własność jednostek samorządu terytorialnego. Obowiązujące zmienione przepisy dotyczą przede wszystkim zasad postępowania ze skargami na postępowanie.
REKLAMA
Skargę na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu uczestnik przetargu składa za pośrednictwem właściwego organu albo bezpośrednio do właściwego organu, jeżeli przetarg dotyczy nieruchomości, które pozostały po zlikwidowanej lub sprywatyzowanej państwowej osobie prawnej albo nieruchomości ujętych w prowadzonej przez Ministra Skarbu Państwa ewidencji nieruchomości przeznaczonych na potrzeby np. ministerstw i urzędów centralnych.
W przypadku wniesienia skargi właściwy organ wstrzymuje czynności związane ze zbyciem nieruchomości. Minister Skarbu Państwa, wojewoda albo organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego rozpatruje skargę w terminie 7 dni od daty jej otrzymania.
Minister Skarbu Państwa, wojewoda albo organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego może uznać skargę za zasadną i nakazać powtórzenie czynności przetargowych lub unieważnić przetarg albo uznać skargę za niezasadną.
Po rozpatrzeniu skargi wojewoda albo organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego zawiadamia skarżącego, a właściwy organ wywiesza niezwłocznie, na okres siedmiu dni, w swojej siedzibie informację o sposobie rozstrzygnięcia skargi. Ponadto po rozpatrzeniu skargi Minister Skarbu Państwa zawiadamia skarżącego oraz zamieszcza na okres siedmiu dni na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) informację o sposobie rozstrzygnięcia skargi.
W przypadku niezaskarżenia w wyznaczonym terminie czynności związanych z przeprowadzeniem przetargu albo w razie uznania skargi za niezasadną właściwy organ podaje do publicznej wiadomości, wywieszając w siedzibie właściwego urzędu, na okres siedmiu dni, informację o wyniku przetargu.
Informację o wyniku przetargu w odniesieniu do nieruchomości, które pozostały po zlikwidowanej lub sprywatyzowanej państwowej osobie prawnej albo nieruchomości ujętych w prowadzonej przez Ministra Skarbu Państwa, ewidencji nieruchomości przeznaczonych na potrzeby np. ministerstw i urzędów centralnych, zamieszcza się na stronach internetowych BIP urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa.
REKLAMA
REKLAMA