Zmiany przy rejestracji organizacji pożytku publicznego
REKLAMA
REKLAMA
Projekt nowelizacji ustawy zakłada usprawnienie procedury wymiany informacji między ministrem rodziny, pracy i polityki społecznej nadzorującym Fundusz Wspierania Organizacji Pożytku Publicznego, a sądami rejestrowymi. Sąd ma informować ministra, po uprawomocnieniu się postanowienia dotyczącego utraty statusu organizacji pożytku publicznego o dacie doręczenia, a następnie o dacie uprawomocnienia się tego postanowienia.
REKLAMA
Projekt przewiduje także bardziej racjonalne zasady tworzenia przez ministra rodziny, pracy i polityki społecznej wykazu organizacji pożytku publicznego, uprawnionych do otrzymania 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych za rok podatkowy. Minister będzie mógł uwzględnić w wykazie organizację, która wykaże, że niezamieszczenie zatwierdzonego sprawozdania finansowego i sprawozdania merytorycznego ze swojej działalności w terminie ustawowym – nastąpiło bez jej winy albo z przyczyn od niej niezależnych.
Polecamy produkt: VAT 2017. Komentarz
Wprowadzono również regulacje rozwiązujące problemy związane z tworzeniem wykazu w odniesieniu do organizacji pożytku publicznego, które zmieniły rok obrotowy na inny niż kalendarzowy.
Zaproponowano rozszerzenie katalogu źródeł przychodów Funduszu Wspierania Organizacji Pożytku Publicznego.
Nowe przepisy mają wejść w życie po upływie 7 dni od ich publikacji w Dzienniku Ustaw.
REKLAMA
REKLAMA