Prowadzenie wspólnej działalności socjalnej przez jednostki sfery budżetowej

REKLAMA
REKLAMA
Jest to na pewno korzystne zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, dysponujących niewielkimi środkami finansowymi. Wspólna działalność musi się opierać na zawarciu umowy pomiędzy pracodawcami. Skorzystanie z tego rozwiązania jest w pełni dopuszczalne także dla jednostek sfery budżetowej. W praktyce myśleć o tym mogą pracodawcy ze sobą powiązani, np. urząd gminy i gminne jednostki organizacyjne.
REKLAMA
Prowadzenie wspólnej działalności socjalnej przez jednostki sfery budżetowej
Zrealizowanie decyzji o prowadzeniu wspólnej działalności socjalnej nie oznacza, że pracodawcy tworzą jeden wspólny fundusz socjalny. Nadal u każdego z pracodawców tworzone są fundusze, każdy z pracodawców ponosi także odpowiedzialność za przestrzeganie ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Każdy z pracodawców powinien także posiadać odrębny rachunek bankowy funduszu - nawet wówczas, gdy umowa o wspólnej działalności socjalnej przewiduje wspólny rachunek bankowy dla gromadzenia środków socjalnych.
ZFŚS 2023 r.
Wspólna działalność socjalna odbywa się na podstawie jednego (wspólnego) regulaminu, obowiązującego u wszystkich pracodawców objętych postanowieniami umowy. W przypadku gdy umowa dotyczy tylko części środków funduszu, wspólny regulamin obejmować będzie tylko sprawy związane z tym przedmiotem działalności, zaś reszta zakresu działalności zfśs uregulowana pozostanie w regulaminach poszczególnych pracodawców.
(…)
Marek Rotkiewicz
Fragment artykułu pochodzi z kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Szukasz wiarygodnych aktualności, porad i artykułów dotyczących zmian w prawie i podatkach, komentarzy ekspertów oraz indywidualnego doradztwa? INFORLEX jest dla Ciebie! Zyskaj bezpłatny dostęp do INFORLEX >>
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA