REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie dopuścić do znudzenia pracą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Gabriela Elert

REKLAMA

REKLAMA

Jak sprawić, aby praca była ciekawa, aby można było czerpać z niej radość i zadowolenie? Oto kilka sposobów, jak tego dokonać.

1. Przejawiaj entuzjazm. Podchodź do swych obowiązków tak, jakby sprawiały ci przyjemność i zadowolenie. Pozytywne myślenie o pracy wyzwoli podobne emocje.

REKLAMA

REKLAMA

2. Skup się na pracy. Tylko wtedy możesz ją wykonywać w pełni profesjonalnie. Nie wykonuj swoich obowiązków automatycznie, myśląc o nadchodzącym weekendzie, wizycie u lekarza czy innej sprawie. Wtedy praca zacznie ci sprawiać przyjemność, a czas będzie szybciej mijał. Dobrze wykonane zadania dostarczą ci wewnętrznej satysfakcji. Nawet jeśli praca wydaje ci się jednostajna, dąż do perfekcji!

3. Stale urozmaicaj swoje zajęcia. Doktorzy Dennis T. Jaffe i Cynthia D. Scott zalecają: „Myśl o swej pracy jak o pustym domu. Po wprowadzeniu się oglądasz go i zapoznajesz się z rozkładem pomieszczeń. Następnie uruchamiasz swą inwencję twórczą. Planujesz zagospodarowanie przestrzeni, urządzasz wnętrza i przeobrażasz dom w swoje mieszkanie. Nabiera wtedy wyjątkowego, charakterystycznego dla ciebie stylu”. Wykonywanie minimum tego, czego się od ciebie w pracy oczekuje, przypomina mieszkanie w pustym domu. Praca jest wtedy monotonna, a mieszkanie staje się nijakie. Jednak wystarczy jeśli włożysz w to cząstkę swojej inwencji, a nadasz wszystkiemu kolorów i charakteru. Być może udoskonalisz grafik spotkań, przygotujesz nowy terminarz zajęć – nieważne co zrobisz, najważniejsze będzie twoje zadowolenie z pracy.

Czytaj także: Praca w urzędzie: zarobki czy prestiż>>

4. Podnoś kwalifikacje. Pisarze Charles Cameron i Suzanne Elusorr podkreślają: „Uczenie się nie tylko sprawia, że nabierasz pewności siebie, wynikającej z podnoszenia kwalifikacji, ale też kształtuje ogólne nastawienie do życia: przekonanie, że problemy da się rozwiązać, trudności można pokonać, obawy rozproszyć, oraz że istnieje więcej możliwości niż sobie wcześniej wyobrażałeś”. Podnoszenie kwalifikacji czyni cię specjalistą na danym stanowisku, ugruntowuje twoją pozycję na rynku pracy, ułatwia wspinanie się po drabinie kariery. Dzięki temu dostrzegasz różnorodne możliwości działania. Może więc warto pogłębić wiedzę z zakresu savoir-vivre'u lub umiejętności asertywnej rozmowy z klientami. Możesz tego dokonać uczestnicząc w kursach, albo uczyć się sama. Możesz także przedstawić szefowi program ciekawego szkolenia, spróbować go przekonać, że powinnaś nabyć tę wiedzę, aby stać się lepszym pracownikiem. To zaprocentuje w oczach przełożonego – spostrzeże, że masz ambicje, jesteś chętna do poszerzenia wiedzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5. Zmieniaj pracę i stanowiska. Nie bój się zmian. Jeżeli nadarzy się okazja, zmień pracę, skoro w dotychczasowej już wszystko osiągnęłaś. Chcąc uniknąć rutyny podejmij działania, które przywrócą ci zaangażowanie. Może czas zająć się czymś innym – otworzyć własną firmę, znaleźć pasję do innych działań. Zastanów się czy obecne stanowisko pracy jest takie jak marzyłaś? Być może lepiej odnajdziesz się nie jako sekretarka, a jako tłumacz lub windykator.

6. Rób sobie wolne. Intensywna praca, choćby satysfakcjonująca, staje się męcząca i powoduje zniechęcenie. Weź kilka dni urlopu, wyłącz telefon, nie odbieraj maili. Odpocznij, poświęć się rodzinie, odwiedź znajomych, spotkaj się z przyjaciółką. Urlop da ci zastrzyk pozytywnej energii, chęci do pracy i działania.

7. Zrób coś dla siebie. Oddaj się zajęciom, które poprawią twoją kondycję psychiczną. Zadbaj o siebie – idź do fryzjera, na masaż, zrelaksuj się w saunie. Zacznij chodzić na fitness, basen, bądź aktywna. Poszukaj zajęcia, które będzie źródłem radości i relaksu – może to być jazda na rowerze, kurs języka norweskiego. Jeśli kiedyś miałaś jakąś pasję – wróć do niej.

To na ile będziesz zadowolona z pracy zależy nie tylko od czynników obiektywnych, ale przede wszystkim od ciebie. Każda praca ma swoje zalety i wady. Sęk w tym, aby nauczyć się czerpać z niej pasję i zadowolenie.

Czytaj także: Wypalenie zawodowe urzędnika>>

Gabriela Elert

 

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak specjaliści od finansów i rachunkowości w skali europejskiej oceniają warunki pracy w swojej branży? Jakie są i jakie będą trendy w tym zakresie?

Świat przyśpieszył, a wraz z nim przyśpieszyły zmiany na rynku pracy. Pandemia gwałtownie wprowadziła zdalny i hybrydowy model pracy do firm, turbulencje geopolityczne i ekonomiczne zachwiały poczuciem bezpieczeństwa i przewidywalności, a zmiany klimatyczne oraz rozwój technologii wpływają na rynek pracy w tempie wykładniczym.

Skrócony czas pracy – pilotaż również w samorządach

Jednostka samorządu terytorialnego może złożyć jako realizator tylko jeden wniosek dla wybranej jednostki podległej, w której będzie testowany model skróconego czasu pracy. Tak wynika z wyjaśnień Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Ograniczenia budżetowe powodem odmowy przyznania dofinansowania z PFRON

Samorządy odmawiają przyznania dofinansowania z PFRON do turnusów rehabilitacyjnych pomimo spełniania wymaganych kryteriów. Powodem jest brak środków. Czy powiat może uzyskać dodatkowe środki w przypadku wyczerpania przyznanego limitu? Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odpowiada na ważną interpelację.

Kiedy nie przysługuje odprawa emerytalna?

Komu pracodawca wypłaca odprawę emerytalną? Czy ma do niej prawo osoba zatrudniona w jednostce na pół etatu? Kiedy odprawa nie przysługuje?

REKLAMA

Przeciętne wynagrodzenie w II kwartale 2025 r. wyniosło 8 748,63 zł [GUS]

Główny Urząd Statystycznym ogłosił wysokość przeciętnego wynagrodzenia w II kwartale 2025 r. Z komunikatu wynika, że przeciętne wynagrodzenie w drugim kwartale 2025 r. wynosiło 8748,63 zł.

Pożyczki z ZFŚS – czy można je umorzyć? Wyjaśnienia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia, że umorzenie pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych może nastąpić wyłącznie w ramach regulaminu funduszu, a nie na podstawie uchwały rady gminy.

PPK i dodatki motywacyjne: gminy muszą płacić ze swojego budżetu – wyjaśnia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia: wydatki na PPK od dodatków motywacyjnych wypłacanych pracownikom pomocy społecznej nie są objęte rządowym dofinansowaniem i muszą być finansowane z budżetu gminy. Wyjaśnienia pojawiły się po interwencji Brzeszcz – mówi prezes RIO Jolanta Nowakowska.

Co z podatkiem od nieruchomości, gdy brakuje dachu?

Trwałe i całkowite usunięcie dachu z budynku powoduje, że przestaje on być uznawany za budynek w rozumieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Tym samym przestaje podlegać opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości. Nie powstaje również nowy przedmiot opodatkowania, jakim jest budowla – ponieważ nie są spełnione przesłanki ustawowe.

REKLAMA

Klasyfikacja i ewidencja wydatku na opłatę za kontrolę sanitarną

Jednostka budżetowa otrzymała decyzję w celu uiszczenia opłaty za przeprowadzoną kontrolę sanitarną, w wyniku której stwierdzono naruszenia wymagań higienicznych i zdrowotnych (art. 36 ust 1 i 2 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej). Opłata obejmuje wynagrodzenie pracownika, koszty bezpośrednie i pośrednie. W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej oraz na jakich kontach należy ująć ten wydatek?

PIP z nowymi kompetencjami. Reformę zaplanowano na 2026 rok

Możliwość pozyskiwania danych z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i prowadzenia zdalnych kontroli - to najważniejsze uprawnienia, jakie uzyska Państwowa Inspekcja Pracy. Czy deregulacja wpłynie na ograniczenie liczby kontroli?

REKLAMA