| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Kadry i płace > Podnoszenie kwalifikacji > Nie dopuścić do znudzenia pracą

Nie dopuścić do znudzenia pracą

Jak sprawić, aby praca była ciekawa, aby można było czerpać z niej radość i zadowolenie? Oto kilka sposobów, jak tego dokonać.

1. Przejawiaj entuzjazm. Podchodź do swych obowiązków tak, jakby sprawiały ci przyjemność i zadowolenie. Pozytywne myślenie o pracy wyzwoli podobne emocje.

2. Skup się na pracy. Tylko wtedy możesz ją wykonywać w pełni profesjonalnie. Nie wykonuj swoich obowiązków automatycznie, myśląc o nadchodzącym weekendzie, wizycie u lekarza czy innej sprawie. Wtedy praca zacznie ci sprawiać przyjemność, a czas będzie szybciej mijał. Dobrze wykonane zadania dostarczą ci wewnętrznej satysfakcji. Nawet jeśli praca wydaje ci się jednostajna, dąż do perfekcji!

3. Stale urozmaicaj swoje zajęcia. Doktorzy Dennis T. Jaffe i Cynthia D. Scott zalecają: „Myśl o swej pracy jak o pustym domu. Po wprowadzeniu się oglądasz go i zapoznajesz się z rozkładem pomieszczeń. Następnie uruchamiasz swą inwencję twórczą. Planujesz zagospodarowanie przestrzeni, urządzasz wnętrza i przeobrażasz dom w swoje mieszkanie. Nabiera wtedy wyjątkowego, charakterystycznego dla ciebie stylu”. Wykonywanie minimum tego, czego się od ciebie w pracy oczekuje, przypomina mieszkanie w pustym domu. Praca jest wtedy monotonna, a mieszkanie staje się nijakie. Jednak wystarczy jeśli włożysz w to cząstkę swojej inwencji, a nadasz wszystkiemu kolorów i charakteru. Być może udoskonalisz grafik spotkań, przygotujesz nowy terminarz zajęć – nieważne co zrobisz, najważniejsze będzie twoje zadowolenie z pracy.

Czytaj także: Praca w urzędzie: zarobki czy prestiż>>

4. Podnoś kwalifikacje. Pisarze Charles Cameron i Suzanne Elusorr podkreślają: „Uczenie się nie tylko sprawia, że nabierasz pewności siebie, wynikającej z podnoszenia kwalifikacji, ale też kształtuje ogólne nastawienie do życia: przekonanie, że problemy da się rozwiązać, trudności można pokonać, obawy rozproszyć, oraz że istnieje więcej możliwości niż sobie wcześniej wyobrażałeś”. Podnoszenie kwalifikacji czyni cię specjalistą na danym stanowisku, ugruntowuje twoją pozycję na rynku pracy, ułatwia wspinanie się po drabinie kariery. Dzięki temu dostrzegasz różnorodne możliwości działania. Może więc warto pogłębić wiedzę z zakresu savoir-vivre'u lub umiejętności asertywnej rozmowy z klientami. Możesz tego dokonać uczestnicząc w kursach, albo uczyć się sama. Możesz także przedstawić szefowi program ciekawego szkolenia, spróbować go przekonać, że powinnaś nabyć tę wiedzę, aby stać się lepszym pracownikiem. To zaprocentuje w oczach przełożonego – spostrzeże, że masz ambicje, jesteś chętna do poszerzenia wiedzy.

5. Zmieniaj pracę i stanowiska. Nie bój się zmian. Jeżeli nadarzy się okazja, zmień pracę, skoro w dotychczasowej już wszystko osiągnęłaś. Chcąc uniknąć rutyny podejmij działania, które przywrócą ci zaangażowanie. Może czas zająć się czymś innym – otworzyć własną firmę, znaleźć pasję do innych działań. Zastanów się czy obecne stanowisko pracy jest takie jak marzyłaś? Być może lepiej odnajdziesz się nie jako sekretarka, a jako tłumacz lub windykator.

6. Rób sobie wolne. Intensywna praca, choćby satysfakcjonująca, staje się męcząca i powoduje zniechęcenie. Weź kilka dni urlopu, wyłącz telefon, nie odbieraj maili. Odpocznij, poświęć się rodzinie, odwiedź znajomych, spotkaj się z przyjaciółką. Urlop da ci zastrzyk pozytywnej energii, chęci do pracy i działania.

7. Zrób coś dla siebie. Oddaj się zajęciom, które poprawią twoją kondycję psychiczną. Zadbaj o siebie – idź do fryzjera, na masaż, zrelaksuj się w saunie. Zacznij chodzić na fitness, basen, bądź aktywna. Poszukaj zajęcia, które będzie źródłem radości i relaksu – może to być jazda na rowerze, kurs języka norweskiego. Jeśli kiedyś miałaś jakąś pasję – wróć do niej.

To na ile będziesz zadowolona z pracy zależy nie tylko od czynników obiektywnych, ale przede wszystkim od ciebie. Każda praca ma swoje zalety i wady. Sęk w tym, aby nauczyć się czerpać z niej pasję i zadowolenie.

Czytaj także: Wypalenie zawodowe urzędnika>>

Gabriela Elert

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

Samorzad.infor.pl

Zdjęcia


KPA. Komentarz do zmian99.00 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYNAGRODZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Chałas i Wspólnicy

Kancelaria Prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc-budzetowa.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK