REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie dopuścić do znudzenia pracą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Gabriela Elert

REKLAMA

REKLAMA

Jak sprawić, aby praca była ciekawa, aby można było czerpać z niej radość i zadowolenie? Oto kilka sposobów, jak tego dokonać.

1. Przejawiaj entuzjazm. Podchodź do swych obowiązków tak, jakby sprawiały ci przyjemność i zadowolenie. Pozytywne myślenie o pracy wyzwoli podobne emocje.

REKLAMA

REKLAMA

2. Skup się na pracy. Tylko wtedy możesz ją wykonywać w pełni profesjonalnie. Nie wykonuj swoich obowiązków automatycznie, myśląc o nadchodzącym weekendzie, wizycie u lekarza czy innej sprawie. Wtedy praca zacznie ci sprawiać przyjemność, a czas będzie szybciej mijał. Dobrze wykonane zadania dostarczą ci wewnętrznej satysfakcji. Nawet jeśli praca wydaje ci się jednostajna, dąż do perfekcji!

3. Stale urozmaicaj swoje zajęcia. Doktorzy Dennis T. Jaffe i Cynthia D. Scott zalecają: „Myśl o swej pracy jak o pustym domu. Po wprowadzeniu się oglądasz go i zapoznajesz się z rozkładem pomieszczeń. Następnie uruchamiasz swą inwencję twórczą. Planujesz zagospodarowanie przestrzeni, urządzasz wnętrza i przeobrażasz dom w swoje mieszkanie. Nabiera wtedy wyjątkowego, charakterystycznego dla ciebie stylu”. Wykonywanie minimum tego, czego się od ciebie w pracy oczekuje, przypomina mieszkanie w pustym domu. Praca jest wtedy monotonna, a mieszkanie staje się nijakie. Jednak wystarczy jeśli włożysz w to cząstkę swojej inwencji, a nadasz wszystkiemu kolorów i charakteru. Być może udoskonalisz grafik spotkań, przygotujesz nowy terminarz zajęć – nieważne co zrobisz, najważniejsze będzie twoje zadowolenie z pracy.

Czytaj także: Praca w urzędzie: zarobki czy prestiż>>

REKLAMA

4. Podnoś kwalifikacje. Pisarze Charles Cameron i Suzanne Elusorr podkreślają: „Uczenie się nie tylko sprawia, że nabierasz pewności siebie, wynikającej z podnoszenia kwalifikacji, ale też kształtuje ogólne nastawienie do życia: przekonanie, że problemy da się rozwiązać, trudności można pokonać, obawy rozproszyć, oraz że istnieje więcej możliwości niż sobie wcześniej wyobrażałeś”. Podnoszenie kwalifikacji czyni cię specjalistą na danym stanowisku, ugruntowuje twoją pozycję na rynku pracy, ułatwia wspinanie się po drabinie kariery. Dzięki temu dostrzegasz różnorodne możliwości działania. Może więc warto pogłębić wiedzę z zakresu savoir-vivre'u lub umiejętności asertywnej rozmowy z klientami. Możesz tego dokonać uczestnicząc w kursach, albo uczyć się sama. Możesz także przedstawić szefowi program ciekawego szkolenia, spróbować go przekonać, że powinnaś nabyć tę wiedzę, aby stać się lepszym pracownikiem. To zaprocentuje w oczach przełożonego – spostrzeże, że masz ambicje, jesteś chętna do poszerzenia wiedzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5. Zmieniaj pracę i stanowiska. Nie bój się zmian. Jeżeli nadarzy się okazja, zmień pracę, skoro w dotychczasowej już wszystko osiągnęłaś. Chcąc uniknąć rutyny podejmij działania, które przywrócą ci zaangażowanie. Może czas zająć się czymś innym – otworzyć własną firmę, znaleźć pasję do innych działań. Zastanów się czy obecne stanowisko pracy jest takie jak marzyłaś? Być może lepiej odnajdziesz się nie jako sekretarka, a jako tłumacz lub windykator.

6. Rób sobie wolne. Intensywna praca, choćby satysfakcjonująca, staje się męcząca i powoduje zniechęcenie. Weź kilka dni urlopu, wyłącz telefon, nie odbieraj maili. Odpocznij, poświęć się rodzinie, odwiedź znajomych, spotkaj się z przyjaciółką. Urlop da ci zastrzyk pozytywnej energii, chęci do pracy i działania.

7. Zrób coś dla siebie. Oddaj się zajęciom, które poprawią twoją kondycję psychiczną. Zadbaj o siebie – idź do fryzjera, na masaż, zrelaksuj się w saunie. Zacznij chodzić na fitness, basen, bądź aktywna. Poszukaj zajęcia, które będzie źródłem radości i relaksu – może to być jazda na rowerze, kurs języka norweskiego. Jeśli kiedyś miałaś jakąś pasję – wróć do niej.

