REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podwyżki w służbie cywilnej w 2016 r. dla najmniej zarabiających i najlepszych

Wioleta Matela-Marszałek
Autorka licznych publikacji o tematyce prawnej
Wynagrodzenia w służbie cywilnej 2016
Wynagrodzenia w służbie cywilnej 2016

REKLAMA

REKLAMA

Zaprojektowane na 2016 rok podwyżki to pierwszy krok w kierunku modernizacji wynagrodzeń w służbie cywilnej - przekonuje Szef Służby Cywilnej Claudia Torres-Bartyzel w wywiadzie dla Infor.pl. Dodaje, iż przyznane środki powinny zostać rozdysponowane ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb najniżej opłacanych jednostek podległych i nadzorowanych.

Wioleta Matela-Marszałek: Czy odmrożenie płac w służbie cywilnej uważa Pani za satysfakcjonujące?

REKLAMA

Claudia Torres-Bartyzel, Szef Służby Cywilnej: Zaprojektowany na 2016 r. wzrost funduszu wynagrodzeń dla członków korpusu służby cywilnej wyniesie ok. 6% względem roku 2015. To oczekiwany przez środowisko urzędnicze sygnał po wieloletnim okresie zamrożenia płac. Mam nadzieję, że dyrektorzy generalni i kierownicy urzędów podzielą te pieniądze mając na uwadze dwa cele: zwiększenie wynagrodzeń najniżej wynagradzanym pracownikom oraz docenienie najlepszych pracowników.

Zobacz również: Podwyżki w służbie cywilnej w 2016 r.

W jaki sposób zostaną podzielone pieniądze na podwyżki? Kto może liczyć na wzrost pensji?

Zgodnie z wytycznymi Ministra Finansów maksymalny wzrost funduszu wynagrodzeń w ministerstwach i urzędach centralnych może wynieść 5,5 proc., a w urzędach wojewódzkich 6 proc. Jednocześnie, wspólnie z Ministrem Finansów, zwróciłam się z prośbą do ministrów, kierowników urzędów centralnych oraz wojewodów, żeby przyznane środki rozdysponowali ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb najniżej opłacanych jednostek podległych i nadzorowanych. W szczególności dotyczy to wojewódzkiej i powiatowej administracji zespolonej tj. inspekcji i straży. Analiza projektu ustawy budżetowej na 2016 r. wskazuje, że pracownicy tych instytucji mogą otrzymać podwyżkę ponad 10 procentową. Muszę jednak podkreślić, że środki na podwyżki będą przekazane do dyspozycji kierownikom urzędów i to będą ostatecznie decydować o indywidualnych podwyżkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Komplet Zmiany w prawie pracy w 2016 r.

Jak ocenia Pani potrzeby służby cywilnej w kwestii wynagrodzeń w najbliższych latach i realne możliwości ich spełnienia?

Nakłady na poprawę trudnej sytuacji płacowej w służbie cywilnej są duże, co nie znaczy, że problem niskich płac zostanie ostatecznie rozwiązany. Dotyczy to w szczególności pracowników służby cywilnej zatrudnionych w jednostkach podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Ministrowi Obrony Narodowej. Stąd wyrażam nadzieję, że zaprojektowane na 2016 rok podwyżki to pierwszy krok w kierunku modernizacji wynagrodzeń w służbie cywilnej. Moim zdaniem, warto się zastanowić i podjąć dyskusję nad możliwością zwiększenia zależności funduszu wynagrodzeń w służbie cywilnej od koniunktury gospodarczej, poprzez np. powiązanie wzrostu tego funduszu od wzrostu PKB.

Limit mianowań w służbie cywilnej w ostatnich latach pozostaje na podobnym poziomie. Widoczny wzrost jest zaplanowany na 2018 rok (350 osób). Z czego wynikają te liczby?

