REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprawozdawczość budżetowa od 1 kwietnia 2015 r.

Sprawozdawczość budżetowa 2015/ Fot. Fotolia
Sprawozdawczość budżetowa 2015/ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przepisy nowelizowanego rozporządzenia będą miały zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań miesięcznych za kwiecień 2015 r. i kwartalnych za I kwartał 2015 r., z wyjątkiem sprawozdań Rb-33, Rb-35 i Rb-40 oraz Rb-WSa i Rb-WSb za rok 2015.

W dniu 27 marca 2015 r. Minister Finansów podpisał rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej.

REKLAMA

W dniu 27 marca 2015 r. Minister Finansów podpisał rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej.

Rozporządzenie zostało ogłoszone 31 marca 2015 r. w Dzienniku Ustaw w poz. 459.

Przepisy nowelizowanego rozporządzenia będą miały zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań miesięcznych za kwiecień 2015 r. i kwartalnych za I kwartał 2015 r., z wyjątkiem sprawozdań Rb-33, Rb-35 i Rb-40 oraz Rb-WSa i Rb-WSb za rok 2015.

Zobacz również: Terminy przekazywania sprawozdań jednostkowych w przypadku dni wolnych od pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W rozporządzeniu Ministra Finansów zmieniającym rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej, w zakresie dotyczącym sprawozdawczości jednostek samorządu terytorialnego wprowadzono zmiany:

–  Sprawozdania Rb-27ZZ i Rb-50 zarządy jednostek samorządu terytorialnego będą przekazywać w formie dokumentu elektronicznego do Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa z Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@. Nowa funkcjonalność zbudowana w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa TREZOR 3.0 umożliwiająca przepływ sprawozdań z Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@, pozwala na rezygnację z przekazywania za pośrednictwem platformy ePUAP sprawozdań Rb-27ZZ i Rb-50 sporządzanych przez zarządy jednostek samorządu terytorialnego dla dysponentów środków budżetu państwa przekazujących dotacje na zadania administracji rządowej wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego.

–  Odstąpiono od przekazywania za pośrednictwem platformy ePUAP sprawozdań Rb-27 sporządzanych przez urzędy skarbowe, jako organy podatkowe w zakresie wykonania dochodów gmin i udziałów jednostek samorządu terytorialnego w dochodach budżetu państwa. Dane w szczegółowości wymienionego sprawozdania będą prezentowane w informacji udostępnionej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Działalność. Finanse publiczne. Budżet państwa. Informacje budżetowe. Powyższa informacja zamieszczana będzie w terminach, odpowiednio do kwartalnego okresu sprawozdawczego, tj.,  do dnia 15 kwietnia, 15 lipca, 15 października roku budżetowego i 10 lutego roku następującego po roku budżetowym. Według proponowanych przepisów, kwoty dochodów gmin i udziałów jednostek samorządu terytorialnego w dochodach budżetu państwa, które będą wykazane w sprawozdaniu Rb-27S w kolumnach „Należności", „Dochody wykonane", „zaległości netto" i „nadpłaty" powinny być zgodne z kwotami wykazanymi w ww. informacji.

Polecamy wideoszkolenie: Jak uniknąć błędów w ewidencji księgowej jsfp

–  W związku ze zgłaszanymi wątpliwościami jednostek samorządu terytorialnego odnośnie ujmowania w sprawozdaniu Rb-27S dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej należnych jednostce samorządu terytorialnego uszczegółowiono, iż wykazane w sprawozdaniu Rb-27ZZ w kolumnie ,,potrącone na rzecz jednostek samorządu terytorialnego" kwoty dochodów powinny być wykazywane, w takiej samej wysokości, w sprawozdaniu Rb-27S w kolumnie ,,Dochody wykonane (wpływy minus zwroty)" w paragrafie „Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami", z wyjątkiem dochodów realizowanych w ramach ustawy o funduszu świadczeń alimentacyjnych, które należy wykazywać tylko w części należnej gminie wierzyciela.

–  Doprecyzowano, że w sprawozdaniu Rb-27S w kolumnie „Należności" nie wykazuje się należności długoterminowych. 

REKLAMA

–  Doprecyzowano, że w sprawozdaniu Rb-28S (§ 9 ust. 2 pkt 3 załącznika nr 39 do rozporządzenia) w kolumnie ,,Wydatki wykonane" należy wykazywać zrealizowane wydatki, w tym wydatki, które nie wygasły z upływem roku budżetowego oraz wydatki zrealizowane w ramach funduszu sołeckiego nie tylko w rocznym sprawozdaniu, ale również w sprawozdaniu miesięcznym za grudzień.

–  W sprawozdaniu Rb-NDS doprecyzowano, że w wierszu „kredyty i pożyczki" wykazuje się również operacje dotyczące papierów wartościowych, których zbywalność jest ograniczona oraz w części F w wierszu F3. „Kwota związana z realizacją wydatków bieżących, o których mowa w art. 242 ustawy o finansach publicznych", kolumnę „Wykonanie" wypełnia się tylko w sprawozdaniu za IV kwartały, natomiast w formularzu tego sprawozdania zaznaczono, że nie wypełnia się kolumny „Plan".

-  Doprecyzowano przepisy odnośnie przekazywania sprawozdań w formie elektronicznej proponując nowe przepisy § 25 załącznika 39 do rozporządzenia, zgodnie, z którymi jednostka samorządu terytorialnego przekazuje pliki sprawozdań do regionalnej izby obrachunkowej w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem aplikacji wskazanej przez Ministra Finansów w Biuletynie Informacji Publicznej. Struktury danych przekazywanych do wskazanej aplikacji, publikuje się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.

–  Dodano przepis określający procedurę w przypadku nieprawidłowego działania systemu informatycznego uniemożliwiającego terminowe przekazania sprawozdań. W nowych przepisach zaproponowano, aby w przypadku braku możliwości terminowego przekazania sprawozdań, spowodowanego nieprawidłowym działaniem systemu informatycznego, sprawozdania były przekazywane najpóźniej pierwszego dnia roboczego następującego po dniu usunięcia awarii.

Źródło: Ministerstwo Finansów

Polecamy w INFORRB

Zmiany w sprawozdawczości budżetowej

Według którego rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej należy sporządzić sprawozdania z poniesionych w 2014 r. wydatków strukturalnych?

W których sprawozdaniach należy wykazać naliczone kary umowne

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Księgowość budżetowa
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowe Standardy - Global Internal Audit Standards™

    Nowe Standardy mówią jasno – jako audytorzy jesteśmy częścią organizacji, i – oczywiście zachowując pełen obiektywizm – pomagamy jej osiągnąć właściwe cele.

    Roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach a likwidacja gminnej jednostki budżetowej

    Na jakim podmiocie ciąży obowiązek złożenia rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach w przypadku likwidacji gminnej jednostki budżetowej?

    Ustawa budżetowa na 2024 rok bez poprawek Senatu. Trafi teraz do podpisu Prezydenta

    Prezydent RP może podpisać ustawę budżetową, ewentualnie - zwrócić się do Trybunału Konstytucyjnego o ocenę zgodności jej zapisów z ustawą zasadniczą.;

    Samorządy mogą odetchnąć – w 2024 roku nie będzie obowiązkowego KSeF

    Wdrożenie KSeF budzi wiele emocji, a szczególnie dużo jest ich w jednostkach budżetowych objętych centralizacją. Z uwagi na ich szczególną strukturę, wdrożenie KSeF wiązałoby się w ich przypadku z jeszcze większymi komplikacjami, niż u pozostałych podatników.

    REKLAMA

    To już ostatni dzień na złożenie części A sprawozdania SP-1. Sprawdź czy wiesz jakie dane w nim wykazać.

    Sprawozdanie SP-1, czyli sprawozdanie w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego na stałe weszło do katalogu sprawozdawczości budżetowej. Trzeba poświęcić mu uwagę dwa razy w roku. Po raz pierwszy już w styczniu, bo wójt, burmistrz lub prezydent miasta, jako organy podatkowe właściwe w sprawach podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego mają obowiązek złożyć część A sprawozdania w terminie do 10 stycznia.

    Średnio 600 zł „pod choinkę” w urzędach. Maks to 950 zł. Jest i 0 zł. Zamiast podwyżek. Są i premie [Budżetówka, prezenty]

    Zamiast podwyżek w 2023 r. średnio 600 zł urzędnicy samorządowi otrzymają przed świętami z ZFŚS.

    Rozwój zawodowy i urlop szkoleniowy ratownika medycznego

    Każdy ratownik medyczny ma nie tylko prawo, lecz przede wszystkim obowiązek ustawicznego rozwoju zawodowego przez aktualizację wiedzy i umiejętności zawodowych. Na rozwój zawodowy ratownikowi medycznemu przysługuje urlop szkoleniowy w wymiarze 6 dni roboczych rocznie – kiedy przysługuje ten urlop, kiedy nie przysługuje i czy należy się za niego wynagrodzenie? O tym w poniższym opracowaniu. 

    Brak podwyżki w samorządach w 2024 r. Poszkodowani nie zgadzają się na zamrożenie swoich pensji. I żądają wyjaśnień

    Przedstawiciele zarządu ZMP chcą wyjaśnień od rządu w sprawie zamrożenia wynagrodzeń w samorządach i spółkach komunalnych przewidzianego w ustawie okołobudżetowej na 2024 r.

    REKLAMA

    Kaucja to 50 groszy. Bo łatwo zapamiętać. Butelki ze szkła i plastiku oraz metalowe puszki [projekt rozporządzenia]

    Kaucja za butelki plastikowe do 3 litrów i szklane do 1,5 litra oraz za puszki do 1 litra wyniesie 50 gr. Tak zapisano w projekcie rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska. 

    PIP: Obowiązki i prawa pracownika w zakresie bhp [zestawienie]
    Podstawowym obowiązkiem pracownika określonym w art. 211 Kodeksu pracy jest przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

    REKLAMA