Wysokość opłaty reklamowej w 2018 r.
REKLAMA
REKLAMA
Opłata reklamowa została uregulowana w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych. Podobnie jak w przypadku innych opłat lokalnych może wprowadzić ją rada gminy. Maksymalną stawkę opłaty reklamowej ustala Ministerstwo Finansów. Część stała opłaty w roku 2018 wyniesie 2,50 zł. Część zmienna z kolei nie więcej niż 0,21 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy lub urządzenia reklamowego.
REKLAMA
Opłatę reklamową zapłacą:
- właściciele nieruchomości albo obiektów budowlanych, z wyłączeniem nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste,
- użytkownicy wieczyści nieruchomości gruntowych,
- posiadacze samoistni nieruchomości albo obiektów budowlanych,
- posiadacze nieruchomości lub ich części lub obiektów budowlanych albo ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie:
a) wynika z umowy zawartej z właścicielem, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa lub z innego tytułu prawnego,
INFORAKADEMIA poleca: POBÓR PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH
b) jest bez tytułu prawnego
– jeżeli na tych nieruchomościach lub obiektach budowlanych znajdują się tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe, niezależnie od tego czy na tablicy reklamowej lub urządzeniu reklamowym eksponowana jest reklama.
Opłaty reklamowej nie płaci się od tablic oraz urządzeń, które nie są widoczne z miejsc publicznych, czy też takich które służą wyłącznie upowszechnianiu informacji. Tablicami upowszechniającymi informacje są na przykład tablice o charakterze religijnym, upamiętniające wydarzenia oraz osoby.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.