Trzyletni plan limitu mianowań urzędników w służbie cywilnej na lata 2016-2018 jest efektem uzgodnień Rady Ministrów i kompromisu pomiędzy potrzebami służby cywilnej, a ograniczeniami budżetowymi. W związku z powyższym, w przyszłym roku utrzymany zostanie limit 200 osób, jednak pozytywnie należy ocenić pewien ruch w górę, począwszy od 2017 r., na który zaplanowany został limit 280 osób, poprzez rok 2018 – z limitem 350 osób.

Polecamy serwis: Kadry i płace

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Księgowość budżetowa
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Od 1 kwietnia 2024 r. 128 799 zł jednorazowego odszkodowania i 1431 zł za procent uszczerbku na zdrowiu [wypadki przy pracy]

    Monitor Polski: obwieszczenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie wysokości kwot jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej, które będą obowiązywały od 1 kwietnia 2024 r. do 31 marca 2025 r.

    Od 1 marca świadczenie wyniesie 336,36 zł. Ważniejsze, ze Senat chce objąć nim samorządowców sprzed 1990 r.

    Skrócenie do 7 lat okresu pełnienia funkcji sołtysa uprawniającego do otrzymania świadczenia i przyznanie świadczeń dla sołtysów pełniących funkcję przed 1990

    Każda pensja w budżetówce ma być wyższa o 20% (i więcej) od pensji minimalnej dla "wszystkich". Na dziś 5090 zł. Tego chcą związkowcy

    Pensja minimalna w budżetówce ma być wyższa o 20% od pensji minimalnej dla "wszystkich". Tego chcą związkowcy ze "Związkowa Alternatywa".

    Trzeba określić maksymalny poziom wynagrodzeń zasadniczych pracowników

    W regulaminach wynagrodzenie zasadnicze ustala się dla danego stanowiska pracy widełkowo – z podaniem kwoty minimalnej i maksymalnej.

    REKLAMA

    Nauczycielskie świadczenia kompensacyjne to odpowiednik emerytur pomostowych. Ile osób je pobiera?

    W grudniu 2023 r. świadczenia kompensacyjne pobierało 13,1 tys. osób, a przeciętna wysokość "kompensówki" wynosiła 3617,29 zł. Tak wynika z danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

    Nowe Standardy - Global Internal Audit Standards™

    Nowe Standardy mówią jasno – jako audytorzy jesteśmy częścią organizacji, i – oczywiście zachowując pełen obiektywizm – pomagamy jej osiągnąć właściwe cele.

    Roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach a likwidacja gminnej jednostki budżetowej

    Na jakim podmiocie ciąży obowiązek złożenia rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach w przypadku likwidacji gminnej jednostki budżetowej?

    Ustawa budżetowa na 2024 rok bez poprawek Senatu. Trafi teraz do podpisu Prezydenta

    Prezydent RP może podpisać ustawę budżetową, ewentualnie - zwrócić się do Trybunału Konstytucyjnego o ocenę zgodności jej zapisów z ustawą zasadniczą.;

    REKLAMA

    Samorządy mogą odetchnąć – w 2024 roku nie będzie obowiązkowego KSeF

    Wdrożenie KSeF budzi wiele emocji, a szczególnie dużo jest ich w jednostkach budżetowych objętych centralizacją. Z uwagi na ich szczególną strukturę, wdrożenie KSeF wiązałoby się w ich przypadku z jeszcze większymi komplikacjami, niż u pozostałych podatników.

    To już ostatni dzień na złożenie części A sprawozdania SP-1. Sprawdź czy wiesz jakie dane w nim wykazać.

    Sprawozdanie SP-1, czyli sprawozdanie w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego na stałe weszło do katalogu sprawozdawczości budżetowej. Trzeba poświęcić mu uwagę dwa razy w roku. Po raz pierwszy już w styczniu, bo wójt, burmistrz lub prezydent miasta, jako organy podatkowe właściwe w sprawach podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego mają obowiązek złożyć część A sprawozdania w terminie do 10 stycznia.

    REKLAMA