REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klasyfikacja wydatków komendy powiatowej dotyczących pracowników fizycznych oraz funkcjonariuszy

Wydatki w komendzie powiatowej dotyczące pracowników cywilnych oraz funkcjonariuszy / Fot. Fotolia
Wydatki w komendzie powiatowej dotyczące pracowników cywilnych oraz funkcjonariuszy / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jednostki sektora finansów publicznych ponoszące wydatki w ramach bezpieczeństwa wewnętrznego posługują się załącznikiem nr 8 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych w celu właściwego zaklasyfikowania wydatków. Wyodrębnione paragrafy w załączniku nr 8 do rozporządzenia o klasyfikacji budżetowej opierają się na ogólnej klasyfikacji wydatków ujętych w załączniku nr 4 do rozporządzenia o klasyfikacji budżetowej.

REKLAMA

REKLAMA

Komenda powiatowa, klasyfikując wydatki budżetowe, stosuje załącznik nr 8 do rozporządzenia Ministra Finansów z 2 marca w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych. W komendzie powiatowej zatrudnieni są pracownicy cywilni oraz funkcjonariusze. Czy prawidłowe jest zakwalifikowanie zwrotu kosztów zakupu okularów pracownikowi cywilnemu z § 3020-02 „Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń”, natomiast zwrot kosztu zakupu okularów funkcjonariuszowi z § 3070-13 (wydatki osobowe niezaliczone do uposażeń wypłacane funkcjonariuszom)? Jak postępować przy zakupie mydła i ręczników – czy wydatki te klasyfikować w całości w § 3020, czy rozbijać wydatki dla pracowników cywilnych w § 3020, natomiast wydatki dla funkcjonariuszy w § 3070?

Z racji tego, że ustawodawca przewidział możliwość klasyfikowania wydatków osobowych niezaliczanych do wynagrodzeń (uposażenia) na rzecz osób fizycznych, jak też na rzecz żołnierzy i funkcjonariuszy, uważam, że przedstawiona powyżej propozycja ujęcia wydatków jest właściwa. Jednostki sektora finansów publicznych ponoszące wydatki w ramach bezpieczeństwa wewnętrznego posługują się załącznikiem nr 8 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (dalej: rozporządzenie o klasyfikacji budżetowej) w celu właściwego zaklasyfikowania wydatków. Wyodrębnione paragrafy w załączniku nr 8 do rozporządzenia o klasyfikacji budżetowej opierają się na ogólnej klasyfikacji wydatków ujętych w załączniku nr 4 do rozporządzenia o klasyfikacji budżetowej. Taki podział wydatków przedstawiać będzie ich zakres rodzajowy oraz dokładną informację o poniesionych wydatkach osobowych, niezaliczanych do wynagrodzeń lub uposażenia na rzecz funkcjonariuszy i pozostałych pracowników.

Dlatego uważam, że należy wyodrębnić poniesione wydatki zarówno na funkcjonariuszy, jak i pozostałych pracowników.

REKLAMA

Pracodawca zobowiązany jest na mocy § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe zapewnić okulary korygujące wzrok zgodnie z zaleceniem lekarza, jeżeli wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego. Przepis ten zawiera delegacje do wydawania ogólnych oraz branżowych i międzybranżowych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej przeczytasz w artykule: Czy wydatki w komendzie powiatowej dzielić na dotyczące pracowników cywilnych oraz funkcjonariuszy

W artykule przeczytasz m.in.:

• Jak klasyfikować wydatki dotyczące osób fizycznych?

• Jak klasyfikować wydatki dotyczące funkcjonariuszy?

• Jak postępować przy klasyfikacji wydatków na środki czystości?

Przeczytaj również: Funkcjonariusz pracujący na zlecenie nie podlega obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Czajniki elektryczne znowu powędrują do szafek? Trzeba będzie raportować zużycie energii. Cel: spadek zużycia o 1,9 proc.

Trzeba obniżyć zużycie energii elektrycznej. W tym celu określone podmioty będą zobowiązane do raportowania jej zużycia. Kto i od kiedy? Zanosi się na to, że czajniki elektryczne znowu wylądują w zamkniętych szafkach.

Od 1 stycznia 2026 r. próg zamówień publicznych wzrośnie ze 130 000 zł do 170 000 zł

Wyższy próg został wprowadzony na mocy ustawy z 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw. Przepisy te są odpowiedzią na wzrost cen towarów i usług oraz kosztów realizacji zamówień w ostatnich latach.

RIO: z rezerwy kryzysowej gmina nie zbuduje centrum zarządzania kryzysowego

Wyjaśnienia RIO: Rezerwa kryzysowej gmina nie zbuduje centrum zarządzania kryzysowego

Rząd: Być może będą obligatoryjne (trzynastki) dla pracowników instytucji kultury

O przyznanie obligatoryjnej tzw. trzynastej pensji pracownikom instytucji kultury pytała w interpelacji posłanka Lidia Czechak.

REKLAMA

RIO: nieprawidłowości w zakresie naliczania wynagrodzenia zastępcy wójta, który na tym stanowisku został zatrudniony w niepełnym wymiarze czasu pracy

Zatrudnienie w niepełnym, wymiarze nie może prowadzić do bezpodstawnego uprzywilejowania - wynika z wyjaśnień Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy. Wynagrodzenie oblicza się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy z zachowaniem limitów określonych w przepisach.

Nauczyciele zarobią więcej w 2026 r. Z dodatkami pensje sięgną nawet 10 tys. zł miesięcznie

W 2026 roku nauczycieli czekają zauważalne zmiany w wynagrodzeniach. Rosną minimalne stawki pensji zasadniczej, a wraz z nimi dodatki: motywacyjny, wiejski, za wysługę lat, wychowawstwo i funkcyjne. Samorządy mogą je podnosić, a nowe interpretacje przepisów dają im większą swobodę ustalania stawek. Sprawdź, jakie dodatki przysługują w 2026 r., kto zyska najwięcej i jak wyliczyć swoją przyszłą wypłatę.

Nowe 1000 plus dla wybranych. 1000 zł dla pracowników, którzy go jeszcze nie otrzymali. To nowy obowiązkowy składnik wynagrodzenia - czy już przysługuje?

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji staje w obronie pracowników, którzy zostali pominięci przy przyznawaniu dodatków motywacyjnych. W oficjalnym dezyderacie skierowanym do Premiera, Komisja domaga się analizy propozycji przyznania dodatku w wysokości 1000 zł brutto grupie pracowników, którzy mimo wykonywania kluczowych zadań, nie zostali objęci rządowymi programami wsparcia.

Działania Ochotniczych Straży Pożarnych poza granicami gmin [MSWiA wyjaśnia]

REKLAMA

RIO wyjaśnia: Jak gmina ma zorganizować zbiórkę za pośrednictwem portali internetowych

Pozyskiwanie środków pieniężnych z darowizn przekazywanych za pośrednictwem portalu internetowego powinno uwzględniać regulacje zawarte w ustawie o usługach płatniczych – wskazała Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku. Wpływy ze zbiórki muszą też zostać prawidłowo ujęte w budżecie gminy.

Udzielanie tzw. zamówień podprogowych w samorządach - przepisy i procedury

Zamówienia „podprogowe” to zamówienia o wartości szacunkowej poniżej progów wskazanych w Prawie zamówień publicznych. Udzielanie takich zamówień jest co do zasady mniej sformalizowane. Nie oznacza to jednak pełnej dowolności – zwłaszcza kiedy dana inwestycja jest współfinansowana ze środków zewnętrznych.

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA