REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja olimpiady w planetarium i obserwatorium astronomicznym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agata Piłat
Organizacja olimpiady
Organizacja olimpiady
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W 2011 r. planetarium i obserwatorium astronomiczne będące samorządową jednostką budżetową realizowało zadania w ramach przyznanej dotacji celowej na organizację „Olimpiady krajowej” i „Olimpiady międzynarodowej” oraz w ramach środków zabezpieczonych w planie finansowym w rozdziale 80195 „Pozostała działalność”.

W ramach organizacji olimpiady krajowej przeprowadzono zawody okręgowe i finałowe, które były końcowym etapem sprawdzenia wiedzy i umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W wyniku selekcji, a szczególnie na podstawie uzyskanych wyników zawodów finałowych, wyłoniono reprezentację Polski na V Międzynarodową Olimpiadę z Astronomii i Astrofizyki, która odbyła się w Polsce w sierpniu i wrześniu 2011 r. Przeprowadzone zawody wyłoniły uczniów o zainteresowaniach i uzdolnieniach w zakresie nauk ścisłych, a szczególnie astronomii. Osiągnięto też cel polegający na takim prowadzeniu olimpiady, by sprzyjało ono wykrywaniu i rozwojowi uzdolnień oraz zainteresowań astronomicznych oraz matematyczno-fizycznych, pobudzało twórcze myślenie i kształtowało umiejętność samodzielnej pracy ucznia w dochodzeniu do współczesnych osiągnięć w dziedzinie nauk ścisłych, a szczególnie astronomii. W ramach dotacji pokryte zostały koszty kwalifikowane niezbędne do realizacji zadań, m.in.:

REKLAMA

REKLAMA

koszty wynagrodzeń i honorariów (umowy dzieło i zlecenia) dla pracowników i osób obcych oraz pochodnych od ww. umów,

● koszty transportu logistycznego oraz podroży uczestników i ekspertów,

● koszty zakwaterowania oraz wyżywienia uczestników i ekspertów,

REKLAMA

● koszty nagród dla finalistów, materiałów promocyjnych,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

● koszty ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej i nieszczęśliwych wypadków,

● koszty organizacji imprez i wycieczek dla uczestników i liderów,

● koszty druku codziennego biuletynu, książki Proceedings, książki Welcome Booklet dla uczestników,

● inne koszty działań, takie jak zakup sprzętu biurowego (komputery, kserokopiarki) i sprzętu specjalistycznego na salę projekcyjną z zakresu astronomii i astrofizyki (system sterowania i projekcji, lunety).

Czy w sprawozdawaniu Rb-WSa należy wykazać poniesione wydatki w całkowitej wartości realizacji tych zadań? Jeżeli tak, to w jakim obszarze i według jakiego kodu kategorii interwencji funduszy strukturalnych?

Wydatki poniesione przez planetarium i obserwatorium astronomiczne w związku z organizacją „Olimpiady krajowej” i „Olimpiady międzynarodowej” stanowią wydatek strukturalny, który należy ująć w obszarze XII. Poprawa jakości kapitału ludzkiego, w kodzie 72. Opracowywanie, uruchomienie i wdrożenie reform systemów kształcenia i szkolenia w celu zwiększenia zdolności do zatrudnienia, zwiększenia stopnia dostosowania systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, oraz do systematycznego podnoszenia kwalifikacji kadry systemu oświaty w perspektywie gospodarki opartej na innowacji i wiedzy w ramach realizacji projektu/działania/zadania: ponadregionalne programy rozwijania kompetencji kluczowych uczniów w szczególności w zakresie: technologii informacyjno-komunikacyjnych, języków obcych, przedsiębiorczości, nauk przyrodniczo-matematycznych.

W sprawozdaniu należy ująć wszystkie koszty bezpośrednio związane z zadaniem i niezbędne do jego realizacji, czyli m.in.:

● koszty wynagrodzeń i honorariów (umowy o dzieło i zlecenia) dla pracowników i osób obcych oraz pochodnych od ww. umów,

● koszty transportu logistycznego oraz podroży uczestników i ekspertów,

● koszty zakwaterowania oraz wyżywienia uczestników i ekspertów,

● koszty nagród dla finalistów, materiałów promocyjnych,

● koszty ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej i nieszczęśliwych wypadków,

● koszty organizacji imprez i wycieczek dla uczestników i liderów,

● koszty druku codziennego biuletynu, książki Proceedings, książki Welcome Booklet dla uczestników,

● inne koszty działań, takie jak zakup sprzętu biurowego (komputery, kserokopiarki) i sprzętu specjalistycznego na salę projekcyjną z zakresu astronomii i astrofizyki (system sterowania i projekcji, lunety).

PODSTAWY PRAWNE

● Rozporządzenie Ministra Finansów z 10 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz.U. Nr 44, poz. 255)

● Materiał pomocniczy „Przykłady typów projektów według kodów klasyfikacji i obszarów tematycznych dla nowej klasyfikacji wydatków strukturalnych” (www.mf.gov.pl -> Finanse Publiczne -> Budżet państwa -> Klasyfikacja wydatków strukturalnych)

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Rachunkowość Budżetowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Uchwała w sprawie podatku od nieruchomości na 2026 rok. RIO przypomina o zmianach

W związku z pismem z Ministerstwa Finansów dotyczącym weryfikacji gminnych uchwał podatkowych Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku przypomina o konieczności analizy podejmowanych na 2026 rok uchwał w sprawie stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień w podatku od nieruchomości. Ma to związek z nową definicją budowli.

Dodatek specjalny dla pracowników samorządowych [Wyjaśnienia RIO]

Dodatek specjalny może zostać przyznany pracownikowi wyłącznie na czas nie dłuższy niż istnieją okoliczności uzasadniających jego wypłatę – wynika z wyjaśnień Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku. Jeśli podstawa wypłaty ustała w trakcie miesiąca należy proporcjonalnie zmniejszyć wysokość dodatku.

10 listopada 2025 r. dniem wolnym od pracy w wielu urzędach w Polsce

W tym roku Wszystkich Świętych wypada w sobotę. Pracownicy odbiorą sobie zatem dzień wolny w innym terminie. Dla służby cywilnej będzie to 10 listopada 2025 r. Podobną decyzję podjęło też wiele innych urzędów w kraju.

Odpowiedzialność karna, cywilna i karnoskarbowa księgowego – jak się zabezpieczyć?

Zawód księgowego od dawna przestał być jedynie „techniczną obsługą faktur”. Współczesny księgowy pełni rolę doradcy, kontrolera i pośrednio strażnika bezpieczeństwa finansowego przedsiębiorstwa. Ta odpowiedzialność pociąga jednak za sobą również ryzyko prawne.

REKLAMA

Ministerstwo Finansów: Podatek od ekwiwalentu dla strażaków OSP. I zwolnienie z tego podatku

Wolne od podatku PIT są przychody członków Ochotniczych Straży Pożarnych, uzyskane z tytułu uczestnictwa w szkoleniach, ćwiczeniach i działaniach ratowniczych – wynika z wyjaśnień Ministerstwa Finansów i Gospodarki. Opodatkowaniu podlega natomiast ekwiwalent wypłacany za realizację innych zadań wynikających z ustawy o OSP.

Kawa z INFORLEX. KSeF w JST i jednostkach podległych - prawda i mity

KSeF w JST i jednostkach podległych - prawda i mity – zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu Kawa z INFORLEX.

Polskie firmy w obliczu JPK_ST obowiązującego od 1 stycznia 2026 r.

W dobie rosnących kosztów prowadzenia działalności i przyspieszającej cyfryzacji rozliczeń podatkowych, coraz więcej przedsiębiorców szuka oszczędności i spokoju operacyjnego. Od 1 stycznia 2026 r. wchodzi w życie nowy obowiązek: JPK_KR_ST – elektroniczna ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych dla podatników CIT (księgi handlowe) oraz ewidencja przychodów (EWP) dla Podatników PIT na PKPiR. To prawdziwa zmiana systemowa, ponieważ po raz pierwszy fiskus zyska wgląd w pełną strukturę majątku firm w formie ujednoliconego pliku JPK.

Nawet 3 mln zł na opiekę wytchnieniową. Nabór wniosków [pieniądze dla gmin]

Trwa nabór wniosków w programie „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026. Maksymalna kwota dofinansowania dla jednej gminy lub powiatu nie może przekroczyć 3 mln zł.

REKLAMA

Finansowanie zadań związanych z ochroną ludności i obroną cywilną [Pismo KRRIO]

Czy przepisy dopuszczają sfinansowanie z rezerwy celowej na zarządzanie kryzysowe tegorocznych zadań związanych z ochroną ludności i obroną cywilną? Krajowa Rada Regionalnych Izb Obrachunkowych odniosła się do istniejących wątpliwości w tym zakresie.

Będą dodatki dla asystentów rodziny. Do 2400 zł w 2025 roku

Rząd będzie kontynuował dofinansowanie asystentów rodziny. 14 października 2025 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia rządowego programu wspierania rodziny „Asystent rodziny w 2025 r.”, przedłożoną przez Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

REKLAMA