REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wzór oświadczenia majątkowego 2018 r.

Wzór oświadczenia majątkowego 2018 r./ fot. Fotolia
Wzór oświadczenia majątkowego 2018 r./ fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ustawa o jawności życia publicznego wymusiła przygotowanie nowego wzoru oświadczenia majątkowego.

W nowym wzorze oświadczenia majątkowego, przygotowanego w ramach nowej ustawy o jawności życia publicznego, rozszerzono znacznie miejsce na wpisy i zakres źródeł dochodów osiąganych w danym okresie.

REKLAMA

REKLAMA

W poniedziałek minister koordynator służb specjalnych Mariusz Kamiński i jego zastępca Maciej Wójcik przedstawili założenia projektu nowej ustawy, która zastąpi trzy dotychczasowe: o ograniczeniu działalności gospodarczej osób pełniących funkcje publiczne, o lobbingu i o dostępie do informacji publicznej.

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Celem ustawa o jawności życia publicznego ma być wzmocnienie przejrzystości państwa poprzez m.in. stworzenie jawnego rejestru umów cywilnoprawnych w sektorze publicznym, nowy wzór jawnych i jednakowych - dla wszystkich zobowiązanych - oświadczeń majątkowych.

REKLAMA

Obecnie w oświadczeniach majątkowych np. posłowie wpisują swoje wynagrodzenia, czy diety poselskie w ostatniej części oświadczenia - w formularzu w pozycji "inne dochody osiągane z tytułu zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej lub zajęć". Wzór nie zawierał innego miejsca, w którym należało podać wysokość pensji osiąganej z pracy, czy pełnionej funkcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Podatki

Teraz w oświadczeniu ma być osobny rozdział - "dochody". Zgodnie z projektem należy wpisać tam dochody i inne przysporzenia majątkowe uzyskane przez osobę zobowiązaną do składania oświadczeń majątkowych oraz jej małżonka w roku poprzedzającym złożenie oświadczenia majątkowego na wskazany dzień.

Mają być to kwoty z umów o pracę, umów zleceń, umów o dzieło, prowadzenia gospodarstwa rolnego lub dopłat związanych z prowadzeniem takiego gospodarstwa. Do oświadczenia będzie się też wpisywało kwoty dochodów z posiadania lub obrotu papierami wartościowymi, akcji lub udziałów w spółkach handlowych, uczestnictwa w osobowych spółkach prawa handlowego, a także z tytułu zasiadania w organach spółek, spółdzielni, fundacji i stowarzyszeń.

Również pieniądze otrzymane za zasiadanie we władzach zarządzających, nadzorczych i kontrolnych firm i instytucji oraz za prowadzenie działalności gospodarczej lub zarządzanie działalnością gospodarczą, będzie należało wpisać do oświadczenia. Znajdą się tam także kwoty diet, rent i emerytur oraz środków uzyskanych z innych źródeł.

W każdym przypadku oprócz kwoty należy podać - zgodnie z formularzem - z jakich źródeł te pieniądze pochodzą.

Oprócz stałych terminów składania oświadczeń, szef CBA będzie mógł zażądać przedstawienia oświadczenia majątkowego na konkretny dzień - poza normalnym corocznym kalendarzem składania takich oświadczeń. Szef CBA będzie mógł nakazać każdej osobie pełniącej funkcję publiczną do złożenia oświadczenia majątkowego, nawet, jeśli te funkcje nie zostały wymienione w ustawie - wynika z założeń projektu ustawy.

Wzór nowego projektowanego oświadczenia majątkowego można znaleźć na stornach KPRM.(PAP)

autor: Aleksander Główczewski

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Renta wdowia 2025: terminy wypłat, kiedy decyzja o przyznaniu lub odmowie. Kluczowa data to 1 lipca 2025 r.

Już 1 lipca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpocznie wysyłkę decyzji w sprawie przyznania lub odmowy renty wdowiej. Jest to kluczowa data, gdyż część uprawnionych otrzyma wtedy świadczenie. Jak poinformował na swojej stronie internetowej ZUS pozostałe terminy wypłaty renty wdowiej to: 6-go, 10-go, 15-go, 20-go i 25-go dnia miesiąca.

Ustalenie liczby ubezpieczonych a wypłata zasiłków w 2026 roku

30 listopada to dzień, na który zatrudniający powinni ustalić liczbę osób zgłoszonych do ubezpieczenia chorobowego. Jest to istotne, bowiem od stanu zatrudnienia uzależnione jest to, czy w roku kolejnym zasiłki dla ubezpieczonych będzie wypłacał płatnik składek, czy też Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Certyfikat wykonawcy w zamówieniach publicznych. Nowe rozwiązania w 2026 roku

11 września 2025 r. została opublikowana ustawa z 5 sierpnia 2025 r. o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych Ustawa wejdzie w życie 12 lipca 2026 r., z pewnymi wyjątkami. Jakie nowości przewiduje?

Kontrola zarządcza 2026 – planowane zmiany

Ministerstwo Finansów dostrzega potrzebę budowania świadomości i zrozumienia kontroli zarządczej wśród kierowników jednostek. Planowana zmiana przepisów ma objąć m.in. zmianę definicji kontroli zarządczej.

REKLAMA

Sejm: Niski limit 500 zł w CRU (Centralny Rejestr Umów). Rząd proponował 10 000 zł [JST]

W centralnym rejestrze umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych. Wprowadzony limit wartości umów podlegających temu obowiązkowi wyniesie 500 zł.

Czajniki elektryczne znowu powędrują do szafek? Trzeba będzie raportować zużycie energii. Cel: spadek zużycia o 1,9 proc.

Trzeba obniżyć zużycie energii elektrycznej. W tym celu określone podmioty będą zobowiązane do jego raportowania. Kto i od kiedy? Zanosi się na to, że czajniki elektryczne znowu wylądują w zamkniętych szafkach. Od kiedy?

Od 1 stycznia 2026 r. próg zamówień publicznych wzrośnie ze 130 000 zł do 170 000 zł

Wyższy próg został wprowadzony na mocy ustawy z 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw. Przepisy te są odpowiedzią na wzrost cen towarów i usług oraz kosztów realizacji zamówień w ostatnich latach.

RIO: z rezerwy kryzysowej gmina nie zbuduje centrum zarządzania kryzysowego

Wyjaśnienia RIO: Rezerwa kryzysowej gmina nie zbuduje centrum zarządzania kryzysowego

REKLAMA

Rząd: Być może będą obligatoryjne (trzynastki) dla pracowników instytucji kultury

O przyznanie obligatoryjnej tzw. trzynastej pensji pracownikom instytucji kultury pytała w interpelacji posłanka Lidia Czechak.

RIO: nieprawidłowości w zakresie naliczania wynagrodzenia zastępcy wójta, który na tym stanowisku został zatrudniony w niepełnym wymiarze czasu pracy

Zatrudnienie w niepełnym, wymiarze nie może prowadzić do bezpodstawnego uprzywilejowania - wynika z wyjaśnień Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy. Wynagrodzenie oblicza się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy z zachowaniem limitów określonych w przepisach.

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA