| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Rachunkowość budżetowa > Klasyfikacja > W jakim paragrafie ująć wydatek na odnowienie certyfikatu podpisu elektronicznego

W jakim paragrafie ująć wydatek na odnowienie certyfikatu podpisu elektronicznego

Z uwagi na upływ terminu ważności certyfikatu podpisu elektronicznego jednostka wystąpiła o jego przedłużenie. W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej ująć ten wydatek?

Wydatek na odnowienie certyfikatu podpisu elektronicznego należy ująć w § 430 „Zakup usług pozostałych”.

Podpis elektroniczny wydawany jest na podstawie przepisów ustawy z 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (dalej: ustawa o podpisie elektronicznym).

Jak wynika z ustawy o podpisie elektronicznym:

● art. 20 ust. 1 pkt 6: kwalifikowany certyfikat zawiera co najmniej następujące dane: (...) oznaczenie początku i końca okresu ważności certyfikatu,

● art. 21 ust. 1: certyfikat jest ważny w okresie w nim wskazanym,

zapisy te wskazują, że podmiot posiadający certyfikat podpisu elektronicznego co pewien czas jest zobligowany do odnowienia jego ważności i poniesienia opłaty za tę usługę.

Polecamy serwis: Rachunkowość budżetowa

Zgodnie z załącznikiem nr 4 do rozporządzenia Ministra Finansów z 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, w § 430 „Zakup usług pozostałych” ujmuje się wszelkie wydatki na zakup usług z wyjątkiem usług:

● świadczonych przez osoby fizyczne,

● objętych paragrafami: 401 do 403, 405 do 406, 408 do 410 i 417,

● wymienionych w paragrafach: 426 do 429, 432 do 440, 461 do 463 i 470.

Opłata za usługę odnowienia certyfikatu podpisu elektronicznego nie mieści się w żadnym z wymienionych powyżej wyłączeń, tym samym podlega ujęciu w § 430 „Zakup usług pozostałych”.

MAGDA GROTKIEWICZ

prawnik specjalizujący się w tematyce finansów publicznych, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej

Polecamy w INFORRB

W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej ująć wydatek na wymianę drzwi wejściowych

Od kiedy należy stosować zmiany w załączniku nr 4 do rozporządzenia w sprawie klasyfikacji budżetowej

Jak ująć, zgodnie z klasyfikacją budżetową, notę księgową wystawioną byłemu pracownikowi szkoły, mieszkającemu na jej terenie

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

Kadry i płace 2019

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Anna Książek

Ekonomistka, posiada wieloletnie doświadczenie w działach personalnych, obecnie samodzielny specjalista ds. kadr i płac.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »