| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Rachunkowość budżetowa > Klasyfikacja > W jakim paragrafie ująć wydatek na odnowienie certyfikatu podpisu elektronicznego

W jakim paragrafie ująć wydatek na odnowienie certyfikatu podpisu elektronicznego

Z uwagi na upływ terminu ważności certyfikatu podpisu elektronicznego jednostka wystąpiła o jego przedłużenie. W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej ująć ten wydatek?

Wydatek na odnowienie certyfikatu podpisu elektronicznego należy ująć w § 430 „Zakup usług pozostałych”.

Podpis elektroniczny wydawany jest na podstawie przepisów ustawy z 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (dalej: ustawa o podpisie elektronicznym).

Jak wynika z ustawy o podpisie elektronicznym:

● art. 20 ust. 1 pkt 6: kwalifikowany certyfikat zawiera co najmniej następujące dane: (...) oznaczenie początku i końca okresu ważności certyfikatu,

● art. 21 ust. 1: certyfikat jest ważny w okresie w nim wskazanym,

zapisy te wskazują, że podmiot posiadający certyfikat podpisu elektronicznego co pewien czas jest zobligowany do odnowienia jego ważności i poniesienia opłaty za tę usługę.

Polecamy serwis: Rachunkowość budżetowa

Zgodnie z załącznikiem nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, w § 430 „Zakup usług pozostałych” ujmuje się wszelkie wydatki na zakup usług z wyjątkiem usług:

● świadczonych przez osoby fizyczne,

● objętych paragrafami: 401 do 403, 405 do 406, 408 do 410 i 417,

● wymienionych w paragrafach: 426 do 429, 432 do 440, 461 do 463 i 470.

Opłata za usługę odnowienia certyfikatu podpisu elektronicznego nie mieści się w żadnym z wymienionych powyżej wyłączeń, tym samym podlega ujęciu w § 430 „Zakup usług pozostałych”.

MAGDA GROTKIEWICZ

prawnik specjalizujący się w tematyce finansów publicznych, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej

Polecamy w INFORRB

W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej ująć wydatek na wymianę drzwi wejściowych

Od kiedy należy stosować zmiany w załączniku nr 4 do rozporządzenia w sprawie klasyfikacji budżetowej

Jak ująć, zgodnie z klasyfikacją budżetową, notę księgową wystawioną byłemu pracownikowi szkoły, mieszkającemu na jej terenie

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYNAGRODZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Verum Audyt

Audyt. Usługi księgowe. Doradztwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc-budzetowa.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK