REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Monitorowanie poczty elektronicznej pracownika. Kiedy pracodawca może skontrolować pocztę pracownika?

mail, poczta elektroniczna, pracownik, pracodawca
Monitorowanie poczty elektronicznej pracownika. Kiedy pracodawca może skontrolować pocztę pracownika?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Monitorowanie poczty elektronicznej pracownika. Kiedy pracodawca może skontrolować pocztę pracownika? Czy ma znaczenie miejsce w którym pracownik wykonuje prace, czy jest w biurze, pracuje hybrydowo, czy zdalnie?

Zgodnie z Kodeksem pracy, pracodawca może przeprowadzać monitoring poczty elektronicznej pracownika. Nie ma znaczenia, czy pracownik pracuje z biura, zdalnie, czy hybrydowo. Przy wprowadzeniu monitorowania poczty elektronicznej pracownika, pracodawca musi pamiętać o kilku ważnych zasadach.

REKLAMA

REKLAMA

Monitorowanie poczty elektronicznej pracownika. Kiedy pracodawca może skontrolować pocztę pracownika?

Zgodnie z art. 22[3] Kodeksu pracy, pracodawca może wprowadzić kontrolę służbowej poczty elektronicznej pracownika pod warunkiem, że jest to niezbędne do zapewnienia organizacji pracy umożliwiającej pełne wykorzystanie czasu pracy oraz właściwego użytkowania udostępnionych pracownikowi narzędzi pracy. Należy jednak pamiętać, że monitoring poczty pracowników nie może naruszać tajemnicy korespondencji ani innych dóbr osobistych pracownika. A to oznacza, że pracodawca nie może analizować i czytać poczty prywatnej pracownika. Monitorowanie poczty elektronicznej pracownika ograniczone jest wyłącznie do korespondencji służbowej.

Monitorowanie poczty elektronicznej: dokumentacja

Tak jak w przypadku monitoringu na terenie miejsca pracy oraz terenu wokół miejsca pracy, pracodawca ma obowiązek wpisać zarówno cele, zakres jak i sposób zastosowania monitorowania poczty elektronicznej pracowników. Powyższe informacje muszą zostać ustalone w układzie zbiorowym pracy lub w regulaminie pracy albo w obwieszczeniu, jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie jest obowiązany do ustalenia regulaminu pracy.

Pracodawca ma obowiązek poinformować o wprowadzeniu monitoringu poczty elektronicznej w sposób przyjęty u danego pracodawcy, jednak musi pamiętać o tym, że musi to zrobić nie później niż dwa tygodnie przed jego uruchomieniem. Przy zatrudnianiu nowego pracownika, pracodawca powinien przekazać pracownikowi informacje zamieszczone w układzie zborowym lub w regulaminie pracy zawierające ustalenia dotyczące monitoringu poczty elektronicznej.

REKLAMA

Więcej informacji na temat aktualnych interpretacji urzędowych dotyczących przepisów, w tym także praktyczne komentarze z przykładami znaleźć można w naszej bazie wiedzy oraz w publikacji Kodeks pracy 2025. Praktyczny komentarz z przykładami

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kodeks pracy 2025. Praktyczny komentarz z przykładami

Kodeks pracy 2025. Praktyczny komentarz z przykładami

INFOR

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Programy ochrony ludności. Samorządy będą miały więcej czasu na wykorzystanie środków

Środki przekazane samorządom w tym roku na realizację wybranych zadań z zakresu ochrony ludności będą mogły zostać wydatkowane do 31 marca 2026 r. Takie rozwiązanie zakłada nowe rozporządzenie Rady Ministrów.

Jak klasyfikować dochody z tytułu przekazania elektrośmieci? RIO wyjaśnia

Czy gmina może przekazać za odpłatnością elektrośmieci dla podmiotu prowadzącego działalność w zakresie zbierania i przetwarzania ZSEE? Jak zakwalifikować w ewidencji księgowej uzyskany dochód?

Klasyfikacja udziału kierownika jednostki w konferencji. Paragraf § 441 czy § 470?

W celu poprawnego zakwalifikowania wydatków związanych z wyjazdem kierownika jednostki na konferencję niezbędne jest ustalenie, czy konferencja ma charakter szkoleniowy.

KSeF a jednostki budżetowe niebędące podatnikami VAT

Czy obowiązek implementacji procesów niezbędnych do stosowania faktur ustrukturyzowanych dotyczy tylko tych podmiotów, które samodzielnie są czynnymi podatnikami VAT?

REKLAMA

W którym województwie pracownicy zarobili najwięcej? GUS opublikował dane. Czy jest zaskoczenie?

GUS opublikował raport o przeciętnych miesięcznych wynagrodzeniach pracowników administracji samorządu terytorialnego. Gdzie zarabiało się najlepiej? Oczywiście wiele zależy od lokalizacji, ale na podium nie ma zaskoczenia.

Został już tylko miesiąc na złożenie tego sprawozdania. Sprawdź, czy jesteś gotowy, by wywiązać się z obowiązku do 10 stycznia 2026 r.

Przełom roku to czas, w którym powszechną uwagę przyciągają rozliczenia podatkowe. Jednak nie jest to jedyny obowiązek, z którego trzeba się wywiązać w tym okresie. Jakich jeszcze formalności trzeba dopełnić?

Wydatki na szkolenia pracowników – nieprawidłowy paragraf [Przykład]

Jak zaklasyfikować wydatki z tytułu podróży służbowych pracowników odbywanych w celu uczestnictwa w szkoleniu?

Rząd przekaże 13 mln zł na sport w woj. opolskim. Powstaną nowe orliki i lokalne inwestycje

Ministerstwo Sportu i Turystyki przekazało 19 samorządom województwa opolskiego 13 milionów złotych na budowę nowych orlików oraz rozbudowę lokalnej infrastruktury sportowej.

REKLAMA

PFR analizuje przyszłość PKL. Samorządy sprzeciwiają się wejściu spółki na giełdę

Konwent włodarzy powiatu tatrzańskiego, obradujący we wtorek w Zakopanem, sprzeciwił się planom debiutu giełdowego Polskich Kolei Linowych (PKL), właściciela m.in. kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Według samorządowców upublicznienie spółki może zagrozić jej misji związanej z rozwojem regionu.

Czajniki elektryczne znowu powędrują do szafek? Trzeba będzie raportować zużycie energii. Cel: spadek zużycia o 1,9 proc.

Trzeba obniżyć zużycie energii elektrycznej. W tym celu określone podmioty będą zobowiązane do jego raportowania. Kto i od kiedy? Zanosi się na to, że czajniki elektryczne znowu wylądują w zamkniętych szafkach. O co chodzi?

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA