REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie dopuścić do znudzenia pracą

Gabriela Elert

REKLAMA

REKLAMA

Jak sprawić, aby praca była ciekawa, aby można było czerpać z niej radość i zadowolenie? Oto kilka sposobów, jak tego dokonać.

1. Przejawiaj entuzjazm. Podchodź do swych obowiązków tak, jakby sprawiały ci przyjemność i zadowolenie. Pozytywne myślenie o pracy wyzwoli podobne emocje.

REKLAMA

REKLAMA

2. Skup się na pracy. Tylko wtedy możesz ją wykonywać w pełni profesjonalnie. Nie wykonuj swoich obowiązków automatycznie, myśląc o nadchodzącym weekendzie, wizycie u lekarza czy innej sprawie. Wtedy praca zacznie ci sprawiać przyjemność, a czas będzie szybciej mijał. Dobrze wykonane zadania dostarczą ci wewnętrznej satysfakcji. Nawet jeśli praca wydaje ci się jednostajna, dąż do perfekcji!

3. Stale urozmaicaj swoje zajęcia. Doktorzy Dennis T. Jaffe i Cynthia D. Scott zalecają: „Myśl o swej pracy jak o pustym domu. Po wprowadzeniu się oglądasz go i zapoznajesz się z rozkładem pomieszczeń. Następnie uruchamiasz swą inwencję twórczą. Planujesz zagospodarowanie przestrzeni, urządzasz wnętrza i przeobrażasz dom w swoje mieszkanie. Nabiera wtedy wyjątkowego, charakterystycznego dla ciebie stylu”. Wykonywanie minimum tego, czego się od ciebie w pracy oczekuje, przypomina mieszkanie w pustym domu. Praca jest wtedy monotonna, a mieszkanie staje się nijakie. Jednak wystarczy jeśli włożysz w to cząstkę swojej inwencji, a nadasz wszystkiemu kolorów i charakteru. Być może udoskonalisz grafik spotkań, przygotujesz nowy terminarz zajęć – nieważne co zrobisz, najważniejsze będzie twoje zadowolenie z pracy.

Czytaj także: Praca w urzędzie: zarobki czy prestiż>>

4. Podnoś kwalifikacje. Pisarze Charles Cameron i Suzanne Elusorr podkreślają: „Uczenie się nie tylko sprawia, że nabierasz pewności siebie, wynikającej z podnoszenia kwalifikacji, ale też kształtuje ogólne nastawienie do życia: przekonanie, że problemy da się rozwiązać, trudności można pokonać, obawy rozproszyć, oraz że istnieje więcej możliwości niż sobie wcześniej wyobrażałeś”. Podnoszenie kwalifikacji czyni cię specjalistą na danym stanowisku, ugruntowuje twoją pozycję na rynku pracy, ułatwia wspinanie się po drabinie kariery. Dzięki temu dostrzegasz różnorodne możliwości działania. Może więc warto pogłębić wiedzę z zakresu savoir-vivre'u lub umiejętności asertywnej rozmowy z klientami. Możesz tego dokonać uczestnicząc w kursach, albo uczyć się sama. Możesz także przedstawić szefowi program ciekawego szkolenia, spróbować go przekonać, że powinnaś nabyć tę wiedzę, aby stać się lepszym pracownikiem. To zaprocentuje w oczach przełożonego – spostrzeże, że masz ambicje, jesteś chętna do poszerzenia wiedzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5. Zmieniaj pracę i stanowiska. Nie bój się zmian. Jeżeli nadarzy się okazja, zmień pracę, skoro w dotychczasowej już wszystko osiągnęłaś. Chcąc uniknąć rutyny podejmij działania, które przywrócą ci zaangażowanie. Może czas zająć się czymś innym – otworzyć własną firmę, znaleźć pasję do innych działań. Zastanów się czy obecne stanowisko pracy jest takie jak marzyłaś? Być może lepiej odnajdziesz się nie jako sekretarka, a jako tłumacz lub windykator.

6. Rób sobie wolne. Intensywna praca, choćby satysfakcjonująca, staje się męcząca i powoduje zniechęcenie. Weź kilka dni urlopu, wyłącz telefon, nie odbieraj maili. Odpocznij, poświęć się rodzinie, odwiedź znajomych, spotkaj się z przyjaciółką. Urlop da ci zastrzyk pozytywnej energii, chęci do pracy i działania.

