Kategorie

Awans

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli wejdzie w życie z dniem 1 września 2018 r.
Poselskie propozycje zmian w ustawie - Karta Nauczyciela zakładają m.in. wydłużenie stażu w awansie zawodowym nauczycieli. Projekt rozpatrzą komisje sejmowe.
Jak zmieni się system awansów i czasowego zatrudniania urzędników od 1 września 2013 r.? Czy będzie można zatrudniać doradców bez limitu?
Nowelizacja ustawy o pracownikach samorządowych wejdzie w życie 1 września 2013 r. Zawiera ona istotne zmiany w procedurze powoływania sekretarza w jednostkach samorządu terytorialnego.
Pracownicy samorządów powinni stale podnosić swoje kwalifikacje, bowiem od jakości ich wiedzy zależy nie tylko pozyskiwanie unijnych funduszy, lecz także sprawne zarządzanie gminą i jej rozwój z korzyścią dla mieszkańców. Najlepszym sposobem na poszerzenie wiedzy jest udział w studiach podyplomowych, które oferują nie tylko zdobycie teoretycznej wiedzy, ale też praktycznych umiejętności.
Obowiązek uczestniczenia w różnych formach podnoszenia wiedzy i kwalifikacji zawodowych przez pracowników samorządowych wynika bezpośrednio z przepisów szczególnych – w tym przypadku z ustawy o pracownikach samorządowych. W planach finansowych urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych, urzędów gmin i innych jednostek samorządowych powinny być na te cele przewidziane środki finansowe.
Nowe przepisy dotyczące obowiązków pracodawcy w związku z podnoszeniem kwalifikacji przez pracowników wzbudzają uzasadnione kontrowersje. Dlatego Ministerstwo Pracy na swojej stronie internetowej opublikowało wskazówki, jak należy prawidłowo interpretować nowe zapisy.
Czy głównym księgowym w państwowej jednostce budżetowej może zostać osoba posiadająca wykształcenie wyższe (magister prawa) i świadectwo ukończenia 2-semestralnych studiów podyplomowych w zakresie „Rachunkowość i finanse jednostek sektora finansów publicznych” w Wyższej Szkole Handlu i Rachunkowości w Poznaniu oraz posiadająca 5-letnią praktykę w księgowości? Czy można uznać za spełniony wymóg zawarty w art. 54 ust. 2 pkt 5 lit. a ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych?
W Kancelarii Premiera trwają prace nad zmianami w systemie zatrudniania w administracji. Rząd zamierza m.in. powołać szefa służby cywilnej, a stanowiska dyrektorów generalnych, dyrektorów departamentów i ich zastępców przenieść do służby cywilnej. Nadal jednak wyższe stanowiska będą obsadzane w drodze powołania. Oznacza to, że nie będzie rewolucyjnych zmian.