To na ile będziesz zadowolona z pracy zależy nie tylko od czynników obiektywnych, ale przede wszystkim od ciebie. Każda praca ma swoje zalety i wady. Sęk w tym, aby nauczyć się czerpać z niej pasję i zadowolenie.

Czytaj także: Wypalenie zawodowe urzędnika>>

Gabriela Elert

 

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ministerstwo Finansów: Podatek od ekwiwalentu dla strażaków OSP. I zwolnienie z tego podatku

Wolne od podatku PIT są przychody członków Ochotniczych Straży Pożarnych, uzyskane z tytułu uczestnictwa w szkoleniach, ćwiczeniach i działaniach ratowniczych – wynika z wyjaśnień Ministerstwa Finansów i Gospodarki. Opodatkowaniu podlega natomiast ekwiwalent wypłacany za realizację innych zadań wynikających z ustawy o OSP.

Kawa z INFORLEX. KSeF w JST i jednostkach podległych - prawda i mity

KSeF w JST i jednostkach podległych - prawda i mity – zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu Kawa z INFORLEX.

Polskie firmy w obliczu JPK_ST obowiązującego od 1 stycznia 2026 r.

W dobie rosnących kosztów prowadzenia działalności i przyspieszającej cyfryzacji rozliczeń podatkowych, coraz więcej przedsiębiorców szuka oszczędności i spokoju operacyjnego. Od 1 stycznia 2026 r. wchodzi w życie nowy obowiązek: JPK_KR_ST – elektroniczna ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych dla podatników CIT (księgi handlowe) oraz ewidencja przychodów (EWP) dla Podatników PIT na PKPiR. To prawdziwa zmiana systemowa, ponieważ po raz pierwszy fiskus zyska wgląd w pełną strukturę majątku firm w formie ujednoliconego pliku JPK.

Nawet 3 mln zł na opiekę wytchnieniową. Nabór wniosków [pieniądze dla gmin]

Trwa nabór wniosków w programie „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026. Maksymalna kwota dofinansowania dla jednej gminy lub powiatu nie może przekroczyć 3 mln zł.

REKLAMA

Finansowanie zadań związanych z ochroną ludności i obroną cywilną [Pismo KRRIO]

Czy przepisy dopuszczają sfinansowanie z rezerwy celowej na zarządzanie kryzysowe tegorocznych zadań związanych z ochroną ludności i obroną cywilną? Krajowa Rada Regionalnych Izb Obrachunkowych odniosła się do istniejących wątpliwości w tym zakresie.

Będą dodatki dla asystentów rodziny. Do 2400 zł w 2025 roku

Rząd będzie kontynuował dofinansowanie asystentów rodziny. 14 października 2025 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia rządowego programu wspierania rodziny „Asystent rodziny w 2025 r.”, przedłożoną przez Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Min. B. Nowacka: Wskaźnik zewnętrzny. Wyludniają się wsie i niektóre całe region. Nauczyciele bez podwyżek na jakie liczyli

Z uwagi na koszty obywatelski projekt o pensjach nauczycieli nie ma szans na realizację w obecnym kształcie – przekazał PAP szef podkomisji zajmującej się tym projektem. Nad nowym rozwiązaniem pracuje MEN. Trzeba dostosować wynagrodzenia nauczycieli do zmieniających się warunków. To tezy min. Barbary Nowackiej.

Zmiany w prawie zamówień publicznych w 2025 i 2026 r. [Wywiad]

O najnowszych zmianach w Prawie zamówień publicznych opowiada Beata Żmudzka, Dyrektorka Działu Zamówień Publicznych, Seris Konsalnet. Jak ograniczono dostęp do zamówień publicznych wykonawcom z państw trzecich? O co chodzi z certyfikatami wykonawców? Co oznacza wyższy próg stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych? Jak należy ocenić zmiany wprowadzane w 2025 i 2026 roku?

REKLAMA

Układ podmiotowy w RB-Z (stan prawny na 1 października 2025 r.)

Dnia 10 października 2025 r. mija termin przekazania przez samorządowe jednostki budżetowe sprawozdań z operacji finansowych za III kwartał 2025 r. do jednostki samorządu terytorialnego, do których należy m.in. sprawozdanie Rb-N – kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych. W artykule omówiono podstawowe zasady, jakie należy stosować, aby prawidłowo wypełnić przedmiotowe sprawozdanie.

Przyspieszona amortyzacja w gminach o wysokim bezrobociu [Projekt]

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustaw o podatku PIT i CIT, który ma ułatwić stosowanie przyspieszonej amortyzacji w gminach o wysokim bezrobociu – poinformowało w środę Ministerstwo Finansów. Chodzi o projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

REKLAMA