7. Zrób coś dla siebie. Oddaj się zajęciom, które poprawią twoją kondycję psychiczną. Zadbaj o siebie – idź do fryzjera, na masaż, zrelaksuj się w saunie. Zacznij chodzić na fitness, basen, bądź aktywna. Poszukaj zajęcia, które będzie źródłem radości i relaksu – może to być jazda na rowerze, kurs języka norweskiego. Jeśli kiedyś miałaś jakąś pasję – wróć do niej.

To na ile będziesz zadowolona z pracy zależy nie tylko od czynników obiektywnych, ale przede wszystkim od ciebie. Każda praca ma swoje zalety i wady. Sęk w tym, aby nauczyć się czerpać z niej pasję i zadowolenie.

Czytaj także: Wypalenie zawodowe urzędnika>>

Gabriela Elert

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Samorzad.infor.pl
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Księgowość budżetowa
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Od 1 kwietnia 2024 r. 128 799 zł jednorazowego odszkodowania i 1431 zł za procent uszczerbku na zdrowiu [wypadki przy pracy]

    Monitor Polski: obwieszczenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie wysokości kwot jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej, które będą obowiązywały od 1 kwietnia 2024 r. do 31 marca 2025 r.

    Od 1 marca świadczenie wyniesie 336,36 zł. Ważniejsze, ze Senat chce objąć nim samorządowców sprzed 1990 r.

    Skrócenie do 7 lat okresu pełnienia funkcji sołtysa uprawniającego do otrzymania świadczenia i przyznanie świadczeń dla sołtysów pełniących funkcję przed 1990

    Każda pensja w budżetówce ma być wyższa o 20% (i więcej) od pensji minimalnej dla "wszystkich". Na dziś 5090 zł. Tego chcą związkowcy

    Pensja minimalna w budżetówce ma być wyższa o 20% od pensji minimalnej dla "wszystkich". Tego chcą związkowcy ze "Związkowa Alternatywa".

    Trzeba określić maksymalny poziom wynagrodzeń zasadniczych pracowników

    W regulaminach wynagrodzenie zasadnicze ustala się dla danego stanowiska pracy widełkowo – z podaniem kwoty minimalnej i maksymalnej.

    REKLAMA

    Nauczycielskie świadczenia kompensacyjne to odpowiednik emerytur pomostowych. Ile osób je pobiera?

    W grudniu 2023 r. świadczenia kompensacyjne pobierało 13,1 tys. osób, a przeciętna wysokość "kompensówki" wynosiła 3617,29 zł. Tak wynika z danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

    Nowe Standardy - Global Internal Audit Standards™

    Nowe Standardy mówią jasno – jako audytorzy jesteśmy częścią organizacji, i – oczywiście zachowując pełen obiektywizm – pomagamy jej osiągnąć właściwe cele.

    Roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach a likwidacja gminnej jednostki budżetowej

    Na jakim podmiocie ciąży obowiązek złożenia rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach w przypadku likwidacji gminnej jednostki budżetowej?

    Ustawa budżetowa na 2024 rok bez poprawek Senatu. Trafi teraz do podpisu Prezydenta

    Prezydent RP może podpisać ustawę budżetową, ewentualnie - zwrócić się do Trybunału Konstytucyjnego o ocenę zgodności jej zapisów z ustawą zasadniczą.;

    REKLAMA

    Samorządy mogą odetchnąć – w 2024 roku nie będzie obowiązkowego KSeF

    Wdrożenie KSeF budzi wiele emocji, a szczególnie dużo jest ich w jednostkach budżetowych objętych centralizacją. Z uwagi na ich szczególną strukturę, wdrożenie KSeF wiązałoby się w ich przypadku z jeszcze większymi komplikacjami, niż u pozostałych podatników.

    To już ostatni dzień na złożenie części A sprawozdania SP-1. Sprawdź czy wiesz jakie dane w nim wykazać.

    Sprawozdanie SP-1, czyli sprawozdanie w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego na stałe weszło do katalogu sprawozdawczości budżetowej. Trzeba poświęcić mu uwagę dwa razy w roku. Po raz pierwszy już w styczniu, bo wójt, burmistrz lub prezydent miasta, jako organy podatkowe właściwe w sprawach podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego mają obowiązek złożyć część A sprawozdania w terminie do 10 stycznia.

    REKLAMA