Średnia wartość rynkowa samochodu
REKLAMA
REKLAMA
Zgodnie z art. 104 ust. 11 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 752 z późń. zm.) średnią wartością rynkową samochodu osobowego jest wartość ustalana na podstawie notowanej na rynku krajowym, w dniu powstania obowiązku podatkowego, średniej ceny zarejestrowanego na terytorium kraju samochodu osobowego tej samej marki, tego samego modelu, rocznika oraz - jeżeli jest to możliwe do ustalenia - z tym samym wyposażeniem i o przybliżonym stanie technicznym, co nabyty na terytorium kraju lub nabyty wewnątrzwspólnotowo samochód osobowy.
REKLAMA
Polecamy książkę: VAT 2017. Komentarz
REKLAMA
Natomiast Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w wyroku z dnia 4 lutego 2015 r., sygn. akt: I SA/Op 769/14 (LEX nr 1649687) uznał, iż: „wszelkie koszty ponoszone przez podatnika, niezwiązane z wyposażeniem i ze stanem technicznym (wyposażeniem) samochodu, nie mają znaczenia w kontekście jego średniej wartości rynkowej”.
Wynika z powyższego, iż podatnik, który dokonał ulepszeń swojego pojazdu, które nie mają bezpośredniego wpływu na stan techniczny lub wyposażenie tego pojazdu, nie może domagać się uwzględnienia tych ulepszeń, przy ustalaniu wartości pojazdu. Takimi ulepszeniami może być zmiana wyglądu zewnętrznego tego pojazd. Ulepszenia takie nie wpływają w zasadzie na stan techniczny, czy też wyposażenie pojazdu. W związku z czym nie mają bezpośredniego wpływu na wartość tego pojazdu zgodnie z wyżej cytowanym przepisem.
Polecamy serwis: Podatki
REKLAMA
REKLAMA