REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wdrożyć KSeF w sektorze finansów publicznych?

Jak wdrożyć KSeF w sektorze finansów publicznych
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 lipca 2024 r. jednostki  sektora finansów publicznych będą miały obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Jakie działania powinny zostać podjęte przez te jednostki, aby wdrożenie przebiegło szybko i bezproblemowo? Czy KSeF będzie musiał być stosowany w każdej jednostce? Kto powinien wystąpić o nadanie uprawnień w KSeF w przypadku jednostek scentralizowanych o skomplikowanej strukturze? Na te i inne pytanie odpowiedzi udzielają eksperci w publikacji  "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych".

Kup teraz: KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych

REKLAMA

1 lipca 2024 r. kończy się okres przejściowy, w trakcie którego wystawianie faktur ustrukturyzowanych było dobrowolne. Zgodnie z nowymi przepisami, obowiązkowe stanie się nie tylko wystawianie, lecz także przyjmowanie faktur ustrukturyzowanych oraz ich korekt poprzez Krajowy System e-Faktur (KSeF). Nowe zasady wprowadzą również istotne zmiany w procedurach fakturowania dla jednostek sektora finansów publicznych, wymagając dostosowania się do standardów KSeF.

Dla wielu podmiotów – zwłaszcza samorządu terytorialnego – wdrożenie KSeF okaże się przedsięwzięciem wyjątkowo złożonym. Na potrzeby VAT podległe im jednostki organizacyjne zostały bowiem scentralizowane i nowe procedury związane z korzystaniem z KSeF muszą to uwzględniać. Już teraz zatem warto przygotować się do zmian i nowości w fakturowaniu.

Wdrożenie KSef w sektorze finansów publicznych – ważne aspekty

Autorzy publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" koncentrują się na konsekwencjach, jakie jednostki sektora finansów publicznych poniosą w związku z obowiązkiem korzystania z KSeF od 1 lipca 2024 r. W przystępny sposób prezentują ważne aspekty związane z wdrażaniem KSeF w sektorze publicznym. Dotyczą one m.in. przydzielania uprawnień dostępu, zmian w procedurach przepływu faktur i powiązanych dokumentów, zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych a także kompleksowe informacje dotyczące efektywnego korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. Książka  "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" dostarcza praktycznych wskazówek dotyczących niezbędnych działań, które należy podjąć, aby pomyślnie wdrożyć KSeF.

W publikacji „KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych” szczegółowo wyjaśniono:

  • co należy uwzględnić przy wdrażaniu KSeF – m.in. w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego,
  • jakie są zasady wystawiania i przesyłania faktur ustrukturyzowanych,
  • jak korzystać z KSeF,
  • jakie są metody uwierzytelniania się w KSeF,
  • którym pracownikom i w jaki sposób nadać uprawnienia dostępu do KSeF.

 

Do publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" bezpłatnie dołączany jest e-book „KSeF. O co pyta sektora finansów publicznych”. Opracowanie to zawiera wyjaśnienia ekspertów – w formie odpowiedzi na zgłaszane przez jednostki sektora finansów publicznych wątpliwości dotyczące wdrożenia KSeF.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zagrożenie wypłat dla: bonu energetycznego, dodatku osłonowego, świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych. I trzech świadczeń z Aktywnego rodzica?

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informuje o ryzyku "zakorkowania" się urzędów w związku z wprowadzeniem bonu energetycznego oraz ryzyku utraty płynności przyznawania przez gminy świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego. 

Podwyżka opłat za wodę o 14,99%. Weryfikacja dopiero, gdy podwyżka będzie o 15% [Przykład]

To efekt zmiany w prawie zdejmującej kontrolę nad gminami w zakresie podnoszenia opłat za wodę i odprowadzanie ścieków.

Dodatek również dla rodzin zastępczych zawodowych. W planach kwota 1000 zł brutto

Projekt, którym zajmuje się Sejm, zakłada przyznanie dodatków do wynagrodzeń dla osób, które pełnią funkcję rodzin zastępczych zawodowych oraz prowadzą rodzinne domy dziecka. Dodatek ma być wypłacony od 1 lipca 2024 r.

Duża zmiana w budżetówce. 470 mln zł na trzynastki dla pracowników instytucji kultury

Związek Powiatów Polskich: Zmiany dotyczące dodatkowego wynagrodzenia rocznego w instytucjach kultury powinny nastąpić równocześnie ze zmianami w dochodach samorządów, aby na realizację każdego zadania zostały zapewnione adekwatne środki.

REKLAMA

Dodatek za wieloletnią pracę: Jak obliczać staż pracowniczy?

Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku - w przypadku zatrudnienia w ramach dwóch równoległych stosunków pracy, staż pracowniczy niezbędny do ustalenia dodatku za wieloletnią pracę należy ustalać dla każdego stosunku pracy osobno.

Od 25 marca wnioski dla gospodyń o 8000 zł, 9000 zł i 10 000 zł

Od dziś można składać wnioski o dofinansowanie dla kół gospodyń wiejskich. Można otrzymać od 8000 zł do 10 000 zł. 

Wymagania do wykonywania niektórych zawodów medycznych od 26 marca 2024 roku. Pytania i odpowiedzi

Z dniem 26 marca 2024 roku wejdą w życie przepisy ustawy o niektórych zawodach medycznych, która ureguluje i usystematyzuje wykonywanie aż 15 zawodów medycznych, które wcześniej nie podlegały regulacji ustawowej. Jest to duża zmiana, do której przedstawiciele zawodów medycznych objętych ustawą, powinni się odpowiednio przygotować. Poniżej wymagania do wykonywania niektórych zawodów medycznych – w pytaniach i odpowiedziach.

Wpis do Centralnego Rejestru Osób Uprawnionych do Wykonywania Zawodu Medycznego - co trzeba wiedzieć?

Od 26 marca 2024 roku funkcjonować będzie Centralny Rejestr Osób Uprawnionych do Wykonywania Zawodu Medycznego. Wpis do tego rejestru będzie obowiązkowy dla zawodów medycznych wymienionych w ustawie o niektórych zawodach medycznych, chociaż jeszcze przez rok będą mogli wykonywać zawód bez tego wpisu, pod warunkiem spełnienia pozostałych wymagań. 

REKLAMA

Prawa i obowiązki osób uprawnionych do wykonywania zawodów medycznych

Od 26 marca 2024 roku osoby wykonujące zawody medyczne, objęte ustawą o niektórych zawodach medycznych, nabędą nowe uprawnienia, ale i obowiązki. Niedopełnienie obowiązków może grozić ponoszeniem odpowiedzialności zawodowej.

Trzynastki w budżetówce 2024 - kiedy są wypłacane?

Trzynastki w budżetówce - w 2024 roku termin wypłaty wypada w niedzielę. Kiedy pracownicy powinni otrzymać dodatkowe wynagrodzenie roczne? Spóźnienie z wypłaceniem trzynastki uprawnia do odsetek od pracodawcy.

REKLAMA