Kategorie

Plan budżetowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W przypadku niepublicznych placówek oświatowych otrzymujących dotację oświatową, dla części z nich (np. przedszkoli niepublicznych) jedną ze zmiennych koniecznych przy obliczaniu należnej dotacji są zaplanowane w budżecie wydatki bieżące. Co jednak, gdy zachodzi dysonans między planem budżetowym, a jego wykonaniem?
W dniu 30 stycznia 2019 r. Prezydent podpisał ustawę budżetową na rok 2019 z dnia 16 stycznia 2019 r. Ustawa budżetowa weszła w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2019 r.
Porozumienie nad projektem budżetu UE na 2018 rok osiągnięte. Polska poparła przedłożony kompromis.
Według prognoz resortu finansów w 2015 roku wzrost PKB wyniesie 3,8 proc., a inflacja – 2,3 proc. Ograniczenie deficytu pozostaje wyzwaniem, choć dzięki szybszemu niż w ubiegłym roku wzrostowi PKB zwiększą się dochody państwa z podatków.
Czy zaciągnięcie zobowiązania przekraczającego plan finansowy narusza dyscyplinę finansów publicznych? Jakie jest stanowisko organów kontrolujących?
Budżet na 2014 rok jest przedmiotem prac w Sejmie. Planowany na przyszły rok deficyt ma nie przekraczać 47,7 miliarda złotych.
Klasyfikacja budżetowa umożliwia jednostkom samorządu terytorialnego grupowanie dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów budżetu według jednolitych kryteriów. Klasyfikacja dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów ustalona została m.in. według działów.
Jak postąpić w sytuacji, gdy jednostka budżetowa zrealizowała dochody, których nie odprowadziła do 31 grudnia 2009 r. do budżetu jednostki samorządu terytorialnego, lecz je wydatkowała? W związku z tym w sprawozdaniu Rb-28S sporządzanym przez jednostkę kwota wykazana w kolumnie „Wydatki wykonane” jest większa niż kwota środków przekazanych tej jednostce przez jednostkę samorządu terytorialnego. Konto 223 w budżecie wykazuje większe obroty na stronie Ma.
Samorządy zaczęły już prace nad przygotowaniem projektów budżetów na 2011 rok. Opracowując je, warto skorzystać z analizy regionalnych izb obrachunkowych na temat jakości ubiegłorocznych budżetów. Dzięki temu samorządy będą mogły uniknąć błędów.