REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klasyfikacja wydatków komendy powiatowej dotyczących pracowników fizycznych oraz funkcjonariuszy

Subskrybuj nas na Youtube
Wydatki w komendzie powiatowej dotyczące pracowników cywilnych oraz funkcjonariuszy / Fot. Fotolia
Wydatki w komendzie powiatowej dotyczące pracowników cywilnych oraz funkcjonariuszy / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jednostki sektora finansów publicznych ponoszące wydatki w ramach bezpieczeństwa wewnętrznego posługują się załącznikiem nr 8 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych w celu właściwego zaklasyfikowania wydatków. Wyodrębnione paragrafy w załączniku nr 8 do rozporządzenia o klasyfikacji budżetowej opierają się na ogólnej klasyfikacji wydatków ujętych w załączniku nr 4 do rozporządzenia o klasyfikacji budżetowej.

REKLAMA

REKLAMA

Komenda powiatowa, klasyfikując wydatki budżetowe, stosuje załącznik nr 8 do rozporządzenia Ministra Finansów z 2 marca w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych. W komendzie powiatowej zatrudnieni są pracownicy cywilni oraz funkcjonariusze. Czy prawidłowe jest zakwalifikowanie zwrotu kosztów zakupu okularów pracownikowi cywilnemu z § 3020-02 „Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń”, natomiast zwrot kosztu zakupu okularów funkcjonariuszowi z § 3070-13 (wydatki osobowe niezaliczone do uposażeń wypłacane funkcjonariuszom)? Jak postępować przy zakupie mydła i ręczników – czy wydatki te klasyfikować w całości w § 3020, czy rozbijać wydatki dla pracowników cywilnych w § 3020, natomiast wydatki dla funkcjonariuszy w § 3070?

Z racji tego, że ustawodawca przewidział możliwość klasyfikowania wydatków osobowych niezaliczanych do wynagrodzeń (uposażenia) na rzecz osób fizycznych, jak też na rzecz żołnierzy i funkcjonariuszy, uważam, że przedstawiona powyżej propozycja ujęcia wydatków jest właściwa. Jednostki sektora finansów publicznych ponoszące wydatki w ramach bezpieczeństwa wewnętrznego posługują się załącznikiem nr 8 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (dalej: rozporządzenie o klasyfikacji budżetowej) w celu właściwego zaklasyfikowania wydatków. Wyodrębnione paragrafy w załączniku nr 8 do rozporządzenia o klasyfikacji budżetowej opierają się na ogólnej klasyfikacji wydatków ujętych w załączniku nr 4 do rozporządzenia o klasyfikacji budżetowej. Taki podział wydatków przedstawiać będzie ich zakres rodzajowy oraz dokładną informację o poniesionych wydatkach osobowych, niezaliczanych do wynagrodzeń lub uposażenia na rzecz funkcjonariuszy i pozostałych pracowników.

Dlatego uważam, że należy wyodrębnić poniesione wydatki zarówno na funkcjonariuszy, jak i pozostałych pracowników.

Pracodawca zobowiązany jest na mocy § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe zapewnić okulary korygujące wzrok zgodnie z zaleceniem lekarza, jeżeli wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze monitora ekranowego. Przepis ten zawiera delegacje do wydawania ogólnych oraz branżowych i międzybranżowych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej przeczytasz w artykule: Czy wydatki w komendzie powiatowej dzielić na dotyczące pracowników cywilnych oraz funkcjonariuszy

W artykule przeczytasz m.in.:

• Jak klasyfikować wydatki dotyczące osób fizycznych?

• Jak klasyfikować wydatki dotyczące funkcjonariuszy?

• Jak postępować przy klasyfikacji wydatków na środki czystości?

Przeczytaj również: Funkcjonariusz pracujący na zlecenie nie podlega obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Święta w sobotę 2025: Jakie obowiązki mają pracodawcy?

Święta wypadające w soboty powodują konieczność udzielenia pracownikom dodatkowego dnia wolnego od pracy. Wynika to wprost z art. 130 § 2 Kodeksu pracy. Najbliższe święto przypadające w sobotę to 1 listopada 2025 r.. Sprawdź, jakie zasady obowiązują pracodawców oraz jak prawidłowo zaplanować czas pracy w tym okresie.

Czy rodzice mogą opłacać tzw. wsad do kotła bezpośrednio na rachunek firmy cateringowej?

Zapytanie, które wpłynęło do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie dotyczyło możliwości uiszczania przez rodziców wyłącznie kosztów „wsadu do kotła” bezpośrednio na rachunek firmy cateringowej. Jakie jest stanowisko izby?

Jak specjaliści od finansów i rachunkowości w skali europejskiej oceniają warunki pracy w swojej branży? Jakie są i jakie będą trendy w tym zakresie?

Świat przyśpieszył, a wraz z nim przyśpieszyły zmiany na rynku pracy. Pandemia gwałtownie wprowadziła zdalny i hybrydowy model pracy do firm, turbulencje geopolityczne i ekonomiczne zachwiały poczuciem bezpieczeństwa i przewidywalności, a zmiany klimatyczne oraz rozwój technologii wpływają na rynek pracy w tempie wykładniczym.

Skrócony czas pracy – pilotaż również w samorządach

Jednostka samorządu terytorialnego może złożyć jako realizator tylko jeden wniosek dla wybranej jednostki podległej, w której będzie testowany model skróconego czasu pracy. Tak wynika z wyjaśnień Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

REKLAMA

Ograniczenia budżetowe powodem odmowy przyznania dofinansowania z PFRON

Samorządy odmawiają przyznania dofinansowania z PFRON do turnusów rehabilitacyjnych pomimo spełniania wymaganych kryteriów. Powodem jest brak środków. Czy powiat może uzyskać dodatkowe środki w przypadku wyczerpania przyznanego limitu? Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odpowiada na ważną interpelację.

Kiedy nie przysługuje odprawa emerytalna?

Komu pracodawca wypłaca odprawę emerytalną? Czy ma do niej prawo osoba zatrudniona w jednostce na pół etatu? Kiedy odprawa nie przysługuje?

Przeciętne wynagrodzenie w II kwartale 2025 r. wyniosło 8 748,63 zł [GUS]

Główny Urząd Statystycznym ogłosił wysokość przeciętnego wynagrodzenia w II kwartale 2025 r. Z komunikatu wynika, że przeciętne wynagrodzenie w drugim kwartale 2025 r. wynosiło 8748,63 zł.

Pożyczki z ZFŚS – czy można je umorzyć? Wyjaśnienia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia, że umorzenie pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych może nastąpić wyłącznie w ramach regulaminu funduszu, a nie na podstawie uchwały rady gminy.

REKLAMA

PPK i dodatki motywacyjne: gminy muszą płacić ze swojego budżetu – wyjaśnia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia: wydatki na PPK od dodatków motywacyjnych wypłacanych pracownikom pomocy społecznej nie są objęte rządowym dofinansowaniem i muszą być finansowane z budżetu gminy. Wyjaśnienia pojawiły się po interwencji Brzeszcz – mówi prezes RIO Jolanta Nowakowska.

Co z podatkiem od nieruchomości, gdy brakuje dachu?

Trwałe i całkowite usunięcie dachu z budynku powoduje, że przestaje on być uznawany za budynek w rozumieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Tym samym przestaje podlegać opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości. Nie powstaje również nowy przedmiot opodatkowania, jakim jest budowla – ponieważ nie są spełnione przesłanki ustawowe.

REKLAMA