REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja olimpiady w planetarium i obserwatorium astronomicznym

Agata Piłat
Organizacja olimpiady
Organizacja olimpiady
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W 2011 r. planetarium i obserwatorium astronomiczne będące samorządową jednostką budżetową realizowało zadania w ramach przyznanej dotacji celowej na organizację „Olimpiady krajowej” i „Olimpiady międzynarodowej” oraz w ramach środków zabezpieczonych w planie finansowym w rozdziale 80195 „Pozostała działalność”.

W ramach organizacji olimpiady krajowej przeprowadzono zawody okręgowe i finałowe, które były końcowym etapem sprawdzenia wiedzy i umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W wyniku selekcji, a szczególnie na podstawie uzyskanych wyników zawodów finałowych, wyłoniono reprezentację Polski na V Międzynarodową Olimpiadę z Astronomii i Astrofizyki, która odbyła się w Polsce w sierpniu i wrześniu 2011 r. Przeprowadzone zawody wyłoniły uczniów o zainteresowaniach i uzdolnieniach w zakresie nauk ścisłych, a szczególnie astronomii. Osiągnięto też cel polegający na takim prowadzeniu olimpiady, by sprzyjało ono wykrywaniu i rozwojowi uzdolnień oraz zainteresowań astronomicznych oraz matematyczno-fizycznych, pobudzało twórcze myślenie i kształtowało umiejętność samodzielnej pracy ucznia w dochodzeniu do współczesnych osiągnięć w dziedzinie nauk ścisłych, a szczególnie astronomii. W ramach dotacji pokryte zostały koszty kwalifikowane niezbędne do realizacji zadań, m.in.:

REKLAMA

REKLAMA

koszty wynagrodzeń i honorariów (umowy dzieło i zlecenia) dla pracowników i osób obcych oraz pochodnych od ww. umów,

● koszty transportu logistycznego oraz podroży uczestników i ekspertów,

● koszty zakwaterowania oraz wyżywienia uczestników i ekspertów,

REKLAMA

● koszty nagród dla finalistów, materiałów promocyjnych,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

● koszty ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej i nieszczęśliwych wypadków,

● koszty organizacji imprez i wycieczek dla uczestników i liderów,

● koszty druku codziennego biuletynu, książki Proceedings, książki Welcome Booklet dla uczestników,

● inne koszty działań, takie jak zakup sprzętu biurowego (komputery, kserokopiarki) i sprzętu specjalistycznego na salę projekcyjną z zakresu astronomii i astrofizyki (system sterowania i projekcji, lunety).

Czy w sprawozdawaniu Rb-WSa należy wykazać poniesione wydatki w całkowitej wartości realizacji tych zadań? Jeżeli tak, to w jakim obszarze i według jakiego kodu kategorii interwencji funduszy strukturalnych?

Wydatki poniesione przez planetarium i obserwatorium astronomiczne w związku z organizacją „Olimpiady krajowej” i „Olimpiady międzynarodowej” stanowią wydatek strukturalny, który należy ująć w obszarze XII. Poprawa jakości kapitału ludzkiego, w kodzie 72. Opracowywanie, uruchomienie i wdrożenie reform systemów kształcenia i szkolenia w celu zwiększenia zdolności do zatrudnienia, zwiększenia stopnia dostosowania systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, oraz do systematycznego podnoszenia kwalifikacji kadry systemu oświaty w perspektywie gospodarki opartej na innowacji i wiedzy w ramach realizacji projektu/działania/zadania: ponadregionalne programy rozwijania kompetencji kluczowych uczniów w szczególności w zakresie: technologii informacyjno-komunikacyjnych, języków obcych, przedsiębiorczości, nauk przyrodniczo-matematycznych.

W sprawozdaniu należy ująć wszystkie koszty bezpośrednio związane z zadaniem i niezbędne do jego realizacji, czyli m.in.:

● koszty wynagrodzeń i honorariów (umowy o dzieło i zlecenia) dla pracowników i osób obcych oraz pochodnych od ww. umów,

● koszty transportu logistycznego oraz podroży uczestników i ekspertów,

● koszty zakwaterowania oraz wyżywienia uczestników i ekspertów,

● koszty nagród dla finalistów, materiałów promocyjnych,

● koszty ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej i nieszczęśliwych wypadków,

● koszty organizacji imprez i wycieczek dla uczestników i liderów,

● koszty druku codziennego biuletynu, książki Proceedings, książki Welcome Booklet dla uczestników,

● inne koszty działań, takie jak zakup sprzętu biurowego (komputery, kserokopiarki) i sprzętu specjalistycznego na salę projekcyjną z zakresu astronomii i astrofizyki (system sterowania i projekcji, lunety).

PODSTAWY PRAWNE

● Rozporządzenie Ministra Finansów z 10 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz.U. Nr 44, poz. 255)

● Materiał pomocniczy „Przykłady typów projektów według kodów klasyfikacji i obszarów tematycznych dla nowej klasyfikacji wydatków strukturalnych” (www.mf.gov.pl -> Finanse Publiczne -> Budżet państwa -> Klasyfikacja wydatków strukturalnych)

Źródło: Rachunkowość Budżetowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Darowizna, od której nie płaci się ani podatku od darowizny, ani dochodowego, ani PCC, ani VAT. Jakie warunki musi spełniać?

Jakie konsekwencje podatkowe może wywołać darowizna? Każdorazowo jest to uzależnione od tego, z jakimi podmiotami mamy do czynienia. W grę mogą wchodzić co najmniej aspekty opodatkowania podatkiem od darowizn, dochodowym i VAT.

Programy ochrony ludności. Samorządy będą miały więcej czasu na wykorzystanie środków

Środki przekazane samorządom w tym roku na realizację wybranych zadań z zakresu ochrony ludności będą mogły zostać wydatkowane do 31 marca 2026 r. Takie rozwiązanie zakłada nowe rozporządzenie Rady Ministrów.

Jak klasyfikować dochody z tytułu przekazania elektrośmieci? RIO wyjaśnia

Czy gmina może przekazać za odpłatnością elektrośmieci dla podmiotu prowadzącego działalność w zakresie zbierania i przetwarzania ZSEE? Jak zakwalifikować w ewidencji księgowej uzyskany dochód?

Klasyfikacja udziału kierownika jednostki w konferencji. Paragraf § 441 czy § 470?

W celu poprawnego zakwalifikowania wydatków związanych z wyjazdem kierownika jednostki na konferencję niezbędne jest ustalenie, czy konferencja ma charakter szkoleniowy.

REKLAMA

KSeF a jednostki budżetowe niebędące podatnikami VAT

Czy obowiązek implementacji procesów niezbędnych do stosowania faktur ustrukturyzowanych dotyczy tylko tych podmiotów, które samodzielnie są czynnymi podatnikami VAT?

W którym województwie pracownicy zarobili najwięcej? GUS opublikował dane. Czy jest zaskoczenie?

GUS opublikował raport o przeciętnych miesięcznych wynagrodzeniach pracowników administracji samorządu terytorialnego. Gdzie zarabiało się najlepiej? Oczywiście wiele zależy od lokalizacji, ale na podium nie ma zaskoczenia.

Został już tylko miesiąc na złożenie tego sprawozdania. Sprawdź, czy jesteś gotowy, by wywiązać się z obowiązku do 10 stycznia 2026 r.

Przełom roku to czas, w którym powszechną uwagę przyciągają rozliczenia podatkowe. Jednak nie jest to jedyny obowiązek, z którego trzeba się wywiązać w tym okresie. Jakich jeszcze formalności trzeba dopełnić?

Wydatki na szkolenia pracowników – nieprawidłowy paragraf [Przykład]

Jak zaklasyfikować wydatki z tytułu podróży służbowych pracowników odbywanych w celu uczestnictwa w szkoleniu?

REKLAMA

Rząd przekaże 13 mln zł na sport w woj. opolskim. Powstaną nowe orliki i lokalne inwestycje

Ministerstwo Sportu i Turystyki przekazało 19 samorządom województwa opolskiego 13 milionów złotych na budowę nowych orlików oraz rozbudowę lokalnej infrastruktury sportowej.

PFR analizuje przyszłość PKL. Samorządy sprzeciwiają się wejściu spółki na giełdę

Konwent włodarzy powiatu tatrzańskiego, obradujący we wtorek w Zakopanem, sprzeciwił się planom debiutu giełdowego Polskich Kolei Linowych (PKL), właściciela m.in. kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Według samorządowców upublicznienie spółki może zagrozić jej misji związanej z rozwojem regionu.

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA