Jak wdrożyć KSeF w sektorze finansów publicznych?
REKLAMA
REKLAMA
Kup teraz: KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych
REKLAMA
1 lipca 2024 r. kończy się okres przejściowy, w trakcie którego wystawianie faktur ustrukturyzowanych było dobrowolne. Zgodnie z nowymi przepisami, obowiązkowe stanie się nie tylko wystawianie, lecz także przyjmowanie faktur ustrukturyzowanych oraz ich korekt poprzez Krajowy System e-Faktur (KSeF). Nowe zasady wprowadzą również istotne zmiany w procedurach fakturowania dla jednostek sektora finansów publicznych, wymagając dostosowania się do standardów KSeF.
Dla wielu podmiotów – zwłaszcza samorządu terytorialnego – wdrożenie KSeF okaże się przedsięwzięciem wyjątkowo złożonym. Na potrzeby VAT podległe im jednostki organizacyjne zostały bowiem scentralizowane i nowe procedury związane z korzystaniem z KSeF muszą to uwzględniać. Już teraz zatem warto przygotować się do zmian i nowości w fakturowaniu.
Wdrożenie KSef w sektorze finansów publicznych – ważne aspekty
Autorzy publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" koncentrują się na konsekwencjach, jakie jednostki sektora finansów publicznych poniosą w związku z obowiązkiem korzystania z KSeF od 1 lipca 2024 r. W przystępny sposób prezentują ważne aspekty związane z wdrażaniem KSeF w sektorze publicznym. Dotyczą one m.in. przydzielania uprawnień dostępu, zmian w procedurach przepływu faktur i powiązanych dokumentów, zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych a także kompleksowe informacje dotyczące efektywnego korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. Książka "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" dostarcza praktycznych wskazówek dotyczących niezbędnych działań, które należy podjąć, aby pomyślnie wdrożyć KSeF.
W publikacji „KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych” szczegółowo wyjaśniono:
- co należy uwzględnić przy wdrażaniu KSeF – m.in. w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego,
- jakie są zasady wystawiania i przesyłania faktur ustrukturyzowanych,
- jak korzystać z KSeF,
- jakie są metody uwierzytelniania się w KSeF,
- którym pracownikom i w jaki sposób nadać uprawnienia dostępu do KSeF.
Do publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" bezpłatnie dołączany jest e-book „KSeF. O co pyta sektora finansów publicznych”. Opracowanie to zawiera wyjaśnienia ekspertów – w formie odpowiedzi na zgłaszane przez jednostki sektora finansów publicznych wątpliwości dotyczące wdrożenia KSeF.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.