REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klasyfikacja budżetowa wydatku na zakup programu e-Świadectwa

Subskrybuj nas na Youtube
Klasyfikacja budżetowa wydatku na zakup programu e-Świadectwa
Klasyfikacja budżetowa wydatku na zakup programu e-Świadectwa
/
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W zależności od wartości wydatek na zakup licencji do programu e-Świadectwa należy ująć w § 421 „Zakup materiałów i wyposażenia” lub w § 606 „Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych”.

Szkoła zakupiła program e-Świadectwa, otrzymała login i hasło dostępu do tego programu. Umowa podpisana jest na okres jednego roku od daty jej zawarcia, tj. od 13 marca 2014 r., w zakresie zobowiązań finansowych kupującego na czas określony do 31 grudnia 2014 r. W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej oraz na jakich kontach księgowych należy ująć zakup licencji do programu e-Świadectwa oraz opłatę za korzystanie z serwera e-Świadectwa?

REKLAMA

Polecamy: Przewodnik po zmianach przepisów 2014/2015

W zależności od wartości wydatek na zakup licencji do programu e-Świadectwa należy ująć w § 421 „Zakup materiałów i wyposażenia” lub w § 606 „Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych”.

REKLAMA

E-Świadectwa to aplikacja internetowa służąca pomocą nauczycielom oraz dyrekcji szkół w zakresie sporządzania i wydruku świadectw szkolnych oraz arkuszy ocen uczniów. Aplikacja ta łączy się i może być użytkowana wraz z programami: e-Dziennik i e-Sekretariat. Dzięki temu możliwy jest eksport i import danych uczniów do lub z innych programów. Aplikacja pozwala również na generowanie druków świadectw do pliku w formacie PDF oraz ich drukowanie na wzorach Ministerstwa Edukacji Narodowej, generowanie druków arkuszy ocen, sporządzanie i drukowanie statystyk, zestawień ocen i danych uczniów. Do poprawnego działania wymagany jest dostęp do internetu przez dowolną przeglądarkę internetową oraz zainstalowany program Adobe – Acrobat Reader. Opłata za korzystanie z takiego programu to tzw. opłata licencyjna.

Wartości niematerialne i prawne stanowią nabyte przez jednostkę, zaliczane do aktywów trwałych, prawa majątkowe, nadające się do gospodarczego wykorzystania, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, przeznaczone do używania na potrzeby jednostki, a w szczególności m.in. licencje (art. 3 ust. 1 pkt 14 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości). Na dzień przyjęcia wartości niematerialnej i prawnej do używania należy ustalić okres lub stawkę i metodę amortyzacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej przeczytasz artykule: W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej ująć wydatek na zakup programu e-Świadectwa

W artykule przeczytasz m.in.:

• Czy zaliczać zakupioną licencję do wartości niematerialnych i prawnych?

• Jak zewidencjonować zakup licencji na e-Świadectwa?

• Jak zaewidencjonować opłatę licencyjną?

Zobacz również: Ulepszenie licencji na użytkowanie programów komputerowych

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przeciętne wynagrodzenie w II kwartale 2025 r. wyniosło 8 748,63 zł [GUS]

Główny Urząd Statystycznym ogłosił wysokość przeciętnego wynagrodzenia w II kwartale 2025 r. Z komunikatu wynika, że przeciętne wynagrodzenie w drugim kwartale 2025 r. wynosiło 8748,63 zł.

Pożyczki z ZFŚS – czy można je umorzyć? Wyjaśnienia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia, że umorzenie pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych może nastąpić wyłącznie w ramach regulaminu funduszu, a nie na podstawie uchwały rady gminy.

PPK i dodatki motywacyjne: gminy muszą płacić ze swojego budżetu – wyjaśnia RIO

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie wyjaśnia: wydatki na PPK od dodatków motywacyjnych wypłacanych pracownikom pomocy społecznej nie są objęte rządowym dofinansowaniem i muszą być finansowane z budżetu gminy. Wyjaśnienia pojawiły się po interwencji Brzeszcz – mówi prezes RIO Jolanta Nowakowska.

Co z podatkiem od nieruchomości, gdy brakuje dachu?

Trwałe i całkowite usunięcie dachu z budynku powoduje, że przestaje on być uznawany za budynek w rozumieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Tym samym przestaje podlegać opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości. Nie powstaje również nowy przedmiot opodatkowania, jakim jest budowla – ponieważ nie są spełnione przesłanki ustawowe.

REKLAMA

Klasyfikacja i ewidencja wydatku na opłatę za kontrolę sanitarną

Jednostka budżetowa otrzymała decyzję w celu uiszczenia opłaty za przeprowadzoną kontrolę sanitarną, w wyniku której stwierdzono naruszenia wymagań higienicznych i zdrowotnych (art. 36 ust 1 i 2 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej). Opłata obejmuje wynagrodzenie pracownika, koszty bezpośrednie i pośrednie. W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej oraz na jakich kontach należy ująć ten wydatek?

PIP z nowymi kompetencjami. Reformę zaplanowano na 2026 rok

Możliwość pozyskiwania danych z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i prowadzenia zdalnych kontroli - to najważniejsze uprawnienia, jakie uzyska Państwowa Inspekcja Pracy. Czy deregulacja wpłynie na ograniczenie liczby kontroli?

Brak podpisu na dokumencie. Czy to dowód winy głównego księgowego?

W przypadku stwierdzenia braku podpisu głównego księgowego na dokumencie trzeba ustalić, czy jest to brak zawiniony, czy też nie, i przez kogo.

Zmiana wymiaru czasu pracy. Jaki wymiar urlopu? [Przykłady]

Jak ustalić wymiar urlopu dla pracownika, któremu w trakcie roku kalendarzowego zmieniła się wielkość etatu? Czy przepisy Kodeksu pracy regulują te kwestie?

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą mieli obowiązku archiwizacji zgłoszeń do ubezpieczeń [Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy]

15 lipca 2025 roku, Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, znany jako UDER42. Nowe przepisy znoszą obowiązek przechowywania papierowych zgłoszeń do ZUS, co ma odciążyć ponad 2,3 mln płatników składek.

IOD w wykazie stanowisk urzędniczych służby cywilnej?

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych po raz kolejny zaapelował o wyodrębnienie stanowiska Inspektora Ochrony Danych w wykazie stanowisk urzędniczych w służbie cywilnej. PUODO podkreśla, iż jest to kluczowe dla należytego wykonywania tej funkcji.

REKLAMA