reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość budżetowa > Wiadomości > Sklepiki szkolne bez niezdrowego jedzenia

Sklepiki szkolne bez niezdrowego jedzenia

Tzw. śmieciowe jedzenie zniknie ze szkół. Będzie to możliwe dzięki wchodzącej w życie 1 września br. nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia.

Nowe przepisy przewidują, że w szkołach, z wyłączeniem szkół dla dorosłych, przedszkolach i tzw. innych formach wychowania przedszkolnego nie będzie można sprzedawać niezdrowej żywości, np. chipsów czy fast foodów. Zakazane będzie też podawanie i reklamowanie tzw. „śmieciowego jedzenia” w tych placówkach. Za nieprzestrzeganie zakazu będą grozić kary pieniężne od 1 tys. do 5 tys. zł. Dyrektor placówki będzie mógł też rozwiązać umowę z firmą cateringową lub właścicielem sklepiku.

Grupy produktów spożywczych, które będzie można sprzedawać dzieciom i młodzieży określi w rozporządzeniu Minister Zdrowia. W przepisach wykonawczych zostaną też zapisane wymagania, jakie będzie musiało spełniać jedzenie podawane np. w szkolnych stołówkach. Wydając rozporządzenie, minister będzie miał obowiązek uwzględnić wartości odżywcze i zdrowotne środków spożywczych oraz normy żywienia dzieci i młodzieży. Ponadto dyrektor placówki będzie mógł ustalić w porozumieniu z radą rodziców szczegółową listę produktów dopuszczonych do sprzedaży lub podawania dzieciom i młodzieży.

Sejm uchwalił ustawę 28 listopada 2014 r. 17 grudnia 2014 r. ustawa została podpisana przez prezydenta.

Źródło: Sejm

Polecamy codzienne aktualności prawne INFORRB

reklama

Czytaj także

Aktualizacja: 26.02.2016

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

jedzenie, śniadanie, obiad, dieta, dziecko, szkoła/fot. Fotolia
jedzenie, śniadanie, obiad, dieta, dziecko, szkoła/fot. Fotolia

Gorące tematy dla biur rachunkowych. Poradnik Gazety Prawnej 9/202039.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Kadry i płace 2020

reklama

Ostatnio na forum

reklama

URLOPY

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Marek Jurkiewicz

General Manager infoPraca (Grupo Intercom).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama