| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Rachunkowość budżetowa > Klasyfikacja > W jakim paragrafie ująć wydatki z tytułu udziału w Programie Powszechnej Dwujęzyczności

W jakim paragrafie ująć wydatki z tytułu udziału w Programie Powszechnej Dwujęzyczności

Przedszkole funkcjonujące przy zespole szkół bierze udział w programie pod nazwą Program Powszechnej Dwujęzyczności. Otrzymaliśmy fakturę, na której wystąpiły dwie pozycje: Program Powszechnej Dwujęzyczności (pakiet nr 1 – kwota 1200 zł) oraz certyfikat uczestnictwa w programie wraz z licencją na korzystanie z zestawu do placówki (kwota 200 zł). Jaki paragraf klasyfikacji budżetowej należy zastosować dla tych wydatków?

Wydatki z tytułu udziału w Programie Powszechnej Dwujęzyczności należy potraktować jako wydatki na pomoce dydaktyczne i ująć w § 424 „Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek” z właściwą czwartą cyfrą.

Zgodnie z załącznikiem nr 4 do rozporządzenia o klasyfikacji budżetowej, w § 424 ujmuje się wydatki poniesione na zakup pomocy dydaktycznych, do których zaliczyłabym zarówno Program Powszechnej Dwujęzyczności, jak i certyfikat oraz licencję na korzystanie z zestawu do ćwiczeń, jako środków kształcenia. W mojej ocenie, całość stanowi pomoc dydaktyczną.

Pomoc dydaktyczna stanowi niezbędny element nauczania zarówno na poziomie podstawowym, jak i na poziomie akademickim, znacznie podnosi efektywność nauki oraz rozumienia. Uczniom, którzy mają do dyspozycji środki dydaktyczne, zdecydowanie łatwiej przychodzi formułowanie wniosków, spostrzeżeń czy też właściwych rozwiązań, co stanowi o tym, że jest to bardzo ważny element nauczania.

Polecamy serwis: Rachunkowość budżetowa

Środki dydaktyczne dzielą się na:

● wzrokowe,

● słuchowe,

● wzrokowo-słuchowe,

● automatyzujące.

Program Powszechnej Dwujęzyczności należy zaklasyfikować do środków dydaktycznych wzrokowo-słuchowych, ponieważ wykorzystuje on pierwszą na świecie przełomową, ale jedną z najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw języczno-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.

RENATA NIEMIEC

finansista, posiada długoletni staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego oraz doświadczenie w zakresie finansów i rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych, obecnie główny księgowy w jednostce budżetowej

Podstawy prawne

● załącznik nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (j.t. Dz.U. z 2014 r. poz. 1053; ost.zm. Dz.U. z 2014 r. poz. 1382)

Polecamy w INFORRB

W jakiej formie i w jaki sposób należy prowadzić ewidencję wydatków strukturalnych w szkołach publicznych

Czy dotacja z budżetu gminy na prace przy zabytkach wpisanych do rejestru stanowi wydatek strukturalny

W jakim paragrafie ująć wydatek z tytułu odczytu radiowego zużycia wody

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYNAGRODZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

wfirma.pl

wFirma.pl jest platformą księgowości on­line udostępniającą, poza księgowością i doradztwem nowoczesne narzędzia informatyczne, niezbędne do zarządzania firmą.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc-budzetowa.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK