REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Jak sprawić, aby praca była ciekawa, aby można było czerpać z niej radość i zadowolenie? Oto kilka sposobów, jak tego dokonać.

1. Przejawiaj entuzjazm. Podchodź do swych obowiązków tak, jakby sprawiały ci przyjemność i zadowolenie. Pozytywne myślenie o pracy wyzwoli podobne emocje.

REKLAMA

REKLAMA

2. Skup się na pracy. Tylko wtedy możesz ją wykonywać w pełni profesjonalnie. Nie wykonuj swoich obowiązków automatycznie, myśląc o nadchodzącym weekendzie, wizycie u lekarza czy innej sprawie. Wtedy praca zacznie ci sprawiać przyjemność, a czas będzie szybciej mijał. Dobrze wykonane zadania dostarczą ci wewnętrznej satysfakcji. Nawet jeśli praca wydaje ci się jednostajna, dąż do perfekcji!

3. Stale urozmaicaj swoje zajęcia. Doktorzy Dennis T. Jaffe i Cynthia D. Scott zalecają: „Myśl o swej pracy jak o pustym domu. Po wprowadzeniu się oglądasz go i zapoznajesz się z rozkładem pomieszczeń. Następnie uruchamiasz swą inwencję twórczą. Planujesz zagospodarowanie przestrzeni, urządzasz wnętrza i przeobrażasz dom w swoje mieszkanie. Nabiera wtedy wyjątkowego, charakterystycznego dla ciebie stylu”. Wykonywanie minimum tego, czego się od ciebie w pracy oczekuje, przypomina mieszkanie w pustym domu. Praca jest wtedy monotonna, a mieszkanie staje się nijakie. Jednak wystarczy jeśli włożysz w to cząstkę swojej inwencji, a nadasz wszystkiemu kolorów i charakteru. Być może udoskonalisz grafik spotkań, przygotujesz nowy terminarz zajęć – nieważne co zrobisz, najważniejsze będzie twoje zadowolenie z pracy.

Czytaj także: Praca w urzędzie: zarobki czy prestiż>>

REKLAMA

4. Podnoś kwalifikacje. Pisarze Charles Cameron i Suzanne Elusorr podkreślają: „Uczenie się nie tylko sprawia, że nabierasz pewności siebie, wynikającej z podnoszenia kwalifikacji, ale też kształtuje ogólne nastawienie do życia: przekonanie, że problemy da się rozwiązać, trudności można pokonać, obawy rozproszyć, oraz że istnieje więcej możliwości niż sobie wcześniej wyobrażałeś”. Podnoszenie kwalifikacji czyni cię specjalistą na danym stanowisku, ugruntowuje twoją pozycję na rynku pracy, ułatwia wspinanie się po drabinie kariery. Dzięki temu dostrzegasz różnorodne możliwości działania. Może więc warto pogłębić wiedzę z zakresu savoir-vivre'u lub umiejętności asertywnej rozmowy z klientami. Możesz tego dokonać uczestnicząc w kursach, albo uczyć się sama. Możesz także przedstawić szefowi program ciekawego szkolenia, spróbować go przekonać, że powinnaś nabyć tę wiedzę, aby stać się lepszym pracownikiem. To zaprocentuje w oczach przełożonego – spostrzeże, że masz ambicje, jesteś chętna do poszerzenia wiedzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5. Zmieniaj pracę i stanowiska. Nie bój się zmian. Jeżeli nadarzy się okazja, zmień pracę, skoro w dotychczasowej już wszystko osiągnęłaś. Chcąc uniknąć rutyny podejmij działania, które przywrócą ci zaangażowanie. Może czas zająć się czymś innym – otworzyć własną firmę, znaleźć pasję do innych działań. Zastanów się czy obecne stanowisko pracy jest takie jak marzyłaś? Być może lepiej odnajdziesz się nie jako sekretarka, a jako tłumacz lub windykator.

6. Rób sobie wolne. Intensywna praca, choćby satysfakcjonująca, staje się męcząca i powoduje zniechęcenie. Weź kilka dni urlopu, wyłącz telefon, nie odbieraj maili. Odpocznij, poświęć się rodzinie, odwiedź znajomych, spotkaj się z przyjaciółką. Urlop da ci zastrzyk pozytywnej energii, chęci do pracy i działania.

