REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klasyfikacja dotacji na zakup darmowego podręcznika w szkole niepublicznej

Subskrybuj nas na Youtube
Nauczyciel, szkoła./ Fot. Fotolia
Nauczyciel, szkoła./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Udzielenie dotacji celowej na zakup podręczników nie wymaga zawarcia przez jednostkę samorządu terytorialnego umowy z organem prowadzącym niepubliczną szkołę podstawową lub gimnazjum – stwierdza Regionalna Izba Obrachunkowa w Szczecinie. Rozliczenie dotacji następuje w terminie do dnia 15 stycznia następnego roku.

Zdaniem RIO w Szczecinie wydatki z tytułu dzielenia dotacji celowej na zakup darmowych podręczników powinny być klasyfikowane w następujący sposób:

REKLAMA

REKLAMA

dział 801 Oświata i wychowanie

rozdział 80101 Szkoły podstawowe lub odpowiednio 80110 Gimnazja

§ 2810 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych

REKLAMA

do realizacji fundacjom, lub

Dalszy ciąg materiału pod wideo

§ 2820 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych

do realizacji stowarzyszeniom, lub

§ 2830 Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych

do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych

Polecamy serwis: Rachunkowość budżetowa

Dotacja celowa na zakup darmowych podręczników

Zgodnie z przepisami art. 22ae oraz art. 22af ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) w przypadku szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego zapewnienie sfinansowania kosztu zakupu podręczników jest zadaniem zleconym z zakresu administracji rządowej, wykonywanym przez jednostkę samorządu terytorialnego, a na realizację tego zadania jednostka otrzymuje dotację celową z budżetu państwa, udzielaną przez wojewodę. Dyrektor szkoły podstawowej lub gimnazjum przekazuje jednostce samorządu terytorialnego właściwej do udzielenia dotacji wniosek o jej udzielenie wraz z informacjami niezbędnymi dla ustalenia jej wysokości w terminie od dnia 15 marca do dnia 15 września.

Dotacja celowa jest przekazywana w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez jednostkę samorządu terytorialnego dotacji celowej z budżetu państwa. Może być ona wykorzystana do końca roku budżetowego na który została udzielona, a rozliczenie oraz zwrot niewykorzystanej dotacji następują w terminie do dnia 15 stycznia następnego roku.

Minister Edukacji Narodowej – rozporządzeniem z dnia 7 lipca 2014 r. w sprawie udzielenia dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe – określił sposób przekazywania jednostce samorządu terytorialnego informacji niezbędnych do ustalenia wysokości dotacji oraz wzór formularza zawierającego te informacje, wzór wniosku o udzielenie dotacji oraz sposób i wzór rozliczania wykorzystanej dotacji.

Źródło: Regionalna Izba Obrachunkowa w Szczecinie (K.0542.69.KK.2014)

Polecamy w INFORRB:

W którym kodzie ująć wydatki poniesione na zakup pomocy dydaktycznych

W jakim paragrafie ująć zakup nagrody rzeczowej dla ucznia

W którym kodzie należy wykazać szkolenia bhp dla nauczycieli

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odpowiedzialność karna, cywilna i karnoskarbowa księgowego – jak się zabezpieczyć?

Zawód księgowego od dawna przestał być jedynie „techniczną obsługą faktur”. Współczesny księgowy pełni rolę doradcy, kontrolera i pośrednio strażnika bezpieczeństwa finansowego przedsiębiorstwa. Ta odpowiedzialność pociąga jednak za sobą również ryzyko prawne.

Ministerstwo Finansów: Podatek od ekwiwalentu dla strażaków OSP. I zwolnienie z tego podatku

Wolne od podatku PIT są przychody członków Ochotniczych Straży Pożarnych, uzyskane z tytułu uczestnictwa w szkoleniach, ćwiczeniach i działaniach ratowniczych – wynika z wyjaśnień Ministerstwa Finansów i Gospodarki. Opodatkowaniu podlega natomiast ekwiwalent wypłacany za realizację innych zadań wynikających z ustawy o OSP.

Kawa z INFORLEX. KSeF w JST i jednostkach podległych - prawda i mity

KSeF w JST i jednostkach podległych - prawda i mity – zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu Kawa z INFORLEX.

Polskie firmy w obliczu JPK_ST obowiązującego od 1 stycznia 2026 r.

W dobie rosnących kosztów prowadzenia działalności i przyspieszającej cyfryzacji rozliczeń podatkowych, coraz więcej przedsiębiorców szuka oszczędności i spokoju operacyjnego. Od 1 stycznia 2026 r. wchodzi w życie nowy obowiązek: JPK_KR_ST – elektroniczna ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych dla podatników CIT (księgi handlowe) oraz ewidencja przychodów (EWP) dla Podatników PIT na PKPiR. To prawdziwa zmiana systemowa, ponieważ po raz pierwszy fiskus zyska wgląd w pełną strukturę majątku firm w formie ujednoliconego pliku JPK.

REKLAMA

Nawet 3 mln zł na opiekę wytchnieniową. Nabór wniosków [pieniądze dla gmin]

Trwa nabór wniosków w programie „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026. Maksymalna kwota dofinansowania dla jednej gminy lub powiatu nie może przekroczyć 3 mln zł.

Finansowanie zadań związanych z ochroną ludności i obroną cywilną [Pismo KRRIO]

Czy przepisy dopuszczają sfinansowanie z rezerwy celowej na zarządzanie kryzysowe tegorocznych zadań związanych z ochroną ludności i obroną cywilną? Krajowa Rada Regionalnych Izb Obrachunkowych odniosła się do istniejących wątpliwości w tym zakresie.

Będą dodatki dla asystentów rodziny. Do 2400 zł w 2025 roku

Rząd będzie kontynuował dofinansowanie asystentów rodziny. 14 października 2025 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia rządowego programu wspierania rodziny „Asystent rodziny w 2025 r.”, przedłożoną przez Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Min. B. Nowacka: Wskaźnik zewnętrzny. Wyludniają się wsie i niektóre całe region. Nauczyciele bez podwyżek na jakie liczyli

Z uwagi na koszty obywatelski projekt o pensjach nauczycieli nie ma szans na realizację w obecnym kształcie – przekazał PAP szef podkomisji zajmującej się tym projektem. Nad nowym rozwiązaniem pracuje MEN. Trzeba dostosować wynagrodzenia nauczycieli do zmieniających się warunków. To tezy min. Barbary Nowackiej.

REKLAMA

Zmiany w prawie zamówień publicznych w 2025 i 2026 r. [Wywiad]

O najnowszych zmianach w Prawie zamówień publicznych opowiada Beata Żmudzka, Dyrektorka Działu Zamówień Publicznych, Seris Konsalnet. Jak ograniczono dostęp do zamówień publicznych wykonawcom z państw trzecich? O co chodzi z certyfikatami wykonawców? Co oznacza wyższy próg stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych? Jak należy ocenić zmiany wprowadzane w 2025 i 2026 roku?

Układ podmiotowy w RB-Z (stan prawny na 1 października 2025 r.)

Dnia 10 października 2025 r. mija termin przekazania przez samorządowe jednostki budżetowe sprawozdań z operacji finansowych za III kwartał 2025 r. do jednostki samorządu terytorialnego, do których należy m.in. sprawozdanie Rb-N – kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych. W artykule omówiono podstawowe zasady, jakie należy stosować, aby prawidłowo wypełnić przedmiotowe sprawozdanie.

REKLAMA