REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klasyfikacja budżetowa 2016

Subskrybuj nas na Youtube
Księgowy, klasyfikacja budżetowa 2016/ Fot. Fotolia
Księgowy, klasyfikacja budżetowa 2016/ Fot. Fotolia
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 stycznia 2016 r. będą miały zastosowanie nowe przepisy dotyczące klasyfikacji budżetowej. Co się zmieni?

Rozporządzenie Ministra Finansów zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych uwzględnia zmiany w przepisach prawa m. in. w zakresie utworzenia Biura Krajowej Informacji Podatkowej oraz powołanie Rady Dialogu Społecznego.

REKLAMA

REKLAMA

Przedmiotowe zmiany mają zostać uwzględnione przy planowaniu na potrzeby ustawy budżetowej na rok 2016 r. Klasyfikowanie środków zgodnie z projektem rozporządzenia ma się rozpocząć 1 stycznia 2016 r.

Zobacz również: Klasyfikacja budżetowa odprawy emerytalnej

Nowe podziałki i objaśnienia

W załączniku nr 2 Klasyfikacja rozdziałów prowadzono nowe podziałki:

REKLAMA

  • rozdział 75082

Nowy rozdział został utworzony w związku z powołaniem Biura Krajowej Informacji Podatkowej. Biuro zostanie utworzone 1 stycznia 2016 r. Pracownikami biura staną się pracownicy izb skarbowych zatrudnieni dotychczas w Izbie Skarbowej w Bydgoszczy, Katowicach, Łodzi, Poznaniu i Warszawie, realizujący zadania w biurach Krajowej Informacji Podatkowej. Mienie Skarbu Państwa będące w dyspozycji izb skarbowych oraz nieruchomości znajdujące się w trwałym zarządzie izb skarbowych, użytkowane przez biura Krajowej Informacji Podatkowej w tych izbach skarbowych, stanie się mieniem w dyspozycji oraz nieruchomościami w trwałym zarządzie Biura Krajowej Informacji Podatkowej. Z tego powodu niezbędnym stało się stworzenie podziałki klasyfikacyjnej, która pozwoli zaplanować środki na działalność ww. biura od momentu jego utworzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • rozdział 75083

Podziałka ta została przeznaczona do ewidencjonowania środków związanych z realizacją zadań przez Radę Dialogu Społecznego. Biuro Rady Dialogu Społecznego będzie zapewniało obsługę techniczną, organizacyjną i kancelaryjno-biurową oraz ekspercką Rady Dialogu Społecznego. Biuro stanowić będzie wydzieloną komórkę organizacyjną państwowej jednostki budżetowej, podległej ministrowi właściwemu do spraw pracy.

W załączniku nr 3 Klasyfikacja paragrafów dochodów, przychodów i środków (z objaśnieniami) zmiany obejmują:

  • „069 Wpływy z różnych opłat”

Nowe brzmienie otrzymują objaśnienia do powyższego paragrafu. Wynika to z faktu, iż od  dnia 1 stycznia 2016 r. Dyrektor Biura Krajowej Informacji Podatkowej będzie organem podatkowym właściwym do wydawania na wniosek zainteresowanego, w jego indywidualnej sprawie interpretacji przepisów prawa podatkowego (interpretacji indywidualnej). Natomiast minister właściwy do spraw finansów publicznych jest organem właściwym do wydawania interpretacji ogólnych. Zmiany dotyczące powstania nowej jednostki Biura Krajowej Informacji Podatkowej stanowią okoliczność do uzupełnienia objaśnień do paragrafu „069” o zapis dotyczący opłat od wniosków o wydanie interpretacji ogólnej. Wprowadzenie zmian uporządkuje sprawy związane z klasyfikowaniem opłat za wniosek o wydanie interpretacji zarówno indywidualnej jak i ogólnej.

Polecamy: Klasyfikacja budżetowa 2016

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kawa z INFORLEX. KSeF w JST i jednostkach podległych - prawda i mity

KSeF w JST i jednostkach podległych - prawda i mity – zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu Kawa z INFORLEX.

