REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wdrożyć KSeF w sektorze finansów publicznych?

Jak wdrożyć KSeF w sektorze finansów publicznych
Jak wdrożyć KSeF w sektorze finansów publicznych
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 lipca 2024 r. jednostki  sektora finansów publicznych będą miały obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Jakie działania powinny zostać podjęte przez te jednostki, aby wdrożenie przebiegło szybko i bezproblemowo? Czy KSeF będzie musiał być stosowany w każdej jednostce? Kto powinien wystąpić o nadanie uprawnień w KSeF w przypadku jednostek scentralizowanych o skomplikowanej strukturze? Na te i inne pytanie odpowiedzi udzielają eksperci w publikacji  "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych".

Kup teraz: KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych

REKLAMA

1 lipca 2024 r. kończy się okres przejściowy, w trakcie którego wystawianie faktur ustrukturyzowanych było dobrowolne. Zgodnie z nowymi przepisami, obowiązkowe stanie się nie tylko wystawianie, lecz także przyjmowanie faktur ustrukturyzowanych oraz ich korekt poprzez Krajowy System e-Faktur (KSeF). Nowe zasady wprowadzą również istotne zmiany w procedurach fakturowania dla jednostek sektora finansów publicznych, wymagając dostosowania się do standardów KSeF.

Dla wielu podmiotów – zwłaszcza samorządu terytorialnego – wdrożenie KSeF okaże się przedsięwzięciem wyjątkowo złożonym. Na potrzeby VAT podległe im jednostki organizacyjne zostały bowiem scentralizowane i nowe procedury związane z korzystaniem z KSeF muszą to uwzględniać. Już teraz zatem warto przygotować się do zmian i nowości w fakturowaniu.

Wdrożenie KSef w sektorze finansów publicznych – ważne aspekty

Autorzy publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" koncentrują się na konsekwencjach, jakie jednostki sektora finansów publicznych poniosą w związku z obowiązkiem korzystania z KSeF od 1 lipca 2024 r. W przystępny sposób prezentują ważne aspekty związane z wdrażaniem KSeF w sektorze publicznym. Dotyczą one m.in. przydzielania uprawnień dostępu, zmian w procedurach przepływu faktur i powiązanych dokumentów, zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych a także kompleksowe informacje dotyczące efektywnego korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. Książka  "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" dostarcza praktycznych wskazówek dotyczących niezbędnych działań, które należy podjąć, aby pomyślnie wdrożyć KSeF.

W publikacji „KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych” szczegółowo wyjaśniono:

  • co należy uwzględnić przy wdrażaniu KSeF – m.in. w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego,
  • jakie są zasady wystawiania i przesyłania faktur ustrukturyzowanych,
  • jak korzystać z KSeF,
  • jakie są metody uwierzytelniania się w KSeF,
  • którym pracownikom i w jaki sposób nadać uprawnienia dostępu do KSeF.

 

Do publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" bezpłatnie dołączany jest e-book „KSeF. O co pyta sektora finansów publicznych”. Opracowanie to zawiera wyjaśnienia ekspertów – w formie odpowiedzi na zgłaszane przez jednostki sektora finansów publicznych wątpliwości dotyczące wdrożenia KSeF.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Daga
    2023-12-06 11:53:28
    Wysoka jakość informacji na portalu księgowym i kadrowym WiP jest gwarantowana dzięki współpracy z doświadczonymi specjalistami, bardzo wam polecam
    1
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe Standardy - Global Internal Audit Standards™

Nowe Standardy mówią jasno – jako audytorzy jesteśmy częścią organizacji, i – oczywiście zachowując pełen obiektywizm – pomagamy jej osiągnąć właściwe cele.

Roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach a likwidacja gminnej jednostki budżetowej

Na jakim podmiocie ciąży obowiązek złożenia rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach w przypadku likwidacji gminnej jednostki budżetowej?

Ustawa budżetowa na 2024 rok bez poprawek Senatu. Trafi teraz do podpisu Prezydenta

Prezydent RP może podpisać ustawę budżetową, ewentualnie - zwrócić się do Trybunału Konstytucyjnego o ocenę zgodności jej zapisów z ustawą zasadniczą.;

Samorządy mogą odetchnąć – w 2024 roku nie będzie obowiązkowego KSeF

Wdrożenie KSeF budzi wiele emocji, a szczególnie dużo jest ich w jednostkach budżetowych objętych centralizacją. Z uwagi na ich szczególną strukturę, wdrożenie KSeF wiązałoby się w ich przypadku z jeszcze większymi komplikacjami, niż u pozostałych podatników.

REKLAMA

To już ostatni dzień na złożenie części A sprawozdania SP-1. Sprawdź czy wiesz jakie dane w nim wykazać.

Sprawozdanie SP-1, czyli sprawozdanie w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego na stałe weszło do katalogu sprawozdawczości budżetowej. Trzeba poświęcić mu uwagę dwa razy w roku. Po raz pierwszy już w styczniu, bo wójt, burmistrz lub prezydent miasta, jako organy podatkowe właściwe w sprawach podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego mają obowiązek złożyć część A sprawozdania w terminie do 10 stycznia.

Średnio 600 zł „pod choinkę” w urzędach. Maks to 950 zł. Jest i 0 zł. Zamiast podwyżek. Są i premie [Budżetówka, prezenty]

Zamiast podwyżek w 2023 r. średnio 600 zł urzędnicy samorządowi otrzymają przed świętami z ZFŚS.

Rozwój zawodowy i urlop szkoleniowy ratownika medycznego

Każdy ratownik medyczny ma nie tylko prawo, lecz przede wszystkim obowiązek ustawicznego rozwoju zawodowego przez aktualizację wiedzy i umiejętności zawodowych. Na rozwój zawodowy ratownikowi medycznemu przysługuje urlop szkoleniowy w wymiarze 6 dni roboczych rocznie – kiedy przysługuje ten urlop, kiedy nie przysługuje i czy należy się za niego wynagrodzenie? O tym w poniższym opracowaniu. 

Brak podwyżki w samorządach w 2024 r. Poszkodowani nie zgadzają się na zamrożenie swoich pensji. I żądają wyjaśnień

Przedstawiciele zarządu ZMP chcą wyjaśnień od rządu w sprawie zamrożenia wynagrodzeń w samorządach i spółkach komunalnych przewidzianego w ustawie okołobudżetowej na 2024 r.

REKLAMA

Kaucja to 50 groszy. Bo łatwo zapamiętać. Butelki ze szkła i plastiku oraz metalowe puszki [projekt rozporządzenia]

Kaucja za butelki plastikowe do 3 litrów i szklane do 1,5 litra oraz za puszki do 1 litra wyniesie 50 gr. Tak zapisano w projekcie rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska. 

PIP: Obowiązki i prawa pracownika w zakresie bhp [zestawienie]
Podstawowym obowiązkiem pracownika określonym w art. 211 Kodeksu pracy jest przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

REKLAMA