Struktura organizacyjna
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Założenia przyjęte w opisywanym standardzie nakierowane są na kwestie związane ze specyfiką organizacyjną. Organizacja pracy jednostki (szkoły i placówki oświatowej), w tym zakresy obowiązków poszczególnych pracowników, powinna być zorganizowana w taki sposób, aby cele jednostki były możliwe do osiągnięcia. Podstawowym dokumentem określającym sposób funkcjonowania jednostki jest statut. Przyjęte w tym dokumencie rozwiązania powinny być zgodne z przepisami prawa, ale jednocześnie w sposób przejrzysty i spójny określać zadania poszczególnych komórek czy pracowników. Statut powinien być na bieżąco aktualizowany i dostosowywany do aktualnych potrzeb.
REKLAMA
Kolejną kwestią jest opracowanie opisów poszczególnych stanowisk, a także zakresów czynności pracowników. W przypadku nauczycieli i pracowników pedagogicznych zakresu czynności nie opracowuje się, natomiast w przypadku pracowników samorządowych (niepedagogicznych) w zakresie czynności określa się zadania pracownika, jakie ciążą na nim w związku z wykonywaną pracą.
Zobacz również: Kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
REKLAMA
REKLAMA