Opłata reklamowa 2020 r.
REKLAMA
REKLAMA
Podatki i opłaty lokalne uregulowane są w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych. Zgodnie z art. 20 ustawy, o której mowa w zdaniu poprzednim górne granice stawek kwotowych (…), obowiązujące w danym roku podatkowym ulegają corocznie zmianie na następny rok podatkowy w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza roku, w którym stawki ulegają zmianie, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Stawki maksymalne w 2020 r. będą wyższe w porównaniu z 2019 rokiem o 1,8 proc.
REKLAMA
Opłata reklamowa uregulowana jest w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych. To rada gminy decyduje czy zostanie ona wprowadzona. Opłata pobierana jest przez gminę od urządzeń reklamowych lub umieszczonych tablic.
Polecamy: PODATKI 2020 - Komplet
Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami opłatę pobiera się od:
1) właścicieli nieruchomości lub obiektów budowlanych, z wyłączeniem nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste,
2) użytkowników wieczystych nieruchomości gruntowych,
3) posiadaczy samoistnych nieruchomości lub obiektów budowlanych,
4) posiadaczy nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie:
a) wynika z umowy zawartej z właścicielem, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa lub z innego tytułu prawnego,
b) jest bez tytułu prawnego – jeżeli na tych nieruchomościach lub obiektach budowlanych znajdują się tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe, niezależnie od tego czy na tablicy reklamowej lub urządzeniu reklamowym eksponowana jest reklama.
Polecamy: Klasyfikacja budżetowa 2019
Przypomnijmy, że opłata reklamowa składa się z części stałej i części zmiennej. Część stała w 2020 r. nie może przekroczyć 2,59 zł dziennie od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego (w 2019 r. wynosiła 2,54 zł dziennie). Cześć zmienna 0,23 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie (w 2019 r. wynosiła 0,22 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.