Kategorie

Oferta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kryteria związane z jakością przedmiotu zamówienia są bardzo pożądane z perspektywy celów realizowanych przez zamawiających. Innowacyjne zakupy mają na celu uzyskanie optymalnej relacji kosztu do otrzymanej jakości, a w szerszej perspektywie podniesienie jakości usług publicznych. Jak stosować jakościowe i innowacyjne kryteria oceny ofert w zamówieniach publicznych?
W dniu 5 listopada 2019 r. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych oraz niektórych innych ustaw. Co się zmieni?
W niniejszym artykule omówiono praktyczne aspekty publicznego otwarcia ofert. Omówiono m.in. obowiązki zamawiającego wiążące się z otwarciem ofert.
Zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych zabezpieczenie należytego wykonania umowy jest instrumentem zależnym od woli zamawiającego. Czy wykonawca może zdecydować o formie? W jakiej formie można wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy?
Zamawiający najpierw dokona oceny oferty. Procedura odwrócona została wprowadzona do Prawa zamówień publicznych.
Pod koniec lipca 2016 roku weszła w życie długo oczekiwana nowelizacja prawa zamówień publicznych. Rynek medyczny, czyli rynek wysokich technologii, w teorii zyskał przydatne instrumenty. Jednak czy nowe mechanizmy kompleksowo wykorzystywane za granicą są równie chętnie stosowane w Polsce?
W jaki sposób stosować zasadę zachowania uczciwej konkurencji w zamówieniach publicznych? Co zrobić, by opis przedmiotu zamówienia nie był sprzeczny z tą zasadą?
Czy brak podpisu wykonawcy powinien skutkować odrzuceniem oferty? Dlaczego podpis jest tak istotnym elementem oferty?
Nowe rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zawiera odrębny wzór oferty, umowy i sprawozdania właściwych do realizacji tzw. podzleceń. Przedmiotowe przepisy wejdą w życie 3 września 2016 r.
Kiedy mamy do czynienia z nieprawdziwą informacją, wprowadzającą w błąd zamawiającego? Czy samo przedstawienie wykonawcy nieprecyzyjnych danych może być podstawą do wykluczenia z postępowania?
W jaki sposób zamawiający powinien uzasadnić odrzucenie oferty? Czy konieczne jest popieranie decyzji orzeczeniami KIO czy stanowiskiem doktryny?
Czy zamawiający jest zobowiązany wezwać do uzupełnienia braków formalnych oferty, jeżeli wykonawca samodzielnie już je uzupełnił?
Czy za moment złożenia oferty należy uznać godzinę, o której wykonawca stawił się w siedzibie zamawiającego, czy też godzinę zarejestrowania oferty? Kiedy termin złożenia oferty zostaje dochowany?
Czy jeżeli za pośrednictwem swoich wyjaśnień wykonawca nie usunie niezgodności oferty, to należy ją odrzucić? Czy wszystkie niezgodności oferty muszą stanowić podstawę do jej odrzucenia?
Procedurę, jaką powinien stosować zamawiający, wyjaśniając cenę ofert omówiła w jednym z wyroków Krajowa Izba Odwoławcza przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych. Co wynika z tego orzeczenia?
Skontrolowane jednostki tylko w niewielkiej mierze wykorzystywały przewidziane w przepisach możliwości uzyskania najkorzystniejszej oferty. W większości postępowań stosowano najniższą cenę jako jedyne kryterium oceny ofert. Tylko w przypadku 60 zamówień (ok. 2% udzielonych) ustalono dodatkowe kryteria oceny ofert poza najniższą ceną.
Zamawiający jest zobowiązany do wyboru najkorzystniejszej oferty w określonym terminie. Po jego upłynięciu wykonawca przestaje być związany swoją ofertą.
Uchwalono kolejną nowelizację Prawa zamówień publicznych. Najważniejszym elementem zmian jest ograniczenie stosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert. Zamawiający ma także prawo domagać się, aby wykonawca realizował zamówienie, zawierając umowy o pracę (a nie np. umowy zlecenia).
Nowym rozwiązaniem w systemie zamówień publicznych jest możliwość wypłacania wykonawcom zaliczek na wykonanie zamówienia publicznego. Wprowadzenie do systemu zamówień publicznych możliwości zaliczkowania ponoszonych przez wykonawców wydatków ma się przyczynić do sprawniejszej realizacji zadań i samej umowy w sprawie o udzielenie zamówienia publicznego.
Umowa ramowa to umowa zawarta między zamawiającym a jednym lub większą liczbą wykonawców. Jej celem jest ustalenie warunków dotyczących zamówień publicznych, jakie mogą zostać udzielone w danym okresie – w szczególności cen i (jeżeli zachodzi taka potrzeba) przewidywanych ilości. Wartością umowy ramowej jest łączna wartość zamówień, których zamawiający zamierza udzielić w okresie trwania takiej umowy.
Jak zaksięgować w państwowym zakładzie budżetowym zatrzymane wadium oraz w jakim paragrafie przychodów je ująć? Czy zatrzymane wadium należy przekazać na rachunek dochodów budżetu państwa?