REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wdrożyć KSeF w sektorze finansów publicznych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak wdrożyć KSeF w sektorze finansów publicznych
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 lipca 2024 r. jednostki  sektora finansów publicznych będą miały obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Jakie działania powinny zostać podjęte przez te jednostki, aby wdrożenie przebiegło szybko i bezproblemowo? Czy KSeF będzie musiał być stosowany w każdej jednostce? Kto powinien wystąpić o nadanie uprawnień w KSeF w przypadku jednostek scentralizowanych o skomplikowanej strukturze? Na te i inne pytanie odpowiedzi udzielają eksperci w publikacji  "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych".

Kup teraz: KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych

REKLAMA

1 lipca 2024 r. kończy się okres przejściowy, w trakcie którego wystawianie faktur ustrukturyzowanych było dobrowolne. Zgodnie z nowymi przepisami, obowiązkowe stanie się nie tylko wystawianie, lecz także przyjmowanie faktur ustrukturyzowanych oraz ich korekt poprzez Krajowy System e-Faktur (KSeF). Nowe zasady wprowadzą również istotne zmiany w procedurach fakturowania dla jednostek sektora finansów publicznych, wymagając dostosowania się do standardów KSeF.

Dla wielu podmiotów – zwłaszcza samorządu terytorialnego – wdrożenie KSeF okaże się przedsięwzięciem wyjątkowo złożonym. Na potrzeby VAT podległe im jednostki organizacyjne zostały bowiem scentralizowane i nowe procedury związane z korzystaniem z KSeF muszą to uwzględniać. Już teraz zatem warto przygotować się do zmian i nowości w fakturowaniu.

Wdrożenie KSef w sektorze finansów publicznych – ważne aspekty

Autorzy publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" koncentrują się na konsekwencjach, jakie jednostki sektora finansów publicznych poniosą w związku z obowiązkiem korzystania z KSeF od 1 lipca 2024 r. W przystępny sposób prezentują ważne aspekty związane z wdrażaniem KSeF w sektorze publicznym. Dotyczą one m.in. przydzielania uprawnień dostępu, zmian w procedurach przepływu faktur i powiązanych dokumentów, zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych a także kompleksowe informacje dotyczące efektywnego korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. Książka  "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" dostarcza praktycznych wskazówek dotyczących niezbędnych działań, które należy podjąć, aby pomyślnie wdrożyć KSeF.

W publikacji „KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych” szczegółowo wyjaśniono:

  • co należy uwzględnić przy wdrażaniu KSeF – m.in. w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego,
  • jakie są zasady wystawiania i przesyłania faktur ustrukturyzowanych,
  • jak korzystać z KSeF,
  • jakie są metody uwierzytelniania się w KSeF,
  • którym pracownikom i w jaki sposób nadać uprawnienia dostępu do KSeF.

 

Do publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" bezpłatnie dołączany jest e-book „KSeF. O co pyta sektora finansów publicznych”. Opracowanie to zawiera wyjaśnienia ekspertów – w formie odpowiedzi na zgłaszane przez jednostki sektora finansów publicznych wątpliwości dotyczące wdrożenia KSeF.

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
IOD w wykazie stanowisk urzędniczych służby cywilnej?

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych po raz kolejny zaapelował o wyodrębnienie stanowiska Inspektora Ochrony Danych w wykazie stanowisk urzędniczych w służbie cywilnej. PUODO podkreśla, iż jest to kluczowe dla należytego wykonywania tej funkcji.

Ważne terminy w sprawozdawczości JST [III kwartał 2025]

Już w lipcu jednostki samorządowe czeka sporo obowiązków. Jakie sprawozdania trzeba złożyć? Jakie są najważniejsze terminy? Oto wykaz!

Czy zmiana normy dobowej pracownika wpływa na wymiar urlopu? [Przykład]

W trakcie roku kalendarzowego może zmienić się dobowa norma czasu pracy. Często dotyczy to pracowników, przedkładających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.

Kto w 2025 r. ma prawo do dodatkowego urlopu wypoczynkowego? [LISTA]

Standardowo pracownicy mogą skorzystać z puli 20 albo 26 dni urlopu w ciągu roku. Niektórym przysługuje urlop w dłuższym wymiarze. Co to za grupy? Na jakich zasadach przysługuje dodatkowy urlop w 2025 r.? Czy będą kolejne przywileje?

REKLAMA

Klasyfikacja budżetowa. Sporo zmian w 2025 i 2026 r. [PROJEKT]

Do uzgodnień i opiniowania został przekazany projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych. Nowe przepisy mają na celu dostosowanie istniejących podziałek do ostatnich zmian prawnych.

Czy świadczenie urlopowe przysługuje pracownikom administracji i obsługi szkoły?

Świadczenie urlopowe przysługuje pracownikom zatrudnionym w szkole jako nauczyciele, wychowawcy i inni pracownicy pedagogiczni zatrudnieni w szkole publicznej. Co z pracownikami, niebędącymi pracownikami szkoły?

Nowe limity temperatur w pracy od 2027 roku. Co zmieni projekt rozporządzenia MRPiPS?

Od 1 stycznia 2027 r. pracodawców czekają nowe obowiązki w związku z temperaturą w miejscu pracy. Projekt rozporządzenia MRPiPS przewiduje wprowadzenie maksymalnych limitów temperatur zarówno w pomieszczeniach, jak i przy pracach na otwartej przestrzeni.

Likwidacja szkół a prawo nauczycieli do odprawy

Nadchodzi niż demograficzny, a wraz z nim problemy w systemie edukacji. Wiele placówek nie będzie mogło w przyszłym roku szkolnym kontynuować działalności, a inne będą musiały ograniczyć jej rozmiary. To oczywiście bezpośrednio wpłynie na sytuację nauczycieli.

REKLAMA

Pilotaż skróconego czasu pracy 2025. Można uzyskać do 1 mln zł wsparcia na wdrożenie w organizacji [Nabór wniosków od 14 sierpnia 2025]

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło zasady udziału w pilotażu skróconego czasu pracy. Nabór wniosków rozpocznie się 14 sierpnia 2025 roku. Pracodawcy mogą uzyskać do 1 mln zł wsparcia.

Dzień Ojca 2025: Coraz więcej ojców korzysta z urlopów rodzicielskich i ojcowskich

Z okazji Dnia Ojca ( 23 czerwca) przypominamy, że tata – podobnie jak mama – ma prawo do urlopu po narodzinach dziecka. Ojcowie coraz chętniej korzystają z przysługujących im świadczeń: urlopu ojcowskiego, macierzyńskiego (po 14 tygodniach) i rodzicielskiego. Komu i kiedy przysługuje zasiłek? Ile trwa urlop?

REKLAMA