Czy dopuszczalne jest składanie ofert za pośrednictwem poczty
REKLAMA
REKLAMA
Zamówienie nie przekracza progów unijnych, a działanie takie miałoby ułatwić proces składania ofert.
REKLAMA
Oceny podanej problematyki można dokonać w dwóch kontekstach - w zależności od tego, w jaki sposób interpretuje się sformułowanie "zamówienie nie przekracza progów unijnych".
Czy dopuszczalne jest składanie ofert za pośrednictwem poczty
Przy założeniu użycia terminologii wynikającej z ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej: upzp), punktem odniesienia będzie art. 2, w którym postanowiono, że przepisy ustawy stosuje się do udzielania:
- zamówień klasycznych oraz organizowania konkursów, których wartość jest równa lub przekracza kwotę 130 000 zł, przez zamawiających publicznych;
- zamówień sektorowych oraz organizowania konkursów, których wartość jest równa lub przekracza progi unijne, przez zamawiających sektorowych;
- zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, których wartość jest równa lub przekracza progi unijne, przez zamawiających publicznych oraz zamawiających sektorowych;
- zamówień klasycznych oraz organizowania konkursów, których wartość jest równa lub przekracza progi unijne, przez zamawiających subsydiowanych w okolicznościach, o których mowa w art. 6 upzp.
Jak zaś podano w art. 3 ust. 1 upzp, przez progi unijne należy rozumieć kwoty wartości zamówień lub konkursów określone w:
- art. 4 i art. 13 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylającej dyrektywę 2004/18/WE, (dalej: dyrektywa 2014/24/UE),
- art. 15 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/25/UE z 26 lutego 2014 r. w sprawie udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych, uchylającej dyrektywę 2004/17/WE (dalej: dyrektywa 2014/25/UE),
- art. 8 dyrektywy 2009/81/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 13 lipca 2009 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania niektórych zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi przez instytucje lub podmioty zamawiające w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa i zmieniającej dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE, (dalej: dyrektywą 2009/81/WE)
- aktualizowane w aktach wykonawczych Komisji Europejskiej, wydawanych odpowiednio na podstawie art. 6 ust. 5 dyrektywy 2014/24/UE, art. 17 ust. 4 dyrektywy 2014/25/UE i art. 68 dyrektywy 2009/81/WE.
Prawo zamówień publicznych rozróżnia zamówienia:
- równe lub przekraczające kwotę 130 000 zł,
- równe lub przekraczające wspomniane wyżej progi unijne.
Pozostałe zamówienia wyłączone są spod rygoru Prawa zamówień publicznych.
(…)
Marcin Nagórek
Fragment artykułu pochodzi z kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Szukasz wiarygodnych aktualności, porad i artykułów dotyczących zmian w prawie i podatkach, komentarzy ekspertów oraz indywidualnego doradztwa? INFORLEX jest dla Ciebie! Zyskaj bezpłatny dostęp do INFORLEX >>
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.