REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja olimpiady w planetarium i obserwatorium astronomicznym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agata Piłat
Organizacja olimpiady
Organizacja olimpiady
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W 2011 r. planetarium i obserwatorium astronomiczne będące samorządową jednostką budżetową realizowało zadania w ramach przyznanej dotacji celowej na organizację „Olimpiady krajowej” i „Olimpiady międzynarodowej” oraz w ramach środków zabezpieczonych w planie finansowym w rozdziale 80195 „Pozostała działalność”.

W ramach organizacji olimpiady krajowej przeprowadzono zawody okręgowe i finałowe, które były końcowym etapem sprawdzenia wiedzy i umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W wyniku selekcji, a szczególnie na podstawie uzyskanych wyników zawodów finałowych, wyłoniono reprezentację Polski na V Międzynarodową Olimpiadę z Astronomii i Astrofizyki, która odbyła się w Polsce w sierpniu i wrześniu 2011 r. Przeprowadzone zawody wyłoniły uczniów o zainteresowaniach i uzdolnieniach w zakresie nauk ścisłych, a szczególnie astronomii. Osiągnięto też cel polegający na takim prowadzeniu olimpiady, by sprzyjało ono wykrywaniu i rozwojowi uzdolnień oraz zainteresowań astronomicznych oraz matematyczno-fizycznych, pobudzało twórcze myślenie i kształtowało umiejętność samodzielnej pracy ucznia w dochodzeniu do współczesnych osiągnięć w dziedzinie nauk ścisłych, a szczególnie astronomii. W ramach dotacji pokryte zostały koszty kwalifikowane niezbędne do realizacji zadań, m.in.:

REKLAMA

koszty wynagrodzeń i honorariów (umowy dzieło i zlecenia) dla pracowników i osób obcych oraz pochodnych od ww. umów,

● koszty transportu logistycznego oraz podroży uczestników i ekspertów,

● koszty zakwaterowania oraz wyżywienia uczestników i ekspertów,

● koszty nagród dla finalistów, materiałów promocyjnych,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

● koszty ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej i nieszczęśliwych wypadków,

● koszty organizacji imprez i wycieczek dla uczestników i liderów,

● koszty druku codziennego biuletynu, książki Proceedings, książki Welcome Booklet dla uczestników,

● inne koszty działań, takie jak zakup sprzętu biurowego (komputery, kserokopiarki) i sprzętu specjalistycznego na salę projekcyjną z zakresu astronomii i astrofizyki (system sterowania i projekcji, lunety).

Czy w sprawozdawaniu Rb-WSa należy wykazać poniesione wydatki w całkowitej wartości realizacji tych zadań? Jeżeli tak, to w jakim obszarze i według jakiego kodu kategorii interwencji funduszy strukturalnych?

Wydatki poniesione przez planetarium i obserwatorium astronomiczne w związku z organizacją „Olimpiady krajowej” i „Olimpiady międzynarodowej” stanowią wydatek strukturalny, który należy ująć w obszarze XII. Poprawa jakości kapitału ludzkiego, w kodzie 72. Opracowywanie, uruchomienie i wdrożenie reform systemów kształcenia i szkolenia w celu zwiększenia zdolności do zatrudnienia, zwiększenia stopnia dostosowania systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, oraz do systematycznego podnoszenia kwalifikacji kadry systemu oświaty w perspektywie gospodarki opartej na innowacji i wiedzy w ramach realizacji projektu/działania/zadania: ponadregionalne programy rozwijania kompetencji kluczowych uczniów w szczególności w zakresie: technologii informacyjno-komunikacyjnych, języków obcych, przedsiębiorczości, nauk przyrodniczo-matematycznych.

W sprawozdaniu należy ująć wszystkie koszty bezpośrednio związane z zadaniem i niezbędne do jego realizacji, czyli m.in.:

● koszty wynagrodzeń i honorariów (umowy o dzieło i zlecenia) dla pracowników i osób obcych oraz pochodnych od ww. umów,

● koszty transportu logistycznego oraz podroży uczestników i ekspertów,

● koszty zakwaterowania oraz wyżywienia uczestników i ekspertów,

● koszty nagród dla finalistów, materiałów promocyjnych,

● koszty ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej i nieszczęśliwych wypadków,

● koszty organizacji imprez i wycieczek dla uczestników i liderów,

● koszty druku codziennego biuletynu, książki Proceedings, książki Welcome Booklet dla uczestników,

● inne koszty działań, takie jak zakup sprzętu biurowego (komputery, kserokopiarki) i sprzętu specjalistycznego na salę projekcyjną z zakresu astronomii i astrofizyki (system sterowania i projekcji, lunety).

PODSTAWY PRAWNE

● Rozporządzenie Ministra Finansów z 10 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji wydatków strukturalnych (Dz.U. Nr 44, poz. 255)

● Materiał pomocniczy „Przykłady typów projektów według kodów klasyfikacji i obszarów tematycznych dla nowej klasyfikacji wydatków strukturalnych” (www.mf.gov.pl -> Finanse Publiczne -> Budżet państwa -> Klasyfikacja wydatków strukturalnych)

Zapisz się na newsletter
Jak dysponowane są finanse publiczne? Bądź na czasie z najnowszymi przepisami, najlepszymi praktykami oraz wskazówkami dotyczącymi księgowości budżetowej – zapisz się na newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Rachunkowość Budżetowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość budżetowa
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Likwidacja szkół a prawo nauczycieli do odprawy

Nadchodzi niż demograficzny, a wraz z nim problemy w systemie edukacji. Wiele placówek nie będzie mogło w przyszłym roku szkolnym kontynuować działalności, a inne będą musiały ograniczyć jej rozmiary. To oczywiście bezpośrednio wpłynie na sytuację nauczycieli.

Pilotaż skróconego czasu pracy 2025. Można uzyskać do 1 mln zł wsparcia na wdrożenie w organizacji [Nabór wniosków od 14 sierpnia 2025]

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło zasady udziału w pilotażu skróconego czasu pracy. Nabór wniosków rozpocznie się 14 sierpnia 2025 roku. Pracodawcy mogą uzyskać do 1 mln zł wsparcia.

Dzień Ojca 2025: Coraz więcej ojców korzysta z urlopów rodzicielskich i ojcowskich

Z okazji Dnia Ojca ( 23 czerwca) przypominamy, że tata – podobnie jak mama – ma prawo do urlopu po narodzinach dziecka. Ojcowie coraz chętniej korzystają z przysługujących im świadczeń: urlopu ojcowskiego, macierzyńskiego (po 14 tygodniach) i rodzicielskiego. Komu i kiedy przysługuje zasiłek? Ile trwa urlop?

ZUS otwarty 20 czerwca 2025 r. – placówki i infolinia czynne do godz. 15:00

Choć 20 czerwca wiele osób planuje urlop po czwartkowym święcie Bożego Ciała, Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie zmienia trybu pracy. Tego dnia wszystkie placówki ZUS będą funkcjonować normalnie – jak w każdy roboczy piątek. Infolinia będzie działać krócej, gdyż do godz. 15:00.

REKLAMA

Renta wdowia 2025: terminy wypłat, kiedy decyzja o przyznaniu lub odmowie. Kluczowa data to 1 lipca 2025 r.

Już 1 lipca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpocznie wysyłkę decyzji w sprawie przyznania lub odmowy renty wdowiej. Jest to kluczowa data, gdyż część uprawnionych otrzyma wtedy świadczenie. Jak poinformował na swojej stronie internetowej ZUS pozostałe terminy wypłaty renty wdowiej to: 6-go, 10-go, 15-go, 20-go i 25-go dnia miesiąca.

Zmiana terminu wypłaty ekwiwalentu za urlop [PROJEKT MRPiPS z 10 czerwca 2025]

W środę, 11 czerwca 2025 r. do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania trafił projekt ustawy o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Projekt zakłada m.in. zmianę przepisów dotyczących wypłaty ekwiwalenty za urlop.

Podwyżki pracowników samorządowych z wyrównaniem od 1 marca 2025 r. Rozporządzenie w Dzienniku Ustaw [STAWKI]

30 maja 2025 r. w Dzienniku Ustaw RP zostało opublikowane rozporządzenie podwyższające kwoty minimalnego miesięcznego poziomu wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Rozporządzenie koryguje także katalog stanowisk.

Umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego. Co powinna zawierać?

Kodeks pracy reguluje m.in. kwestie dotyczące zatrudniania pracowników młodocianych. Młodocianym jest osoba, która ukończyła 15 lat, ale ma poniższej 18 lat. Co powinna zawierać umowa w celu przygotowania zawodowego?

REKLAMA

ZFŚS: Do 31 maja 2025 r. pracodawcy muszą przekazać 75% odpisu – co warto wiedzieć?

Do 31 maja 2025 r. pracodawcy mają czas na przekazanie 75 proc. odpisu na na rachunek bankowy Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Kto ma obowiązek tworzenia ZFŚS? Jak nalicza się odpisy podstawowe?

Szczególne przypadki odwołania dyrektora szkoły w trakcie roku szkolnego

Odwołanie dyrektora placówki bez wypowiedzenia w trakcie roku szkolnego możliwe jest tylko w sytuacjach wyjątkowych i nagłych, które mogą zdestabilizować jej funkcjonowanie. W takim przypadku reakcja organu prowadzącego szkołę musi być natychmiastowa.

REKLAMA