7. Zrób coś dla siebie. Oddaj się zajęciom, które poprawią twoją kondycję psychiczną. Zadbaj o siebie – idź do fryzjera, na masaż, zrelaksuj się w saunie. Zacznij chodzić na fitness, basen, bądź aktywna. Poszukaj zajęcia, które będzie źródłem radości i relaksu – może to być jazda na rowerze, kurs języka norweskiego. Jeśli kiedyś miałaś jakąś pasję – wróć do niej.

To na ile będziesz zadowolona z pracy zależy nie tylko od czynników obiektywnych, ale przede wszystkim od ciebie. Każda praca ma swoje zalety i wady. Sęk w tym, aby nauczyć się czerpać z niej pasję i zadowolenie.

Czytaj także: Wypalenie zawodowe urzędnika>>

Gabriela Elert

 

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Programy ochrony ludności. Samorządy będą miały więcej czasu na wykorzystanie środków

Środki przekazane samorządom w tym roku na realizację wybranych zadań z zakresu ochrony ludności będą mogły zostać wydatkowane do 31 marca 2026 r. Takie rozwiązanie zakłada nowe rozporządzenie Rady Ministrów.

Jak klasyfikować dochody z tytułu przekazania elektrośmieci? RIO wyjaśnia

Czy gmina może przekazać za odpłatnością elektrośmieci dla podmiotu prowadzącego działalność w zakresie zbierania i przetwarzania ZSEE? Jak zakwalifikować w ewidencji księgowej uzyskany dochód?

Klasyfikacja udziału kierownika jednostki w konferencji. Paragraf § 441 czy § 470?

W celu poprawnego zakwalifikowania wydatków związanych z wyjazdem kierownika jednostki na konferencję niezbędne jest ustalenie, czy konferencja ma charakter szkoleniowy.

KSeF a jednostki budżetowe niebędące podatnikami VAT

Czy obowiązek implementacji procesów niezbędnych do stosowania faktur ustrukturyzowanych dotyczy tylko tych podmiotów, które samodzielnie są czynnymi podatnikami VAT?

REKLAMA

W którym województwie pracownicy zarobili najwięcej? GUS opublikował dane. Czy jest zaskoczenie?

GUS opublikował raport o przeciętnych miesięcznych wynagrodzeniach pracowników administracji samorządu terytorialnego. Gdzie zarabiało się najlepiej? Oczywiście wiele zależy od lokalizacji, ale na podium nie ma zaskoczenia.

Został już tylko miesiąc na złożenie tego sprawozdania. Sprawdź, czy jesteś gotowy, by wywiązać się z obowiązku do 10 stycznia 2026 r.

Przełom roku to czas, w którym powszechną uwagę przyciągają rozliczenia podatkowe. Jednak nie jest to jedyny obowiązek, z którego trzeba się wywiązać w tym okresie. Jakich jeszcze formalności trzeba dopełnić?

Wydatki na szkolenia pracowników – nieprawidłowy paragraf [Przykład]

Jak zaklasyfikować wydatki z tytułu podróży służbowych pracowników odbywanych w celu uczestnictwa w szkoleniu?

Rząd przekaże 13 mln zł na sport w woj. opolskim. Powstaną nowe orliki i lokalne inwestycje

Ministerstwo Sportu i Turystyki przekazało 19 samorządom województwa opolskiego 13 milionów złotych na budowę nowych orlików oraz rozbudowę lokalnej infrastruktury sportowej.

REKLAMA

PFR analizuje przyszłość PKL. Samorządy sprzeciwiają się wejściu spółki na giełdę

Konwent włodarzy powiatu tatrzańskiego, obradujący we wtorek w Zakopanem, sprzeciwił się planom debiutu giełdowego Polskich Kolei Linowych (PKL), właściciela m.in. kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Według samorządowców upublicznienie spółki może zagrozić jej misji związanej z rozwojem regionu.

Czajniki elektryczne znowu powędrują do szafek? Trzeba będzie raportować zużycie energii. Cel: spadek zużycia o 1,9 proc.

Trzeba obniżyć zużycie energii elektrycznej. W tym celu określone podmioty będą zobowiązane do jego raportowania. Kto i od kiedy? Zanosi się na to, że czajniki elektryczne znowu wylądują w zamkniętych szafkach. O co chodzi?

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA