Ustawowa definicja kontroli zarządczej

REKLAMA
REKLAMA
Definicja kontroli zarządczej zawarta jest w zapisie art. 68 ust. 1 uofp. Zgodnie z powołanym przepisem, kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.
REKLAMA
Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności:
● zgodności działania z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
● skuteczności i efektywności działania,
● wiarygodności sprawozdań,
● ochrony zasobów,
● przestrzegania promowania zasad etycznego postępowania,
● efektywności i skuteczności przepływu informacji,
● zarządzania ryzykiem.
Cele kontroli zarządczej mają charakter katalogu otwartego, świadczy o tym użycie przez ustawodawcę sformułowania „w szczególności”.
Skuteczne prowadzenie kontroli zarządczej w jednostce ma przynieść efekty, o których mowa w art. 68 uofp.
ZAPAMIĘTAJ!
Zadaniem kontroli zarządczej jest opracowanie procesów zarządzania jednostką, które prowadzą do zrealizowania celów jej działania.
Kontrola zarządcza prowadzona w poszczególnych szkołach i placówkach oświatowych może się różnić w zależności od typu i rodzaju tej szkoły lub placówki. Dlatego też nie istnieje jeden dopasowany do wszystkich jednostek wzorzec działań. Każda jednostka powinna wypracować swój własny model postępowania.
Jak wystawić potwierdzenie salda, jeżeli na koncie kontrahenta widnieją zobowiązania i należności
Czy dyrektor szkoły może opisywać dowody księgowe wystawione na urząd miasta
REKLAMA
REKLAMA