Urząd gminy korzysta z programu Unii Europejskiej „Czyste powietrze” i ma na stanie urządzenia (panele, słoneczne, pompy ciepła) zamontowane na domach jednorodzinnych mieszkańców, którzy korzystali z dofinansowania. Zgodnie z założeniami programu, gmina jest właścicielem tych urządzeń jeszcze przez 5 lat. Mieszkańców, którzy korzystają z programu, jest ok. 1000. Jak należy inwentaryzować te urządzenia - spis z natury czy weryfikacja (oświadczenie mieszkańca, że ma to nadal na stanie)?
Inwentaryzacja - odnawialne źródła energii
Odpowiedź: Utrudniony dostęp do środków trwałych zlokalizowanych na prywatnych posesjach i często montowanych w miejscach trudno dostępnych na dachach lub w gruncie może stanowić przesłankę określoną zapisami art. 26 ust. 1 pkt 3 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości do przeprowadzenia inwentaryzacji metodą weryfikacji. Na dzień bilansowy nie powinno być niezinwentaryzowanych składników majątku.
(…)
Jarosław Jurga
Fragment artykułu pochodzi z kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Zamów bezpłatny 14-dniowy dostęp do INFORLEX >>
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Komentarze(0)
Pokaż: