reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Podatki > VAT > Korekty w przesłanej ewidencji VAT

Korekty w przesłanej ewidencji VAT

Jeśli w złożonej przez jednostkę ewidencji pojawią się dane niezgodne ze stanem faktycznym, błędy lub zmiana danych, to jednostka jest zobowiązana przesłać korektę JPK_VAT. Wymaga tego art. 99 ust. 11c ustawy o VAT.

W przypadku korekty wyłącznie części ewidencyjnej, która nie ma wpływu na część deklaracyjną, wskazuje się elementy: Naglowek,Podmiot1, Ewidencja (SprzedazWiersz, SprzedazCtrl, ZakupWiersz, ZakupCtrl).

Dokonanie korekty w przesłanej ewidencji VAT, która nie ma wpływu na część deklaracyjną VAT, zawartą we wspólnym pliku, nie wywoła skutków podatkowych dla rozliczenia tego VAT. Przykładowo pomyłka w numerze NIP kontrahenta nie będzie miała wpływu na termin zwrotu nadwyżki VAT naliczonego wynikającego z przesłanego już wcześniej rozliczenia VAT, zawartego w pierwotnym pliku.

Polecamy: Nowy JPK_VAT w praktyce jednostek sektora publicznego

Korekta części ewidencyjnej w strukturze JPK_V7M

1. W przypadku korekty ewidencji należy złożyć nowy, kompletny oraz zawierający poprawione dane plik XML. Niedopuszczalne jest złożenie pliku zawierającego jedynie dane korygowane.

2. Korekty błędnego wpisu niewpływającego na wysokość VAT należnego lub naliczonego dokonuje się co do zasady poprzez jego wystornowanie, tj. wpisanie ze znakiem przeciwnym całego wpisu oraz ponowne dodanie prawidłowego wpisu z podaniem pierwotnego numeru dokumentu (np. DowodSprzedazy, NrKontrahenta lub NazwaKontrahenta). Natomiast jeśli podatnik jeszcze nie przesłał pliku za dany okres rozliczeniowy, dopuszczalne jest ujęcie tylko jednego zapisu z poprawnymi danymi.

3. Korekty dokumentów wpływających na wysokość podstawy opodatkowania lub VAT należnego ("in plus" lub "in minus") należy ująć w ewidencji z numerem dokumentu korygującego za ten okres, za który zgodnie z przepisami ustawy o VAT powinna nastąpić korekta.

4. Korekty dokumentów wpływających na wysokość VAT naliczonego "in plus" lub "in minus" należy ująć w ewidencji z numerem dokumentu korygującego. Natomiast w przypadku korekt dokumentów wpływających na wysokość VAT naliczonego "in minus", jeśli zgodnie z przepisami ustawy o VAT dokument pierwotny oraz korygujący można ująć w ewidencji za jeden okres rozliczeniowy, dopuszczalne jest ujęcie wyłącznie dokumentu pierwotnego pomniejszonego o wartości z dokumentu korygującego.

5. Wielkości liter nie mają znaczenia.

6. Numery dowodów sprzedaży oraz dowodów zakupu należy ująć w ewidencji w całości, zgodnie z ich oryginalną pisownią. Nie można pomijać części oznaczeń takich dokumentów.

Czytaj więcej tutaj: Nowy JPK_VAT w praktyce jednostek sektora publicznego

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

Poradnik Rachunkowości Budżetowej

Zdjęcia

Nowy JPK_VAT
Nowy JPK_VAT

Praktyczny leksykon VAT 2020. Wszystko o zmianach w rozliczeniach VAT103.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Kadry i płace 2020

reklama

Ostatnio na forum

reklama

URLOPY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Czublun Trębicki Kancelaria Radców Prawnych Spółka Partnerska

Doradztwo prawne dla biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama