W jakim paragrafie ująć wydatek na odnowienie certyfikatu podpisu elektronicznego
REKLAMA
REKLAMA
Wydatek na odnowienie certyfikatu podpisu elektronicznego należy ująć w § 430 „Zakup usług pozostałych”.
REKLAMA
Podpis elektroniczny wydawany jest na podstawie przepisów ustawy z 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (dalej: ustawa o podpisie elektronicznym).
Jak wynika z ustawy o podpisie elektronicznym:
● art. 20 ust. 1 pkt 6: kwalifikowany certyfikat zawiera co najmniej następujące dane: (...) oznaczenie początku i końca okresu ważności certyfikatu,
● art. 21 ust. 1: certyfikat jest ważny w okresie w nim wskazanym,
zapisy te wskazują, że podmiot posiadający certyfikat podpisu elektronicznego co pewien czas jest zobligowany do odnowienia jego ważności i poniesienia opłaty za tę usługę.
Polecamy serwis: Rachunkowość budżetowa
Zgodnie z załącznikiem nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, w § 430 „Zakup usług pozostałych” ujmuje się wszelkie wydatki na zakup usług z wyjątkiem usług:
● świadczonych przez osoby fizyczne,
● objętych paragrafami: 401 do 403, 405 do 406, 408 do 410 i 417,
● wymienionych w paragrafach: 426 do 429, 432 do 440, 461 do 463 i 470.
Opłata za usługę odnowienia certyfikatu podpisu elektronicznego nie mieści się w żadnym z wymienionych powyżej wyłączeń, tym samym podlega ujęciu w § 430 „Zakup usług pozostałych”.
MAGDA GROTKIEWICZ
prawnik specjalizujący się w tematyce finansów publicznych, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej
W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej ująć wydatek na wymianę drzwi wejściowych
REKLAMA
REKLAMA