Jak ewidencjonować zabezpieczenie należytego wykonania umów w formie niepieniężnej
REKLAMA
REKLAMA
Konto 910 „Zabezpieczenia” służy do ewidencji zabezpieczeń należytego wykonania umów oraz z tytułu gwarancji i rękojmi, w formie niepieniężnej.
REKLAMA
Na stronie Ma ujmuje się w szczególności otrzymane i posiadane zabezpieczenia należytego wykonania umów oraz z tytułu gwarancji i rękojmi, w formie niepieniężnej.
Na stronie Wn ujmuje się w szczególności zwracane kontrahentom zabezpieczenia należytego wykonania umów oraz z tytułu gwarancji i rękojmi, w formie niepieniężnej.
Ewidencja analityczna prowadzona jest w sposób zapewniający ustalenie stanu zabezpieczeń należytego wykonania umów oraz z tytułu gwarancji i rękojmi, w formie niepieniężnej, według poszczególnych tytułów zobowiązań oraz według kontrahentów (osób).
Zobacz również: Dokumentacja opisująca przyjęte zasady (politykę) rachunkowości
Na koniec roku konto 910 może wykazywać saldo Ma oznaczające stan posiadanych zabezpieczeń, należytego wykonania umów oraz z tytułu gwarancji i rękojmi, w formie niepieniężnej.
Przykładowy wykaz kont zarówno bilansowych, jak i pozabilansowych oraz część opisową zawierającą zasady ich funkcjonowania stanowiące załącznik do polityki rachunkowości można znaleźć w PORADNIKU Rachunkowości Budżetowej nr 7/2014
- Ustawa z 29 września 1994 r. o rachunkowości (j.t. Dz.U. z 2013 r. poz. 330; ost.zm. Dz.U. z 2014 r. poz. 768)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (j.t. Dz.U. z 2013 r. poz. 289)
Źródło: PORADNIK Rachunkowości Budżetowej 7/2014
Polecamy: Komplet Nowoczesnych Księgowych dla księgowych sfery budżetowej
REKLAMA
REKLAMA