Polskie firmy w obliczu JPK_ST obowiązującego od 1 stycznia 2026 r.

W dobie rosnących kosztów prowadzenia działalności i przyspieszającej cyfryzacji rozliczeń podatkowych, coraz więcej przedsiębiorców szuka oszczędności i spokoju operacyjnego. Od 1 stycznia 2026 r. wchodzi w życie nowy obowiązek: JPK_KR_ST – elektroniczna ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych dla podatników CIT (księgi handlowe) oraz ewidencja przychodów (EWP) dla Podatników PIT na PKPiR. To prawdziwa zmiana systemowa, ponieważ po raz pierwszy fiskus zyska wgląd w pełną strukturę majątku firm w formie ujednoliconego pliku JPK.

Nawet 3 mln zł na opiekę wytchnieniową. Nabór wniosków [pieniądze dla gmin]

Trwa nabór wniosków w programie „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026. Maksymalna kwota dofinansowania dla jednej gminy lub powiatu nie może przekroczyć 3 mln zł.

Finansowanie zadań związanych z ochroną ludności i obroną cywilną [Pismo KRRIO]

Czy przepisy dopuszczają sfinansowanie z rezerwy celowej na zarządzanie kryzysowe tegorocznych zadań związanych z ochroną ludności i obroną cywilną? Krajowa Rada Regionalnych Izb Obrachunkowych odniosła się do istniejących wątpliwości w tym zakresie.

REKLAMA

Będą dodatki dla asystentów rodziny. Do 2400 zł w 2025 roku

Rząd będzie kontynuował dofinansowanie asystentów rodziny. 14 października 2025 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia rządowego programu wspierania rodziny „Asystent rodziny w 2025 r.”, przedłożoną przez Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Min. B. Nowacka: Wskaźnik zewnętrzny. Wyludniają się wsie i niektóre całe region. Nauczyciele bez podwyżek na jakie liczyli

Z uwagi na koszty obywatelski projekt o pensjach nauczycieli nie ma szans na realizację w obecnym kształcie – przekazał PAP szef podkomisji zajmującej się tym projektem. Nad nowym rozwiązaniem pracuje MEN. Trzeba dostosować wynagrodzenia nauczycieli do zmieniających się warunków. To tezy min. Barbary Nowackiej.

Zmiany w prawie zamówień publicznych w 2025 i 2026 r. [Wywiad]

O najnowszych zmianach w Prawie zamówień publicznych opowiada Beata Żmudzka, Dyrektorka Działu Zamówień Publicznych, Seris Konsalnet. Jak ograniczono dostęp do zamówień publicznych wykonawcom z państw trzecich? O co chodzi z certyfikatami wykonawców? Co oznacza wyższy próg stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych? Jak należy ocenić zmiany wprowadzane w 2025 i 2026 roku?

Układ podmiotowy w RB-Z (stan prawny na 1 października 2025 r.)

Dnia 10 października 2025 r. mija termin przekazania przez samorządowe jednostki budżetowe sprawozdań z operacji finansowych za III kwartał 2025 r. do jednostki samorządu terytorialnego, do których należy m.in. sprawozdanie Rb-N – kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych. W artykule omówiono podstawowe zasady, jakie należy stosować, aby prawidłowo wypełnić przedmiotowe sprawozdanie.

REKLAMA

Przyspieszona amortyzacja w gminach o wysokim bezrobociu [Projekt]

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustaw o podatku PIT i CIT, który ma ułatwić stosowanie przyspieszonej amortyzacji w gminach o wysokim bezrobociu – poinformowało w środę Ministerstwo Finansów. Chodzi o projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Maksymalnie 1800 zł miesięcznie dla funkcjonariusza. Prezydent podpisał ustawę o świadczeniu mieszkaniowym

Wkrótce do funkcjonariuszy służb mundurowych trafi dodatkowe wsparcie. Wysokość świadczenia mieszkaniowego będzie uzależniona od lokalizacji i wyniesie od 900 do 1800 zł miesięcznie netto.

REKLAMA