Kilometrówka 2023 r. dla samochodów elektrycznych
REKLAMA
REKLAMA
Kilometrówka 2023 r. dla samochodów elektrycznych
W resorcie infrastruktury trwają prace nad nowelizacją ustawy o transporcie drogowym w zakresie zmiany brzmienia art. 34a ust. 2. Chodzi o dostosowanie wytycznych, które nie będą eliminowały pojazdów zasilanych w sposób alternatywny, m.in. samochodów elektrycznych, hybrydowych i wodorowych. Na podstawie znowelizowanych przepisów ustawy zostanie wydane nowe rozporządzenie określające warunki ustalania oraz sposób dokonywania zwrotu kosztów używania pojazdów prywatnych do celów służbowych.
REKLAMA
„W ramach zapisów nowego rozporządzenia rozważane jest odejście od pojemności silnika jako jedynego kryterium określającego wysokość stawek, tak aby objąć przepisami również pojazdy elektryczne, hybrydowe, napędzane wodorem lub zasilane innymi alternatywnymi źródłami energii” – poinformował Huptyś w odpowiedzi na pytania Serwisu Samorządowego PAP.
Dodał, że „projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym w najbliższym czasie zostanie skierowany do uzgodnień międzyresortowych oraz konsultacji publicznych”.
Rzecznik wyjaśnił też, że obowiązujące przepisy rozporządzenia w sprawie używania prywatnych pojazdów do celów służbowych nie rozróżniają jakim rodzajem paliwa pojazd jest zasilany, ponieważ do rozliczeń uwzględniono rodzaj pojazdu mechanicznego, jego pojemność oraz limit kilometrów w zależności od liczby mieszkańców w danej gminie lub mieście, właściwych ze względu na miejsce zatrudnienia pracownika.
Kilometrówka od 17 stycznia 2023 r.
Od 17 stycznia, zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem, koszty używania pojazdów do celów służbowych za kilometr przebiegu pojazdu nie mogą być wyższe niż: 1,15 zł dla samochodu osobowego o pojemności skokowej silnika powyżej 900 cm3; 0,89 zł dla samochodu osobowego o pojemności skokowej silnika do 900 cm3; 0,69 zł dla motocykla i 0,42 zł dla motoroweru.
REKLAMA
REKLAMA