REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynagrodzenie zasadnicze pracowników samorządowych w 2016 r.

Wioleta Matela-Marszałek
Autorka licznych publikacji o tematyce prawnej
Wynagrodzenia/ Fot. Fotolia
Wynagrodzenia/ Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W 2016 r. wynagrodzenia zasadnicze pracowników samorządowych nie uległy zmianie. Projekt podwyżek w tym zakresie jest w planie prac Rady Ministrów.

Zgodnie z planowanymi zmianami minimalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego mają wzrosnąć. Projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych został wpisany do Wykazu prac Rady Ministrów 19 lutego 2016. Po skierowaniu projektu do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych zostanie on udostępniony na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji i Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

REKLAMA

Polecamy produkt: Kodeks pracy 2016 z komentarzem (książka)

Obecne stawki wynagrodzenia zasadniczego obowiązują od 2009 r.

Jak stanowi ustawa z dnia 21 listopada 2009 r., pracownikowi samorządowemu przysługuje wynagrodzenie stosowne do zajmowanego stanowiska oraz posiadanych kwalifikacji zawodowych. Pracownicy samorządowi poza wynagrodzeniem zasadniczym otrzymują również: nagrodę jubileuszową, jednorazową odprawę w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy, dodatkowe wynagrodzenie roczne.

Ustawa przewiduje także możliwość przyznania dodatków: funkcyjnego oraz specjalnego. Mają one charakter fakultatywny, możliwość ich otrzymania jest zależna od wprowadzenia takiego uprawnienia w regulaminie wynagradzania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szczegółowe stawki wynagrodzeń oraz dodatków zawiera rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.

Wysokość wynagrodzenia zasadniczego

Minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę określa Załącznik nr 1 do rozporządzenia.

Pracownicy zatrudnieni w urzędach gmin, starostwach powiatowych, urzędach marszałkowskich, biurach związków jednostek samorządu terytorialnego oraz samorządowych zakładów budżetowych utworzonych przez te związki, a także w biurach jednostek administracyjnych jednostek samorządu terytorialnego otrzymują według kategorii zaszeregowania powinni otrzymywać następujące kwoty minimalne wynagrodzenia zasadniczego:

Kategoria zaszeregowania

Minimalna kwota w złotych

I

1 100

II

1 120

III

1 140

IV

1 160

V

1 180

VI

1 200

VII

1 250

VIII

1 300

IX

1 350

X

1 400

XI

1 450

XII

1 500

XIII

1 600

XIV

1 700

XV

1 800

XVI

1 900

XVII

2 000

XVIII

2 200

XIX

2 400

XX

2 600

XXI

2 800

XXII

3 000

Minimalne wynagrodzenie zasadnicze pozostałych pracowników samorządowych według kategorii zaszeregowania wygląda następująco:

Kategoria zaszeregowania

Minimalna kwota w złotych

I

1 100

II

1 120

III

1 140

IV

1 160

V

1 180

VI

1 200

VII

1 220

VIII

1 240

IX

1 260

X

1 280

XI

1 300

XII

1 350

XIII

1 400

XIV

1 450

XV

1 500

XVI

1 550

XVII

1 600

XVIII

1 650

XIX

1 700

Podane w rozporządzeniu kwoty stanowią stawki minimalne. Górne kwoty wynagrodzeń określają regulaminy wynagradzania. Pracodawca, decydując o zaliczeniu pracownika do danej kategorii zaszeregowania bierze pod uwagę m.in. wykształcenie, staż pracy czy posiadane doświadczenie zawodowe.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (j.t. Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn. zm.);

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (j.t. Dz. U. z 2014, poz. 1786).

Polecamy serwis: Kadry i płace

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Księgowość budżetowa
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Od 1 kwietnia 2024 r. 128 799 zł jednorazowego odszkodowania i 1431 zł za procent uszczerbku na zdrowiu [wypadki przy pracy]

    Monitor Polski: obwieszczenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie wysokości kwot jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej, które będą obowiązywały od 1 kwietnia 2024 r. do 31 marca 2025 r.

    Od 1 marca świadczenie wyniesie 336,36 zł. Ważniejsze, ze Senat chce objąć nim samorządowców sprzed 1990 r.

    Skrócenie do 7 lat okresu pełnienia funkcji sołtysa uprawniającego do otrzymania świadczenia i przyznanie świadczeń dla sołtysów pełniących funkcję przed 1990

    Każda pensja w budżetówce ma być wyższa o 20% (i więcej) od pensji minimalnej dla "wszystkich". Na dziś 5090 zł. Tego chcą związkowcy

    Pensja minimalna w budżetówce ma być wyższa o 20% od pensji minimalnej dla "wszystkich". Tego chcą związkowcy ze "Związkowa Alternatywa".

    Trzeba określić maksymalny poziom wynagrodzeń zasadniczych pracowników

    W regulaminach wynagrodzenie zasadnicze ustala się dla danego stanowiska pracy widełkowo – z podaniem kwoty minimalnej i maksymalnej.

    REKLAMA

    Nauczycielskie świadczenia kompensacyjne to odpowiednik emerytur pomostowych. Ile osób je pobiera?

    W grudniu 2023 r. świadczenia kompensacyjne pobierało 13,1 tys. osób, a przeciętna wysokość "kompensówki" wynosiła 3617,29 zł. Tak wynika z danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

    Nowe Standardy - Global Internal Audit Standards™

    Nowe Standardy mówią jasno – jako audytorzy jesteśmy częścią organizacji, i – oczywiście zachowując pełen obiektywizm – pomagamy jej osiągnąć właściwe cele.

    Roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach a likwidacja gminnej jednostki budżetowej

    Na jakim podmiocie ciąży obowiązek złożenia rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach w przypadku likwidacji gminnej jednostki budżetowej?

    Ustawa budżetowa na 2024 rok bez poprawek Senatu. Trafi teraz do podpisu Prezydenta

    Prezydent RP może podpisać ustawę budżetową, ewentualnie - zwrócić się do Trybunału Konstytucyjnego o ocenę zgodności jej zapisów z ustawą zasadniczą.;

    REKLAMA

    Samorządy mogą odetchnąć – w 2024 roku nie będzie obowiązkowego KSeF

    Wdrożenie KSeF budzi wiele emocji, a szczególnie dużo jest ich w jednostkach budżetowych objętych centralizacją. Z uwagi na ich szczególną strukturę, wdrożenie KSeF wiązałoby się w ich przypadku z jeszcze większymi komplikacjami, niż u pozostałych podatników.

    To już ostatni dzień na złożenie części A sprawozdania SP-1. Sprawdź czy wiesz jakie dane w nim wykazać.

    Sprawozdanie SP-1, czyli sprawozdanie w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego na stałe weszło do katalogu sprawozdawczości budżetowej. Trzeba poświęcić mu uwagę dwa razy w roku. Po raz pierwszy już w styczniu, bo wójt, burmistrz lub prezydent miasta, jako organy podatkowe właściwe w sprawach podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego mają obowiązek złożyć część A sprawozdania w terminie do 10 stycznia.

    REKLAMA