| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Podatki > Podatki i opłaty lokalne > Opłata reklamowa 2020 r.

Opłata reklamowa 2020 r.

Stawki podatków i opłat lokalnych w każdym roku zmieniają się. Ceny podatków i opłat lokalnych wzrosną. O ile? Ile wyniesie opłata reklamowa w 2020 r.?

Podatki i opłaty lokalne uregulowane są w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych. Zgodnie z art. 20 ustawy, o której mowa w zdaniu poprzednim górne granice stawek kwotowych (…), obowiązujące w danym roku podatkowym ulegają corocznie zmianie na następny rok podatkowy w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza roku, w którym stawki ulegają zmianie, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Stawki maksymalne w 2020 r. będą wyższe w porównaniu z 2019 rokiem o 1,8 proc.

Opłata reklamowa uregulowana jest w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych. To rada gminy decyduje czy zostanie ona wprowadzona. Opłata pobierana jest przez gminę od urządzeń reklamowych lub umieszczonych tablic.

Polecamy: Podatki i opłaty lokalne. Podatek leśny. Podatek rolny. Komentarz

Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami opłatę pobiera się od:

1) właścicieli nieruchomości lub obiektów budowlanych, z wyłączeniem nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste,

2) użytkowników wieczystych nieruchomości gruntowych,

3) posiadaczy samoistnych nieruchomości lub obiektów budowlanych,

4) posiadaczy nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie:

a) wynika z umowy zawartej z właścicielem, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa lub z innego tytułu prawnego,

b) jest bez tytułu prawnego – jeżeli na tych nieruchomościach lub obiektach budowlanych znajdują się tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe, niezależnie od tego czy na tablicy reklamowej lub urządzeniu reklamowym eksponowana jest reklama.

Polecamy: Klasyfikacja budżetowa 2019

Przypomnijmy, że opłata reklamowa składa się z części stałej i części zmiennej. Część stała w 2020 r. nie może przekroczyć 2,59 zł dziennie od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego (w 2019 r. wynosiła 2,54 zł dziennie). Cześć zmienna 0,23 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie (w 2019 r. wynosiła 0,22 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie).

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

Kadry i płace 2019

reklama

Ostatnio na forum

ANGIELSKI DLA KSIĘGOWYCH

Eksperci portalu infor.pl

Chajec, Don-Siemion & Żyto Kancelaria Prawna

Kancelaria Chajec, Don-Siemion & Żyto jest zespołem wykwalifikowanych specjalistów z różnych dziedzin prawa i biznesu, charakteryzujących się praktycznym, pro-biznesowym podejściem i umiejętnością sprawnego działania, współpracujących ze sobą w biurach w Warszawie, Krakowie i Łodzi.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »